Polk LSi9 - hvilken forsterker/receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Polk LSi9 - hvilken forsterker/receiver?

Hei.
    Har ikke veldig peiling på lyd og bilde, men fikk for en stund tilbake kjøpt et par Polk LSi9 veldig rimelig. Har hørt alle skryte veldig av disse, og er enig i at de lyder bra, men har enda til gode å bli VELDIG imponert. Dette har nok mye med receiveren jeg bruker sammen med dem. Bruker høytalerne som front i hjemmekinooppsettet, så de blir brukt mye til film, men også en god del til musikk.
    For tiden er de koblet sammen med en litt eldre Yamaha RX-V657, og mistenker at denne er en liten flaskehals. Er det noen som har noen tips til en grei/bra receiver som gjør at jeg kan få utnyttet høyttalerne bedre? Helst i prisklassen rundt 5000,- og MAKS 10 000,-. Høyttalerne er 4ohms, så krever vel også litt ekstra strøm fra forsterkeren, hvis jeg har forstått dette riktig.
    Tips? Blir meget takknemlig for all hjelp!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men siden andre kan være interessert...

Bruker selv XTZ A100 D2 forsterkeren til LSi9 og er godt fornøyd.

Etterfølgeren XTZ D3 er trolig enda bedre og i prisklassen du etterlyser:
    XTZ Class A100 D3, Sølv/sort Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Polk LSi9 - hvilken forsterker/receiver?"

Takk for svar! Jeg har fortsatt ikke funnet det ultimate oppsett, så denne tråden er forsåvidt aktuell enda. Problemet mitt er at jeg ser mer etter en hjemmekino-receiver, så da tror jeg ikke forslaget ditt passer helt. Har i tillegg kjøpt sonos, så trenger receiver med et ok alternativ til DAC. Prisklasse maks 10 000kr.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et alternativ å kjøpe en 2-kanals effektforsterker og koble den til receiveren din. I følge spec-lista til Komplett.no så har receiveren din pre-ut på 8 kanaler.

Hvis du ikke liker lyden i Yamahaen så er det kanskje lurt å bytte den ut, men hvis det bare er mer strøm du trenger så tror jeg det er lurer å gå for en effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha passer nok ikke til disse høytalerne. Prøv Nad eller Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge reviews på nettet krever disse en solid forsterker for å yte optimalt. Ser flere som bruker yamaha surr. med godt resultat, så jeg ville ikke skrinlagt den med en gang. Støtter forslaget om en effektforsterker i tillegg. Ser mange anbefaler rotel forsterker til disse ht.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •