Hjelp til billig hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til billig hjemmekino.

Hei.

Har tenkt å gå til innkjøp av mitt aller første hjemmekinosystem. Har egentlig ikke noen andre krav enn at det må låte "greit". Har satt et maksbudsjett på 4000-5000,- så er fullt klar over at jeg ikke får allverden for den summen.

Systemet skal kobles opp mot PC, PS3 og Xbox 360, og kommer til å brukes mest til film, men også en god del til musikk. Har en ganske liten stue, rundt 12 kvm.

Har sett på denne pakken fra Netonnet, og må si at jeg er veldig fristet. Det eneste som holder meg igjen er at recieveren ikke støtter HD-lyd. Om jeg har bruk for det er en annen sak.

Noen som har erfaring med recieveren eller høytalerne? Evt noen som kan sette opp et annet system for meg?

Om jeg får mer kvalitet hvis jeg går for et 2.0 eller 2.1 system gjør jeg gjerne det, da stua mi er så liten at jeg helt sikkert klarer meg fint uten bakhøytalere

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til ditt budsjett hadde jeg gått for en 2.0 system til å begynne med, så heller utvidet etterhvert.

Hvis du vil vente så kjøper du yamaha RXV765 til 3995,- på lefdal (når de får dem på lager)

så kan feks sjekke brukten for noen greie fronter!
    ellers har Surround.no - Høyttaler spesialisten noen fine tilbud

Kjenner ikke til høytalerene du referer til, men det så ut til å være ganske enkle greier. Forsterkeren er heller ikke akkurat "up to date"
    Men du sier jo du ikke trenger så særlig bra. mulig det kan være en ok startpakke for deg. jeg ville som sagt heller startet skikkelig med en gang, for det vil alltid være nødvendig å oppgradere litt tro meg!
    overnevnte alternativ er litt mer fremtidsrettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har det ikke travelt, så kan godt vente. Hvordan er den recieveren i forhold til f.eks. Onkyo SR-607? Og hva går jeg evt. glipp av hvis jeg hopper ned til Yamaha RXV565?

Og hvordan vil Yamahaen spille sammen med et par Dynavoice F-6?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først og fremst er det pre-out du mister hvis du går ned til 565, det er nok noen andre småting her og der, men hovedsaklig dette du mister.
    det samme gjelder onkoyen du referer til.

Om du ikke visste det, så er det greit me pre-out, da du kan oppgradere kraften til anlegget ditt i etterkant med effektforsterker(e).

Tror det vil bli en bra match med Dynavoice ja, men du bør få det bekfreftet av noen andre, er ikke så erfaren på "match" området.

EDIT: Jeg ser nå at mange butikker selger yamaha ilag med dynavoice f-6, så dette burde jo være et godt tegn.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F-6 er ikke noe dumt valg, ser den har fått mye ros rundt forbi, mtp pris/ytelse.
    Og med dette vil du få et ganske bruktbart (ikke minst framtids-sikkert) anlegg til 5500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg ble litt gira på den Yamahaen nå, virker jo som et røverkjøp til den prisen!

Men lurer litt på en ting... Hvor markant vil egentlig savnet av en sub og en center være? Tenker spesielt på sistnevnte i forhold til f.eks. film.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil selvfølgelig bli en helt annen opplevelse med sub og ikke minst center. Men jeg synes det er mye bedre (for din del) at du går for et godt 2.0 system og går videre derfra. Enn òg kjøpe en komplett billigpakke. Men dette må du jo vurdere selv, dette blir i forhold til mine preferanser

Jeg for min del så film en stund uten sub. Det går fint an. Men jeg har alldri vært uten center. Men jeg hadde levd med det mtp hva du etterhvert kan oppnå. En center som enkelt kan tilfredstille deg koster jo ikke allverden.

Har selv bestilt Yamahaen, så du er ikke den eneste som er gira

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djing0
    Kjenner jeg ble litt gira på den Yamahaen nå, virker jo som et røverkjøp til den prisen!

Men lurer litt på en ting... Hvor markant vil egentlig savnet av en sub og en center være? Tenker spesielt på sistnevnte i forhold til f.eks. film.
    Senter kunne jeg fint levd uten, men ikke sub.

Sub er det bare å spare til. Det klarer du.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifi-klubben idag, og de har tilbud på Denon AVR-1910 til 3500,- Den vant jo testen i lyd og bilde, og har preout, så jeg ble veldig fristet. Tar man med frakt i betraktningen så sparer jeg jo nesten tusen kroner. Noen erfaringer med denne?

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djing0
    Var innom Hifi-klubben idag, og de har tilbud på Denon AVR-1910 til 3500,- Den vant jo testen i lyd og bilde, og har preout, så jeg ble veldig fristet. Tar man med frakt i betraktningen så sparer jeg jo nesten tusen kroner. Noen erfaringer med denne?
    Denne har ikke pre-out...men skal være en knakende god reciever...vurdert bedre enn yamaha 465 til prisen.....

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som Steinbekkhaugen sier ikke pre-put på den. det er et godt kjøp til prisen.
    Men yamahaen blir enda bedre!
    Men du må jo vurdere selv hvor viktig pre-out er for deg, jeg hadde ikke kjøpt uten vertfall.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte uten pre-out......og angrer litt allerede ikke det at jeg trenger mer effekt nå, men muligheten for senere oppgradering.......

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

subb og yamaha

Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Senter kunne jeg fint levd uten, men ikke sub.

Sub er det bare å spare til. Det klarer du.

Lykke til.

kan bekrefte dette, har subb og ikke senter, funker fett.
    ville kjøpt den rx-v764 var jeg deg, knakandes god reciver, pre out(koble til effektforsterker) på den og greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, han karen på hifiklubben som har forsnakket seg da, ****. Men må som hustlin sier vurdere om jeg faktisk trenger pre-out. Tror ikke jeg kjøper effektforsterker så lenge jeg kjører med et par Dynavoice F-6 for å si det sånn.

Har Lefdal gitt noe signal om når den er ventet tilbake på lager? Får lønn i slutten av måneden å tenkte å handle da.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt forskjellige info ute og går med det, jeg sendte mail selv til dem. og dem kunne ikke si noe om det. Men jeg ringte en gang etterpå, og da sa kundeservice at den ville komme inn i februar en gang.
    Men jeg har lest folk her inne som har fått beskjeden: "den kommer inn om 1 til 3 uker"

Så det er vel egentlig bare å vente.

Må bare si; du ser ikke vitsen med pre-out nå, forstår det. Men i fremtiden vil du sannsynlgvis ha andre preferanser, og da vil pre-outen være fin og ha.
    Men selvfølgelig, dette er fra egne erfaringer. Trenger som sagt (for 5 gang ) ikke være gjeldene for deg.

Lykke til

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Jeg kjøpte uten pre-out......og angrer litt allerede ikke det at jeg trenger mer effekt nå, men muligheten for senere oppgradering.......
    Angrerettloven?8) Med mindre det er en god stund siden du handlet da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener angående pre-out. Er det slik at jeg virkelig blir bitt av hjemmekinodilla, så kommer jeg nok til å angre så det svir etterhvert, om jeg blir "bitt" er en annen sak Å gå for f.eks. en Denon AVR-1910 må jo tross alt være et hav av forskjell i forhold til den Onkyo 307en jeg aller først tenkte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Soundgarden også nå, og der har de tilbud på H/K 255 til 3999,- og den har jo pre-out. Huff, ble litt mange valgmuligheter nå.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen fra den første onkoyen til denonen blir også ganske stor ja.

HK AVR255 kan du gjerne sammenligne ganske likt med Yamaha RXV-765.
    AVR255 har kommet seg ganske godt ut av tester mtp på ytelse, de er jo kjent for å levere skikkelige gode watt.

Men da er du på et annet problem, da tenker jeg på matching, HK/Dynavoice.
    Men dette finner du fort utav, så det er absolutt et godt alternativ.
    Jeg trodde med meg selv at jeg hadde anbefalt 255, men er ikke alltid lett å få alt på papiret med en gang

Sånn jeg ser det så står du mellom AVR 255 og RXV765 (hvis du er hypp på dette med pre-out)
    Hvis du mener du ikke blir bitt så bør du gå for Denonen, mye valuta for pengene der også.

Røverkjøpet ligger som sagt i yamaha/hk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, satser på enten H/K AVR255 eller Yamaha RXV765, litt avhengig av når Lefdal får yamahaen inn på lager.

Ellers har jeg sett litt brukt på høytalere. Noen som har erfaring med Dali 450 HT? Hvordan er disse i forhold til F-6?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •