Dynavoice Finale 10 Tower

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Finale 10 Tower

hei jeg lurer på om noe har erfaring med disse?etter å ha lagt cv på hylla så velger jeg heller å satse på god film å musikk lyd.

Skal brukes sammen med RX-V3900 å så blir det nok mest sannsyligvis en XPA-5.

Trenger oxo tips på hva som kunne ha passet sammen med dette i ett 5.1 sett.

Sitter stor pris på tips å råd.

Har oxo vurdert dali concept 10 men disse er jo mye dyrere.

Men viss noen av dere expert har noen komentarer så takker jeg stort for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei her var det ikke mye liv,33 visninger å ikke et svar,hmmmmm kanskje feilt sted????får prøve igjen seinere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tråden kan slettes:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andytoy
    tråden kan slettes:evil:
    Jeg vet ikke årsaken til at ingen har noe å si om disse (hverken godt eller vondt), men JEG kjøpte dem for et par år siden, etter å ha tatt med meg receiveren min til Surround.no, og testet det de hadde av høyttalere...

Rett ut av esken - altså ikke såkalt "innspilt", låt de i alle fall langt bedre enn noe annet i demorommet der - det var faktisk en skikkelig aha-opplevelse! Jeg irriterte nok vettet av fyren som driver sjappa, pakket ut den ene høyttaleren etter den andre (etter å ha testet alt i demorommet fra før), og hørte på en CD brent med en mix av favorittmusikken min (rock-metal), men jeg endte opp med å gjøre et kjøp jeg ikke har angret et sekund på. Kjøpte subwooferdelen med topper, altså settet til 5000,-.

Med gjenpluggede bassrefleksporter på subwooferdelen (med 10"), låter de utrolig bra musikalsk. Står dem et lite stykke fra veggen, blir det enda bedre...

Har byttet receiveren ut med en noe kraftigere H/K, og er fortsatt meget fornøyd med hvordan dette låter.

Diskanten i dem er meget hyggelig lytting, lyden fra høyttalerne totalt sett er varm og avslappet/tilbakelent. Blir aldri masete, og spiller nær sagt så høyt man vil, samtidig som de låter veldig bra på lavt volum også.

Det eneste ankepunktet til den prisen, er at finishen ikke er 100% pga litt mye herjing med dårlig emballasje i postgangen fra Sverige, og den sortmalte pianofinishen er (som vanlig på billighøyttalere) veldig lite robust/ripebestandig, så vask dem med vann og bomullsklut. Selv Torki lager riper...

Kan legge til at toppene har innebygget høypassfilter, så 6,5"-elementene er i praksis rene mellomtoner, ikke bassmellomtoner... og vil dermed låte skikkelig kjipt alene (dog meget bra i kombinasjon med 10").

For øvrig: Min HK/Dynavoice Finale 10-kombo låter faktisk litt bedre (og langt tøffere) enn en kompis sin Rotel/Dali Concept (m/ aktiv sub)-kombo... Det er vi begge enige om...

Til prisen skal det godt gjøres å finne noe artigere, med mindre du går på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jippi endelig en som hadde disse å kunne fortelle masse om de,takker så meget for infoen å tilbakemeldingen.ja jeg har sett på disse en stund å var veldig usikker på de,men har sett litt på m65 oxo som så mangen omtaler her inne så vi får se hva jeg gjør

Men takker nok en gang for infoen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at du må ha separat effekt på Tower'ene ja. 4x10" og 4ohm drar masse strøm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •