Vegghøyttalere til stuekino. Dali Motif, SA Talent, xx?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vegghøyttalere til stuekino. Dali Motif, SA Talent, xx?

Jeg har nå bestemt meg for vegghøyttalere i stuekinoen.
    Det vil bli et oppsett med 5/7 vegghøyttalere + sub. Vegghøyttalerne må både lyde godt og se bra ut.

Jeg har sålangt plukket ut Dali Motif og System Audio Talent som aktuelle kandidater.

DALI MOTIF LCR Høyttalere - Flat høyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    System Audio Talent Vegghøyttaler | Soundgarden

Jeg vil i nærmeste framtid forsøke å få en demo av disse. En direkte sammenlikning er vanskelig da de selges i forskjellige butikker. Jeg har lest mye godt om Dali Motif. Disse synes jeg også ser helt fantastiske ut. Men de er dyre.. Det kan hende jeg går for 3 stk Dali Motif til frontrekka og kombinere med SA Talent bak eller kanskje den mindre Dali Fazon??
    DALI FAZON SAT Høyttalere - Flat høyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    I så fall blir det nok kun til å kjøpe Motifene i første omgang og ta det resterende seinere. Ideelt sett skulle selvfølgelig samtlige 5 (evt 7) høyttalere være identiske. Men jeg tror neppe jeg spanderer på meg Motif rund baut. Hvis jeg opplever System Audio Talent som bortimot like gode som Motif, kan det være jeg går for Talent rundt hele.

Men hva med andre flathøyttalere?

Jeg har lest mye bra om Audio Pro Cinema Precission PM09 Audio Pro - Sound of Scandinavia
    Men selv om disse er å finne på Audio Pros hjemmesider, kan det se ut som de ikke lenger er å få tak i hos forhandlere.

Hvilke erfaringer har dere med disse nevnte vegghøyttalere eller andre alternativer? Andre alternativer bør i hvertfall ikke være dyrere enn Motif.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så overbegeistret for SA Talent. Brukte de som bakhøyttalere, men også en periode som front med sub, men egentlig kun et ok resultat. Flott diskant. Det blir veldig mye penger for designet.

Nå ikke jeg hørt andre flate høyttalere, så kanskje mine forventninger har vært for høye.

De gjorde det veldig godt i en 5.1 test for noen år siden - men Audio Pro systemet som du linker til vart testvinner.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 3x System audio Exact i front og SA talent som bakhøyttalere? Da får du samme lydsignatur rundbaut og du kan kjøpe alt ett sted, noe som gjør at du kanskje kan få noen kroner rabatt (det får du neppe på klubben).

Jeg har selv hatt Exact og anser dette som en kapabel høyttaler til størrelsen. Motif har jeg ikke hørt, men spesifikasjonsmessig kommer Exact ut som en klar vinner. Sistnevnte er kun 5 cm dypere enn Motif også.

Lykke til videre.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Infinity Cascade før og var meget fornøyd med dem. Meget praktiske og robuste. Gode på detaljer uten å bli påtrengende.
    Test av Infinity Cascade Høyttalere - Tester - Lyd og Bilde

http://www.hifishop.no/main.php3?PI=list&MG=5&SG=3
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg hadde Infinity Cascade før og var meget fornøyd med dem. Meget praktiske og robuste. Gode på detaljer uten å bli påtrengende.
    Takk for innspill! Men disse ser ut til å være litt for dyre. Jeg ønsker som sagt ikke å gå over Motif i pris.
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Hva med 3x System audio Exact i front og SA talent som bakhøyttalere? Da får du samme lydsignatur rundbaut og du kan kjøpe alt ett sted, noe som gjør at du kanskje kan få noen kroner rabatt (det får du neppe på klubben).

Jeg har selv hatt Exact og anser dette som en kapabel høyttaler til størrelsen. Motif har jeg ikke hørt, men spesifikasjonsmessig kommer Exact ut som en klar vinner. Sistnevnte er kun 5 cm dypere enn Motif også.

Lykke til videre.
    Takk for nyttig innspill! Men Exact er dobbelt så dyr som Motif. Motif er oppgitt med pris pr par. Exact er oppgitt pr stk. SA Comet vil komme på det samme som Motif. Den må jeg sjekke ut. Jeg synes riktignok Motif ser langt lekrere ut enn SA Comet. Men det har en viss apel i seg selv med tyngre høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har nå bestemt meg for vegghøyttalere i stuekinoen.
    Det vil bli et oppsett med 5/7 vegghøyttalere + sub. Vegghøyttalerne må både lyde godt og se bra ut.

Jeg har sålangt plukket ut Dali Motif og System Audio Talent som aktuelle kandidater.

DALI MOTIF LCR Høyttalere - Flat høyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    System Audio Talent Vegghøyttaler | Soundgarden

Jeg vil i nærmeste framtid forsøke å få en demo av disse. En direkte sammenlikning er vanskelig da de selges i forskjellige butikker. Jeg har lest mye godt om Dali Motif. Disse synes jeg også ser helt fantastiske ut. Men de er dyre.. Det kan hende jeg går for 3 stk Dali Motif til frontrekka og kombinere med SA Talent bak eller kanskje den mindre Dali Fazon??
    DALI FAZON SAT Høyttalere - Flat høyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    I så fall blir det nok kun til å kjøpe Motifene i første omgang og ta det resterende seinere. Ideelt sett skulle selvfølgelig samtlige 5 (evt 7) høyttalere være identiske. Men jeg tror neppe jeg spanderer på meg Motif rund baut. Hvis jeg opplever System Audio Talent som bortimot like gode som Motif, kan det være jeg går for Talent rundt hele.

Men hva med andre flathøyttalere?

Jeg har lest mye bra om Audio Pro Cinema Precission PM09 Audio Pro - Sound of Scandinavia
    Men selv om disse er å finne på Audio Pros hjemmesider, kan det se ut som de ikke lenger er å få tak i hos forhandlere.

Hvilke erfaringer har dere med disse nevnte vegghøyttalere eller andre alternativer? Andre alternativer bør i hvertfall ikke være dyrere enn Motif.

Hei,

Er i samme situasjon som deg, så slenger meg med i denne diskusjonen.

Sitter også og vurderer Dali Motif høyttalerne. Men er ikke sikker på om de er verdt det høye prisen, selv om de har fått bra omtale.

Var å hørte på de her om dagen, og må si jeg ble imponert over lyden. Men har samtidig ingen å sammenligne med.

Et Dali Motif 5.1 system kommer fort oppi 18000,-. Synes det er i overkant over hva man skal gi for et stuesystem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. så plutselig at denne tråden var fra 8. jan 2010!

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Men hvis du er ute etter små høyttalere som gir god lyd, så hadde jeg vurdert disse Norsk Audio Teknikk AS

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for meg helt ubegripelig at JBL ikke satset mer på de vegghengte i L-serien. Nå er det kanskje ikke like pene som de nevnt i denne tråden, men de spiller forrykende til størrelsen. Angrer som en hund på at jeg solgte mine L820 nå nettopp. De står fremdeles på nettsiden til JBL, så det er mulig de er å få kjøpt over dammen enda.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er for meg helt ubegripelig at JBL ikke satset mer på de vegghengte i L-serien. Nå er det kanskje ikke like pene som de nevnt i denne tråden, men de spiller forrykende til størrelsen. Angrer som en hund på at jeg solgte mine L820 nå nettopp. De står fremdeles på nettsiden til JBL, så det er mulig de er å få kjøpt over dammen enda.
    ES-serien ikke like bra?
    Leter etter gode vegghengte til en fremtidig kjellerstue...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har hørt de, men L-serien er vel noe mer påkostet. Skulle jeg hatt hjemmekino i et forholdsvis lite rom i dag, hadde jeg bestilt L820 rund baut fra USA via Jetcarrier.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •