Sub i 5000-10.000 kroner klassen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub i 5000-10.000 kroner klassen?

Skal handle sub til mitt lille prosjekt, per idag har jeg Onkyo NR807, NAD C275 og B&W DM683

I utgangpunktet så tenkte jeg at jeg skulle holde meg til B&W, så jeg har kikket på ASW610 og ASW610XP, så jeg ser for meg ett prisleie 5-10.000.

Fordelene med B&W er at de er små i kabinettene, men jeg mener når man først skal legge såpass mye penger i en sub så vil jeg ha mest mulig smell for pengene.

Hovedsak så er det film subben skal brukes til, greier meg fint uten sub til musikk.

Har kikket litt på ett par modeller fra SVS, PB12 NSD og PC12 NSD, ulempen igjen er at de er svære igjen. Tror at jeg slipper billigere unna med en PC12 med tanke på min samboer... :?

Så pris, ytelse, størrelse og samboer er faktorer som må taes hensyn til her.

Kom med forslag, er helt avhengig av gode tilbakemeldinger da jeg ikke har muligheter å lytte på disse på forhånd.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen så er nok ikke B&W noe du skal vurdere så nøye mot SVS sine subber. SVS er uten tvil kongen i klassen mellom 5 og 10000kr. Eneste som da kan komme borti er kanskje 2x99W12.16 som er kongen under 5000kr.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånt kanskje ? http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=58070&cat=12

Liten tøff rakker :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis størrelsen er en faktor så kjøp SB12, slipper du inn dørene med PC12-Plus så kjøper du den, eventuelt en PC12-NSD. :-)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger også på en annbefaling av SB12-Pluss. Spiller sykt ift størelsen.

Sammenliknet med ASW600 (B&W) som jeg har hatt innom, så er SVS en helt annen verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB12 virker fornuftig med sin nette størrelse, men nå har jeg fått en fetisj for PC12, har ett hjørne i stua som vi ikke kan bruke til noe som helst, rett ved inngangsdøren fra gang og inngangparti til spisestue. Hvis jeg setter PC12 der så kan hun få sette noen gulvstående blomster fremfor

Fått ett tips at jeg bør kikke på Velodyne istede, noen som har noe kjennskap til dette merke? Synes de virker dyre...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mange diskusjoner om SVS vs Velodyne. Har fått inntrykk av at forskjellen ikke er så stor så det må bety at SVS gir mye mer for pengene siden Velodyne koster 3-4x så mye. Og tubene til SVS tar lite gulvplass i forhold til andre sub'er i samme ytelseskategori. Har selv 2xPC12-NSD som jeg er veldig godt fornøyd med. Du sier at det er til film du skal ha sub'en og da er PC/PB bedre enn SB siden de går endel dypere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stiller nok i samme klasse som Lucky Luke når det gjelder å trekke av, da har jeg bestillt 1 stk PC12-NDS. :twisted: Husker jeg satt å leste Lyd og Bilde for noen uker siden da de testet PC12-Plus, tenkte for meg selv at den der så litt spesiell ut, og slo den fra meg siden jeg tenkte tradisjonelt med en firkanta kasse, og der kom ordrebekreftelsen på mail gitt...

Synes PC12 i oppsettet ditt var helt rått Gurba, og jeg satser på at tilgivelsen kommer ganske kjapt enn tillatelsen når samboeren får høre lyden. Når jeg fikk effekttrinnet så var hun skuffet over at det var bare en "kjedelig" forsterker, når kom suben lurte hun på?

Skulle kanskje ha bestillt PC12-Plus, da hadde de matchet høyden på 683`ene

Satser på at jeg får litt råd og veiledning hos dere når jeg får tuben. Er tuben stoffkledd?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tanke som slo meg, er fristet til å ta en telefon til L-Sound i morgen og endre bestillingen min, fra pc12-NSD til pc12-plus. Prisdifferanse er 3200 kroner, er dette overkill i en stue på knappe 32 kvm?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller 2 stk. PC12-NSD.