Funker hodetelfoner til Film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Funker hodetelfoner til Film?

Hei.
    Får stadig beskjed av dragen om å skru ned lyden når jeg ser film i kionoen min om jeg ikke ønsker å være redd for en plutselig kastrering i løpet av natten. Pr nå har hun begynt å ta med en halvsløv, rusten hagesaks som hun legger på nattbordet før vi legger oss...Derfor lurer jeg på om det funker å se film med øretelefoner? Har ingen pr i dag så jeg har ikke testet? Hvis ja, hvilke kanidater bør man se etter i 1000-2000 klassen?
    Takker for eventuelle svar.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøss!! Få draken ut av huset fort som fa`an. Man Talk (YouTube).

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan! Seriøst, om din kone bringer med seg en hagesaks på nattbordet om kvelden, er det nærmeste familie rådgivnings kontor du bør kontakte, ikke forumet her. Er det hele "litt" fleip, så finnes det en del gode hodetelefoner på markedet. Hvilken lydkvalitet du ønsker vi utvilsomt gi seg variasjoner i prisen fra 10 000+ og nedover til ca 100 kroner. Jeg vet at Hi-Fi Klubben har noen bra, men jeg vet lite om eksakte produkter i din pris klasse. At det finnes, er jeg sikker på. Om du skulle finne noe som er "brukbart", kunne du tenke deg og gi en rapport om det her på tråden din ? Kan bli nyttig kunskap og ha.

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Grøss!! Få draken ut av huset fort som fa`an. Man Talk (YouTube).
    Det hele er skrevet som en spøk, men om jeg fyrer opp på det nivået føler jeg at jeg plager hele huset så det blir med mer moderat nivå. Men nå skal jeg teste ut noen headsetts!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, skjønner jo det er en spøk. Men trussel om frihetsberøvelse sammen med tap av retten til å oppleve film slik det er ment å oppleves, føles dobbelt straffende.

Har selv vært inne på tanken om å bruke klokker aktivt ved filmtitting, men har ikke hatt ultimatumet om kastraksjon som alternativ. Så det har blitt med tanken. Føler likevel at opplevelsen blir veldig privat og at kravet til konsing større de gangene klokker har vært brukt. Det er noe med at rommet, både i fysisk og overført forstand, mellom deg og lerretet blir borte.

Har til gode å forske i innstillinger av flerkanals lydgjengivelse - vel å merke med normalt brukbare klokker med bredt soundstage da. Her kan man jo stille inn både fra lydkort og visningsprogram dersom PC ell.l. Kanskje blir resultatet til å leve med. Og så er slektsjuvelsene i behold. En fungerende husfred er et ubetalelig og uerstattelig gode.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre måtte ty til hodetelefoner da dama reagerer på den minste lyd. Jeg endte opp med Sennheiser HD 555. Helt ok men det er absolutt ikke det samme som å høre lyden fra høyttalere.

Jeg tok utgangspunkt i Lyd og Bilde nettsiden.
    Slik jeg leste testen forventet jeg like bra lyd som når du hører på lyd fra hjemmekinoen men det er det altså ikke.
    Som du skriver så bør du nok teste noen dersom du har mulighet.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testa mye headsett, og jeg har aldri vært i nærheten noen skikkelig hjemmekino lyd, til og med uten hjelp og med hjelp fra filtrering.. Testa et hjemmekino headsett som er trådløst, og det var det nærmeste jeg kom opplevelsen fra høyttalere, men ikke på langt nær den samme følelsen.. Og desverre var prisen på dette ganske stivt, drøye 4500, og dette var for 1 år siden.. Men mye skjer på 1 år :-) Lykke til!

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser forresten at man kan få Sennheiser HD595 til 1234,-.
    Virker som en bra pris. Bare et forslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kommer veldig nært med Beyerdynamic Headzone, men da må du ut med over 10.000,- for hodetelefoner og medfølgende forsterker/prosessor.

Har prøvd en slik noen ganger, og det låter virkelig bra.
    Lydbildet flyttes foran deg, istedetfor midt inni skallen.
    Surround-effektene beholdes også bra.

Bra greier, men det koster.

Headzone 5.1 System

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det funker greit. Har sett en god del film med laptop og hodetelefoner. Har også sett noen tv serier på mp3 spilleren min.

Det er ikke det samme som hjemmekino. Men det er jo en helt ok filmopplevelse syns jeg. Det virker jo ikke som du har så mye valg egentlig så da er det vel bare å kjøre på.

Noen som vet hvor (i oslo området) det er mulig å få en demo av BeyerDynamic headzone?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •