Suite, Concept eller Blue serien?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Suite, Concept eller Blue serien?

Har ikke hørt noen av disse så hade vært kjekt med litt hjelp her. Skal nedgradere hjemmekinoen og lurer på å kjøpe enten suite 2.8 eller blue 6006.
    Har fra tidligere eid blue 8008 (som en kamerat har nå) og liker lyden i de veldig godt, samt en suite c0.7 senter som jeg hadde tidligere.

Har fått tak i en suite c0.8 senter nå siden jeg hadde stort hell med blue/suite kombinasjonen tidligere, og så har jeg blue r1000 som surround høyttalere. Har egen effektforsterker til frontene, så der blir det ingen problemer.

Hvor i lyden ligger forskjellen mellom suite 2.8 og blue 6006? Rommet blir brukt primært til hjemmekino og spilling.
    Hva ville dere valgt? Må jo kjøpe brukt og uhørt siden disse ikke selges lenger.

EDIT; skiftet litt retninger, post 7.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt suite 2.8, rett og slett fordi den låter best i mine ører :-) den er også dyrere i utgangspunktet. Visst du alleredet har en suite senter er det ett lett valg.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ingen tvil om at Suite 2.8 låter best/finest, men grunnen til at jeg vurderer Blue 6006 er det ekstra 6,5" elementet. Om Blue 6006 vil gi meg litt ekstra trøkk og fylde i bassen. Liker at man kjenner det litt i brystet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal bekymre deg for det :-) Det lille jeg har hørt av 6006 har ikke vært veldig imponerende. Men visst du har en svær forsterker kan det jo gi litt.

Men jeg ville uansett valgt Suite 2.8. Tror ikke den står noe særlig tilbake.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en parasound nc2250 effektforsterker, så 250w på hver høyttaler burde sparke liv i de.

Ja mulig det blir 2.8 da, må se hva bruktmarkedet kommer opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra B"W 604 s3, til Dali Suite......det ble en gedigen nedtur for meg,veeeldig lite trøkk ja Ble drevet av Nad 763 tror jeg den het

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret topic. Jeg har bestemt meg for å prøve 6,5" i frontene, og blir å gå for noe litt eldre Dali som jeg kan finne på bruktmarkedet. Men er usikker på hvilken serie jeg skal ha.

Det står mellom disse:
    Blue 6006 eller 5005
    Concept 6
    Suite 2.8

Noen som har hørt litt på disse og kan komme med tips og forslag?
    Er ikke ute etter det vanvittige skyvet i bunnen av bassen siden subben jobber her alikavell, men liker snerten, hurtigheten og punchen i bassen som fronter skal ta seg av. Liker ikke skrikende diskant, men så spiller jeg ikke så veldig høyt heller. Så hvilken av disse vil egne seg best?
    Rommet er 17-18 kvadrat.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet de ikke står på listen din, men Dali 850 dukker av og til opp på brukten for 2-3000kr. De hørte til serien over blue og hadde rødt emblem. De sparker mer enn fett med doble 8" i hver samtidig som de spilte meget pent i mine ører. Jeg brukte de sammen med en NAD 218THX noe som effektmessig passet godt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de 3 alternativene dine blir skrikete i toppen, så det trenger du ikke bekymre deg for :-) Blue serien spiller mørkere en Concept 6, ellers er de ganske like. Suite spiller mer behagelig, og med mer realisme. Jeg har uten tvil gått for Suite 2.8, det er en skikkelig behagelig høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue 6006 er bra den, har ett par selv, savner kansje litt finere diskant.
    Men for all del, har hatt mange timer glede med dem:smile:
    Suite 2.8 er en mere roligere høytaler med penere lyd, tror jeg har valgt den, om jeg hadde måtte velge igjen;-)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gjort mange hi-fi tabber, men den absolutt største var å selge suitene mine ( 2.8 ).

Fantastiske høytalere til prisen.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja lett skal det ikke være :-?
    Hjernen sier 2.8, men magefølelsen sier 6006 pga at de blir billigere og at jeg har kjennskap til blue serien fra tidligere (8008). En kamerat kjøpt de 3 parrene jeg hadde med 8008, og jeg liker fortsatt lyden de gir hos han. Jeg solgte nettop Ikon 8 og mentor senter så uansett hva jeg velger blir det en nedgradering. Dette solgte jeg pga at jeg ikke har mulighet til å bygge meg et dedikert rom enda og følte at jeg ikke fikk utnyttet potensialet i dem og syns det derfor ble for dyrt å ha stående.
    Planen er å ha et ikke så dyrt surroundanlegg, bruke litt penger på akustikkplater og måleprogram, og få det så bra som det kan bli så lenge jeg bor i leilighet.
    Og når eget hus en gang er på plass så er det å kjøpe dyrere høyttalere igjen.
    Jeg føler også at suite 2.8 kommer mer til sin rett hvis musikk er viktig også. Men dette blir et rent film/spille rom.

Jeg synes ikon 8 med sine 8" ga litt for mye bass faktisk, og for lite punch/trykk. Faktisk så ga mentor senteren med sine 6,5" mer trykk i brøstet enn frontene gjorde. Det er derfor jeg tenker å prøve 6,5" i mitt rom. Har en rimelig stor peak rundt 50hz så det blir mye bassøkning der.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lett valgt Suite 2.8. Strekt tatt har jeg også valgt Suite 2.8 i en situasjon ikke ulik din, dog hørte jeg ikke på Blue-serien, kun Suite, Concept og andre fabrikater, samt min problemstilling var beste høyttaler til stereo og musikk, ikke til film og flere kanaler. Så du ser kanskje etter andre kvaliteter ved en høyttaler enn det jeg gjorde. Leter du etter voldsomt trykk er ikke dette nødvendigvis veien å gå, allikevel, med din forsterker burde det bli tålelig interessant og oppslukende.

Veldig behagelig og vellydende høyttaler, i dag burde de ikke være for dyre da nyprisen var ca 8000, og de, såvidt meg bekjent, har gått ut av produksjon. Utseendemessig er det også lite å utsette, i det minste i undertegnedes øyne.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par 2.8 til 4000,- og et par 6006 til 1600,- på handen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg kjøpte mine for ca. 4000 pent demobrukt og ganske nye fra butikk, så jeg syntes det var et kjempekjøp. Om det er en god handel eller ikke avheger vel strengt av tilstanden, men jeg mener de er verdt 4000. Hvorvidt du skal ut og handle en hel masse annet også i samme slengen, og skal bruke så lite som mulig, da kan det jo være mer tiltrekkende med billigere høyttalere...

Personlig mener jeg, såfremt de er i god stand, at både prisen og prisforskjellen ned til 6006 kan forsvares.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •