Dynavoice Magic F-6, noen spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer JohanM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Magic F-6, noen spørsmål

Hei alle sammen! Dette er min 1. post her på forumet, så det blir spennende og se hvordan respons man kan få her!

Jeg og madammen har sjesket på nytt stereo anlegg i 3 år, har lånt en boom blaster det siste halvåret, selv om dette er gode kompakt anlegg etter vår mening ville vi ha noe mer.

Etter og ha kikket etter høytalere som passer ett nybakt foreldre budsjett endte vi opp med Dynavoice Magic F-6 som ble bestillt fra surround.no.

Disse har jo kommet bra ut i test + en kompiss av meg har disse og han anbefalte dem veldig (han har forge modell som fikk 10 av 10 i lyd og bildes test).

Har spillt ca 3 timer nå, kun helt vanlig spilling, men jeg lurer på hvor mange timer bør disse spilles inn? og hvordan bør de spilles inn? kun normalt volum?

Er den nye modellen like god som den forge? evt bedre? står de er oppgradert, men innen bilstereo den gangen jeg drev litt med det var jeg borti oppgraderinger som hadde motsatt virkning.

Foreløpig drives disse av en gammel Fisher forsterker fra 83, men den er god som gull Venter på at min svoger skal få fikset den gamle NAD 316 forsterkeren min som har har skullet fikse i 2 år nå (bytte utganger), så når det er gjordt skal den brukes. Denne burde vel være grei på disse høytalerene?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og velkommen til forumet

F-6 er gode høyttalere til prisen, og vil nok trives godt sammen med NADen.
    Hv asom har skjedd av oppgradering på de nye modellene vet jeg ikke, men antar at det ikke er store forskjeller.

Du kan bare spille på normalt volum, og så vil de løsne litt etterhvert, og etter 80-100 timer spilling vil de være ferdig innspilt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Da var det igrunn som jeg hadde forestillt meg

Hva er det egentlig som skjer med høytalerene under innspilling? er det elementene som "blir tilpasset" på ett vis eller?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som skjer inder innspilling er at oppheng blir myket opp, slik at det ikke blir så stivt lenger. Etter en viss tid blir de ikke mykere lenger, og hvor lang tid dette tar er litt individuelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gratis

hei jeg hadde mine "gamle model" i nesten 1,5år før spøkelse kom og forlangte mer lyd min mor har tatt over settet... vert knall fornøyd med mine... det med og spille di inn di "sliper i gummi opphenget og plir litt lysere hadde nad 272 på di før jeg gikk over til klipche:P lykke til med en dyr men artig hobby...
    "skal bare har ført til mye for min egen del"

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Det er fint man kan lære noe nytt i ny og ne å!

Ja en dyr hobby er vel dette, men jeg tror jeg skal klare og begrense meg sånn tålig i.o.m jeg har noen andre hobbyer, selv om anlegget sikkert blir oppgradert på fler vis etterhvert, så håper jeg at jeg klarer og styre meg litt evt at jeg tar det litt etter litt.

Men jeg merker jo at jeg allerede har lyster!

Går og ser etter en aktiv sub f.eks. å så vurderer jeg jo og bytte ut DVD spilleren min (som jeg har en egen trøbbeltråd om) med en blu-ray spiller.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony BDP-S360 skal etter sigende koste 995,- hos Expert for tida, har en som ligger og venter på posten.

XTZ sine suber passer utmerket til F-6, hvis du ikke vil knalle til med en SVS med en gang da

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men jeg betaler heller det dobbelte en annen vei bare jeg ikke handler på expert (se min andre tråd ang Pioneer DV-310).

Men jeg tror nok de har spillere til den prisen på el.kjøp og andre plasser å

Når det gjelder sub aner jeg ikke hva jeg bør velge da, og jeg håpte jo på og finne en rimelig en, jeg vurderer også brukt i.o.m budsjetter er begrensa pga det nye familie medlemmet og kun 1 intekt for tida...

Hva str bør jeg velge?

Var rett før jeg bestilte en Proson 8" sub når jeg bestillte høytalerene (det var den eneste i fargen hvit jeg fant der) men jeg syns 8" virker så snaut...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå spillt ca 10 timer med høytalerene, og jeg har lagt merke til noe jeg føler er en ekkel skurrelyd. Jeg har ikke spillt høyt på høytalerene, volumet har ikke overskredet 2 enda en gang....

Helsigvis har jeg kamerater som kan en del om dette her, så i morra kommer det en og skal høre og evt finne utav hva feilen kan være.. håper ikke jeg må sende disse tilbake igjen nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •