Åssen er PSB høytallere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Åssen er PSB høytallere?

Vurderer og teste ut dette merket men greit å vite at det er bra saker.
    dette systemet har fått noen år på nakken, ca 5 år. som front er det "PSB Image 4T", Senter: "PSB Image 8C", Bak: "PSB Image 1B", "Sub: PSB Image SubSonic6".

Hva tror dere om et slik system? Skal fore dette med en Yamaha 765. og muligens et effekttrinn etter hvert.

Det jeg lurer litt på er om PSB er et bra merke og om dem er best tiil film eller musikk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB er helt kurante høyttalere, men har stått litt i skyggen av bl.a B&W.
    Image serien har høstet mange gode kritikker.
    Har selv 7PT, 2B og 9C, men har en SVS sub i tillegg. Bruker en Yamaha 1800 til å drifte dette.
    Tidligere hadde jeg en Onkyo som har noen år på baken (701) og da Yamahaen kom i hus ble bl.a. diskanetn, som med Onkyoen kunne bli litt "skrikete" temmet.
    Det med at PSB Image serien er litt skrikende i toppen er i grunnen det eneste ankepunktet som går igjen, men hos meg fikset Yamaha det problemet iallefall.

Suben ville jeg nok styrt litt utenom med mindre du får den billig, hadde en tilsvarende sub inom her, og den sto i to uker før den forsvant ut igjen. Kjener ganske mange med PSB suber sm har fått ødelagte forsterkere i dem, virker som det er en svakhet i disse modellene.

Sammen med en 765 vil nok dette bli et godt surroundanlegg, særlig om du får en XTZ eller SVS i stedet for PSB-suben.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har selv 7PT, 2B og 9C, men har en SVS sub i tillegg. Bruker en Yamaha 1800 til å drifte dette.
    Tidligere hadde jeg en Onkyo som har noen år på baken (701) og da Yamahaen kom i hus ble bl.a. diskanetn, som med Onkyoen kunne bli litt "skrikete" temmet.
    Det med at PSB Image serien er litt skrikende i toppen er i grunnen det eneste ankepunktet som går igjen, men hos meg fikset Yamaha det problemet iallefall.

Suben ville jeg nok styrt litt utenom med mindre du får den billig, hadde en tilsvarende sub inom her, og den sto i to uker før den forsvant ut igjen. Kjener ganske mange med PSB suber sm har fått ødelagte forsterkere i dem, virker som det er en svakhet i disse modellene.

Sammen med en 765 vil nok dette bli et godt surroundanlegg, særlig om du får en XTZ eller SVS i stedet for PSB-suben.
    Takk for svar!

Jeg skal bytte ut elementet i suben mot et CDT SQ-120 å teste den ut. er det ikke bra... så blir det nok en SVS PC12-NSD. Det virker som et sikkert valg, bare den ikke tar overhånd totalt

Vet at disse modellene er noen år gamle og slikt, men får ta å prøve. Henter det på søndag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Jøss det har jeg aldri hørt før. Jeg har 6i subben og er dritfornøyd den Jeg har forlengst kvittet meg med Iamge høytalerene men den blir. Meget musikalsk sub som ikke står tilbake for mange andre. 6i har jo også vunnet mang tester osv.

Når det gjelder høytalerene hadde jeg helt klart sett på effekt da de trenger mye for å funke skikkelig. 765 har ikke sjangs til å drive dette optimalt. NAD er en veldig god match.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg (hadde 6T) ble jeg aldri fortrolig med diskanten ikke bare skrikende, men også litt plastikk-følelse. Mellomtonen var bra, og bassen var rå! - Jeg prøvde en del (ca. 10) forsterkere, også Yamaha, men det ville ikke la seg fikse.. i ettertid så tror jeg at det meste av feilen lå i cd-spilleren min som jeg brukte Rotel-RCD02. Men hvis en får det til å låte bra, så har man en høyttaler som koster billig og får mange gøyale timer med. Nå hadde jeg også for det meste rock på den tiden, da passet de meget godt (minus diskant), men når jeg gikk over til jazz, så passet de ikke lenger inn..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tester dette da jeg får det relativt billig, så får vi se hva jeg synes selv.. men ser ut som en "fin" pakke. Jeg hører ikke mye på musik med set mye på film og spiller littegrann. Det er sirt finish på dem så er ikke så vansklig og bytte ut noen av høytallerne mot et annet merke.

Takk for alle svarene så langt. Som sagt kommer jeg til og hente det imorgen, så da kommer jeg tilbake med hva jeg synes

Ang. effekt så vet jeg at det er greit å henge på. MEN koster ca 6000.- dersom du skal ha noe som funker greit og jeg bor i en 60kvm leilighet i en betongblokk. ALLT av bass trenger seg inn i betongen å inn til naboen. Så jeg vet ikke helt om det er noe for meg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis PSB'ene er skrikete så er vel ikke NAD den beste match'en.

Hvis du har tenkt å supplere med effekt etterhvert så er nok 765'en grei selv om den i følge et innlegg her ikke klarer å drive de nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •