Logitech 5.1 Z-5500 vs Onkyo 507++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech 5.1 Z-5500 vs Onkyo 507++

Hei. Jeg skal gå til anskaffelse av mitt første hjemmekinoanlegg. Det skal i hovedsak brukes for å få bedre lyd til normal TV-titting med min Samsung 40B6050, samt film og noe musikk (hører på det meste av musikk, men aller mest rock). Har ei forholdsvis stor stue, men jeg foretrekker små høyttalere som ikke dominerer. Har heller ingen behov for å spille vanvittig høyt. Har lagt ved en tegning av stua. Normal avstand til TV'en er ca. 4m.

Jeg har generelt lite peiling på lyd, men har lest en del på forumet her. Jeg ønsker meg helst et 5.1 anlegg bestående av satelitthøyttalere. Eventuelt vurderer jeg også 3.1 og 5.0 som alternativer. Jeg har satt en øvre grense på 6500-7000 kr (inkludert blu-rayspiller), og kommer ikke til å strekke meg lengre enn dette. Jeg vil også i løpet av den nærmeste tiden gå til anskaffelse av en HD-PVR av noe slag. Jeg har sett på følgende alternativer:

Denne blu-rayspilleren har jeg bestemt meg for, og den ligger i tillegg på alle alternativene:
    LG BD370

Alternativ 1:
    Logitech 5.1 Z-5500 (mye anbefalt her kan jeg se)

Alternativ 2:
    Onkyo TX-SR507EB
    +
    Yamaha NS-P125PF
    +
    Andersson L6/Subwoofer Medium

Alternativ 3:
    Onkyo TX-SR507EB
    +
    Proson Reality Sat 31 SA

Hvilket av disse alternativene tror dere vil passe best for mine behov? Og har dere eventuelt noen andre alternativer som vil passe bedre? Med Logitech vil jeg miste muligheten til HD-lyd, men har det egenlig noe å si? Håper dere kan hjelpe meg, slik at det kan bli lyd i stua snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si noe om de andre alternativene dine enn Logitech anlegget. Har hørt Logitech'n og synes dette er veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SBS-01 5.0 Surround 4xSBS-01 | 1xSCS-01 - SVS - L-Sound AS

Dette er nok bedre...

Ville også klart heller gått for 607. Er mye bedre enn lillebroren 507, så hvis du kan greie deg uten blu-ray-spiller en periode, tror jeg det er det beste.

Blu-ray-spillere faller kontinuerlig i pris, så det å vente med å kjøpe til mer oppsparte penger, er ikke så dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Jeg tviler ikke på at de høyttalerne du foreslår er bedre enn de jeg har foreslått, men på grunn av pris er de dessverre uaktuelle. Jeg har satt en øvre grense på 7000 rett og slett fordi jeg samlet sett ikke vil bruke mer penger enn dette. Siden dette inkluderer blu-rayspiller, har jeg omtrent 5500 igjen til lyd. Vet også at Onkyo 607 er bedre enn 507, men jeg tror jeg kommer til å klare meg med 507 i lang tid. Har ingen store planer om å bli lydfanatist, og derfor er det også tvilsomt at jeg kommer til å oppgradere noe særlig i årene som kommer. Det anlegger jeg kjøper nå har jeg planer om å bruke i mange år...

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort rom og små satelitter med 1 "sub" som skal stå for all bass og mye mellomtone kan umulig bli bra. Du trenger ikke være lydfantast for å fortjene bedre lyd enn det.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolenissen
    Takk for innspill. Jeg tviler ikke på at de høyttalerne du foreslår er bedre enn de jeg har foreslått, men på grunn av pris er de dessverre uaktuelle. Jeg har satt en øvre grense på 7000 rett og slett fordi jeg samlet sett ikke vil bruke mer penger enn dette. Siden dette inkluderer blu-rayspiller, har jeg omtrent 5500 igjen til lyd. Vet også at Onkyo 607 er bedre enn 507, men jeg tror jeg kommer til å klare meg med 507 i lang tid. Har ingen store planer om å bli lydfanatist, og derfor er det også tvilsomt at jeg kommer til å oppgradere noe særlig i årene som kommer. Det anlegger jeg kjøper nå har jeg planer om å bruke i mange år...
    Dersom det er et anlegg du skal bruke i mange år: Spar litt lengre.

SVS settet og 606 (evt. Yamaha RX-V765 på Lefdal) er definitivt verdt pengene og mer til. =)

Blu-Ray er definitivt noe du bør se på, men dersom du kjøper et billig anlegg vil du uansett ikke få utnyttet den gode lyden som ligger på platene. Gode vokaler vil ikke tre frem slik du ønsker på et anlegg der mesteparten av lyden kommer fra en subwoofer. Logitech Z-5500 kommer nok til kort i forhold til f.eks. Yamaha RX-V765 + SVS systemet. RX-V765 (3495 - Lefdal) + SVS (3490 LSound) = nesten 7000 kroner. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg prøve å presisere tidligere (kanskje uten hell), så handler dette om hvor mye penger jeg er villig til å bruke på lyd. Kommer ikke til å bruke mer penger på lyd enn ca. 5500 kroner, så spørsmålet mitt er vel egentlig hva som gir meg mest lyd for pengene. Er noen av mine forslag som vil gi bra lyd, eller må man legge mer penger i lydanlegget for å bli fornøyd? Håper eventuelt noen kan komme med forslag som ikke overstiger det jeg er villig til å bruke.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech settet (Z-5500) vil nok gi deg mest lyd for pengene da vil jeg tro. Det romler godt på film vil jeg si, men ekte hifi er det jo ikke. Du mister en del i de øvre registrene, men rent ille er det jo ikke. Det er i alle fall meget bra til prisen. Tror nok du kommer til å bli fornøyd med det anlegget.

Selv hadde jeg nok lagt litt mer penger i det, men jeg er håpløs når det gjelder sånt. Startet på samme budsjett som deg, men endte opp med å kjøpe noe for 10 ganger så mye som jeg så for meg.

Logitech anlegget har en spillestil som er lett å like, og jeg tror nok du kommer til å bli fornøyd med det, men jeg sier ikke at det er så bra at du blir fristet til å beholde det i flere år fremover. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et 5.0 sett bestående av:

2x Patos Basic 110
    +
    Patos Basic 210C MKII Senterhøyttaler
    +
    Onkyo 507 som skissert over

En sub kan jeg alltids kjøpe ved en senere anledning dersom jeg synes det er nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Proson Reality sat 31

Evt. så har de en dynavoicepakke til samme prisen.

+ Onkyo 507

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djing0
    Hva med Proson Reality sat 31

Evt. så har de en dynavoicepakke til samme prisen.

+ Onkyo 507
    Dette var jo et av alternativene jeg skisserte fra starten av. Vil dette gi meg grei lyd? På sikt kan jeg selvsagt vurdere å anskaffe meg en sub, dersom jeg føler behov for det. Hva tror dere?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir lyd, og mye bedre enn det du har idag.
    Men jeg gjorde som deg, kjøpte billig anlegg og gikk over til dyrt senere. Blir du bitt av basillen så blir du AVhenging :P. Synes du skal kjøpe det du føler for selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid klart meg med relativt enkle løsninger innen lydfronten, så jeg synes det blir litt rart hvis jeg skal kjøpe dyrere utsyr enn nødvendig, fordi jeg kanskje blir bitt av basillen. Jeg prioriterer å bruke pengene mine på andre ting enn fantastisk lyd, men samtidig vil jeg gjerne ha mest mulig igjen for pengene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med disse?

Proson Reality Sat 31 SA

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke bryr deg så mye om lyd så er det vel bare å kjøpe det logitech settet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Logitech-settet og det gir veldig mye lyd for pengene.
    Det jeg ville gjort var å kjøpe Logitech-settet også feks denne Blu-Ray spilleren fra Philips BDP7500SL12 http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...12(125561,3140) Den koster 1 695,
    og har analoge 7.1 utganger hvor du da kan hente ut de nye HD-lyd formatene som BD gir. Nå er Logitech anlegget et 5.1 anlegg, så du du trenger da 3 stk 3,5mm minijack til 2 rca for å koble dette BD-spilleren og anlegget sammen.

Mer for pengene enn det tror jeg ikke du kan få i prisklassen vi snakker om

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører at folk er veldig fornøyde med Logitech, men er redd dette systemet må byttes ut etter få år (selv om det spiller bra). Tenker at det er litt mer fremtidsretta å kjøpe en receiver og løse høyttalere, selv om jeg ikke kommer til å legge veldig mye penger i kvalitet. Da er det i alle fall muligheter til å skifte ut noe i framtida...

Jeg er litt skeptisk til at systemet fra Logitech også vil se litt malplassert ut i den store stua mi. Tror kanskje det vil se bedre ut med litt større høyttalere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette? Dynavoice F-6 EX Black+W10.16, 5.1-pakke Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Da har du jo 5.1 ferdig, trenger bare kabler.

Greit bommer med 190kr, men men. OBS, frakt 790kr men kan hentes.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. Dynavoice SC-5 EX m/ XTZ 99 W10.16 High glossy Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hvis du heller vi ha små høytalere til subben. Selv om logitech sitt system funker bra, så er jeg helt sikker på at dette vil spille bedre.
    Her er du faktisk litt under den satte prisen, så blir rom for kabel innkjøp også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avslutter tråden

Jeg har da bestemt meg for følgende løsning, da jeg har blitt ganske sikker på at dette gir meg svært mye for pengene. Har etter noe justering forandret litt på mine forslag:

Dynavoice F-6 5.0-pakke (bestilles på Fynda og hentes) - 2000 kroner
    Denen 1910 receiver (HiFi-klubben) - 3000 kroner
    LG BD370 (Netonnet) - 1500 kroner
    15 m høyttalerkabler (Fynda) - 230 kroner
    24 bananplugger (Nakamichi plugs, Nakamichi connectors, banana plug, RCA plug, Nakamichiplug.com , Nakamichi Audio Speaker Banana Plug connector, Nakamichi plug, Nakamichi connector) - 100 kroner
    3x 1,5m HDMI-kabler (DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1)) - 100 kroner

Totalt (inkludert absolutt alt) får jeg et 5.0 surroundanglegg med blu-ray til 6930 kroner, som jeg er sikker på at vil gi mye lyd for pengene. Genialt!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •