Kobling av PB-12NSD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å finne ut hvilke frekvenser receiveren støtter så klikk på de enkelte og velg TEST.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    PC'en jeg sitter å jobber på nå så står kun 48,0KHz hukket av. Lurer på om ikke det er default. Prøv å se om det hjelper å fjerne de andre. Hvilket avspillingsprogram bruker du? Sikker på at det ikke står til stereo eller noe da kanskje? Er en million forskjellige ting man kan gjøre feil når man kjører fra PC, derfor vi anbefalte deg å koble til en DVD spiller eller noe istedet for.

Forresten. Trykk på Avansert helt til høyre også. Hva står der?

masse forskjellige HZ, jeg har hatt på det høyeste, høres RÅPENT ut på musikk, men CD kvalitet....klarer nesten ikke å høre på det, så elendig! har den på dvd kvalitet nå

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bruke ett annet avspillingsprogam, f.eks MPC Home Cinema Edition. Her inne kan man også velge hva slags lyd programmet sender ut. Begynner å gå tom for ideer her. Ikke så lett når man ikke har det foran seg selv...
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bruke ett annet avspillingsprogam, f.eks MPC Home Cinema Edition. Her inne kan man også velge hva slags lyd programmet sender ut. Begynner å gå tom for ideer her. Ikke så lett når man ikke har det foran seg selv...
    jeg skjønner, det er ikke lett å få riktig lydsignaler osv via pcen, jeg har aldri satt meg inn i det, alltid brukt analog phono kabel, første gang jeg bruker coac, så er litt noob her, men ting har blitt mye bedre takket være hjelpen deres!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noen kalibreringseksperter her som gjør hjemmebesøk? Kanskje verdt å bruke noen kroner på litt eksperthjelp?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg skjønner, det er ikke lett å få riktig lydsignaler osv via pcen, jeg har aldri satt meg inn i det, alltid brukt analog phono kabel, første gang jeg bruker coac, så er litt noob her, men ting har blitt mye bedre takket være hjelpen deres!
    Du har ikke en DVD spiller eller noe annet i huset som du kan koble til?
    Trenger ikke være noe high-tech, bare du er sikker på hva slags signal du får ut av den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du har ikke en DVD spiller eller noe annet i huset som du kan koble til?
    Trenger ikke være noe high-tech, bare du er sikker på hva slags signal du får ut av den.
    joda, har dvd spiller, skal prøve med det ikveld jeg

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er, som sagt, mye mye lettere med en dvd spiller tilkoblet. Sett i en film med f.eks. DTS, velg DTS i filmens meny, og du skal få DTS opp i receiverens meny, og nå hører du kanskje for første gang hva surroundlyd egentlig er for noe, hver kanal er et eget lydspor, ikke et stereosignal som receiveren lager til et "surround" signal.
    Jeg skjønner ikke hvorfor du i lydkortet bare får opp 2 kanals valg for lyd, selvom DD og DTS er huket av, men det er kanskje normalt.
    Om dette lydvalg bare er 2 kanalers, da ville jeg huke av for det høyeste, 24 biters. (men det har bare betydning når du spiller cd`er og lign.)
    Vet ikke så mye om pc til avspilling av film, men er det ikke normalt at man bruker VLC, windows media center eller lign. til avspilling?
    http://avforum.no/forum/generell-htp...inoanlegg.html
    Hvordan med din subwoofer, er den tilkoblet LFE OUT på receiveren?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er, som sagt, mye mye lettere med en dvd spiller tilkoblet. Sett i en film med f.eks. DTS, velg DTS i filmens meny, og du skal få DTS opp i receiverens meny, og nå hører du kanskje for første gang hva surroundlyd egentlig er for noe, hver kanal er et eget lydspor, ikke et stereosignal som receiveren lager til et "surround" signal.
    Jeg skjønner ikke hvorfor du i lydkortet bare får opp 2 kanals valg for lyd, selvom DD og DTS er huket av, men det er kanskje normalt.
    Om dette lydvalg bare er 2 kanalers, da ville jeg huke av for det høyeste, 24 biters. (men det har bare betydning når du spiller cd`er og lign.)
    Vet ikke så mye om pc til avspilling av film, men er det ikke normalt at man bruker VLC, windows media center eller lign. til avspilling?
    http://avforum.no/forum/generell-htp...inoanlegg.html
    Hvordan med din subwoofer, er den tilkoblet LFE OUT på receiveren?
    subwooferen står i PRE out sub, men problemet er fikset, det lå i at i hver film jeg kjørte så var det forskjellige lydspor, og dersom det ikke var 5.1 så ville det ikke vises på skjermen, kjørte smokin aces 2 fra pcen igår og da fikk jeg opp DTS cinema 6 og dolby digital osv, da var plutselig alle surroundmodusene tilgjengelige, men må si at jeg fikk best surround av DTS 6 cinema og mest mass og dynamikk får jeg fortsatt fra PRO logic 7

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si at jeg fikk best surround av DTS 6 cinema og mest mass og dynamikk får jeg fortsatt fra PRO logic 7
    Hos meg er ProLogic søppel i forhold til å kjøre de digitale formatene (DTS/AC3). Men som vi sa, du må vite hva slags lydspor det er på filene dine. Høres ut som du har mye "crap" liggende på PC'en, siden nesten ingen av de har digitale lydspor engang. På tide å kutte DivX å heller kjøre X264 filer. Kan legge til at også mange filer har flere lydspor, så selv om du kun får ProLogic på noen av de kan du ofte bytte å teste andre lydspor på filene, slik er det ihvertfall på mange av X264 filene jeg har.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    laster ned komprimerte filer til 700MB da, trokke de har sånt lydspor vet du, må sikkert ha 4GB dvd for å få skikkelig 5.1 lydspor?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket avspillingsprogram bruker du?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket avspillingsprogram bruker du?
    itunes for musikk og vlc for filmer

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    itunes for musikk og vlc for filmer
    vlc er problemet. Er ett skikkelig søppelprogram. Greit nok å kjøre på filer som er vanskelig å finne riktig codec til men ikke stort annet. Etter hva jeg har forstått så sender ikke vlc ut lyd digitalt, derav ikke noe AC3 eller DTS på filmene dine. Bildekvaliteten via vlc er også alt annet enn god.

Last ned Media Player Home Cinema Edition, og en skikkelig codecpakke f.eks CCCP Codec Pack. Skal du se ting funker bedre.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •