Kobling av PB-12NSD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje dumt spr.mål for kjenner ikke HK forsterkerene så godt, men skal ikke bakhøytalerene koblet til Surround og ikke Surround Back hvis man kjører 5.1?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det Kane.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Som jeg har fortalt deg tidligere er IKKE den presten du bruker (logic surround greiene) Surround.. Det er bare forsterkeren som LAGER surround signal av ett stereospor. Derfor har du også så jævlig lite lyd i bakhøyttalerne dine!

Det du må velger er at lydkortet enten skal sende FERDIG dekodert materiale som f.eks DTS eller Dolby Digital. Eller så må du velge å sende lyden som BITSTREAM og da vil forsterkeren selv dekodere lyden.. Det skal stå enten Dolby Digital, DTS e.l på display evt. PCM eller LPCM..

Nå husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det på H/K avr255´en min, men jeg tror jeg valgte Surround Mode og "Auto detect" elns.. Da valgte den det som passet best, eller som jeg selv hadde instillt..
    Dolby Digital har jeg huket av på lydkortet mitt, det vil si at lydkortet sender ferdig dekodert materiale, og det avhenger av filen jeg kjører om den har 5.1 eller ikke? fordi jeg har kjørt flere forskjellige filer, og aldri fått opp dolby digital på forsterkeren, står alltid logic 7 der, og de er så irriterende! hvordan sender jeg lyden via bitstream? vil helst at forsterkeren tar av seg dekoding osv.
    Har auto detect på surround mode ja

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Dolby Digital har jeg huket av på lydkortet mitt, det vil si at lydkortet sender ferdig dekodert materiale, og det avhenger av filen jeg kjører om den har 5.1 eller ikke? fordi jeg har kjørt flere forskjellige filer, og aldri fått opp dolby digital på forsterkeren, står alltid logic 7 der, og de er så irriterende! hvordan sender jeg lyden via bitstream? vil helst at forsterkeren tar av seg dekoding osv.
    Du kjører en coax kabel fra PC sier du. Du kjører den inn bak på forsterkeren på en av de digitale inngangene da?

Høres veldig ut som du kjører phone kabler ser du. Da vil du aldri få opp DTS / AC3 i displayet på forsterker.

Kommer du ikke noe videre anbefaler jeg å få litt hjelp av en som kan dette bedre, da det ikke ser ut som vi kommer noen vei med å prøve å hjelpe deg via nettet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ta bilde av koblingen i PC, kabelen (begge ender) og koblingen bak i receiveren?
    Og gjerne et bilde som viser innstillingene på suben din og.

Blir litt enklere å hjelpe da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min PC med Realtek HD-lydkort så haker jeg av for de dekoderne receiveren har, DD og DTS. Da kommer det fram DTS og DD på recieveren. Jeg får du surround på suroundmateriale. Fjerner jeg hakene så står det bare PCM og jeg får kun stereo selv på surroundmateriale. Jeg kobler PC til receiver optisk.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan du ta bilde av koblingen i PC, kabelen (begge ender) og koblingen bak i receiveren?
    Og gjerne et bilde som viser innstillingene på suben din og.

Blir litt enklere å hjelpe da.
    Kobling til pcen

Kobling til pcen

Kobling til receiver

Kobling til receiver

Kobling av surroundhøyttalere ( de er ikke koblet til SBR/SBL)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh. Kort inn på kabelstumpene før du får en kortslutning.
    Bare en liten kordel fra plussen og til jord, så kan du sprenge utgangene.

Er du heldig slår bare beskyttelseskretsen inn. Men ikke gamble på det.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Argh. Kort inn på kabelstumpene før du får en kortslutning.
    Bare en liten kordel fra plussen og til jord, så kan du sprenge utgangene.

Er du heldig slår bare beskyttelseskretsen inn. Men ikke gamble på det.
    for lange kabelstumper sier du? hmmm, har hatt denne lengden i 4 år på avr 130, men om det er en risk jeg ikke visste om så er det jo bare å korte ned på det da:-D

men som du ser, så har jeg bakhøyttalerne på de 2 siste, noe som er feil tror jeg...var en fyr istad som nevnte noe om det. må finne det inlegget

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kanskje dumt spr.mål for kjenner ikke HK forsterkerene så godt, men skal ikke bakhøytalerene koblet til Surround og ikke Surround Back hvis man kjører 5.1?
    se lenger ned i tråden så har jeg postet hvor jeg har kablene mine, de er på de 2 siste terminalene, tror kanskje at receiveren tror jeg har 7,1 pga det? skal de være koblet på SBL og SBR?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se lenger ned i tråden så har jeg postet hvor jeg har kablene mine, de er på de 2 siste terminalene, tror kanskje at receiveren tror jeg har 7,1 pga det? skal de være koblet på SBL og SBR?
    Svaret på akkurat det spr.målet der er i posten under den du siterte fra meg

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret på akkurat det spr.målet der er i posten under den du siterte fra meg
    da har jeg koblet riktig da, får noe lyd ut fra bakhøyttalerne når jeg kjører 7CH stereo, prøver å finne ut åssen jeg får 5CH stereo, da var det rå lyd fra avr 130, alle høyttalerne spilte med samme kraft og volum

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg koblet riktig da, får noe lyd ut fra bakhøyttalerne når jeg kjører 7CH stereo, prøver å finne ut åssen jeg får 5CH stereo, da var det rå lyd fra avr 130, alle høyttalerne spilte med samme kraft og volum
    Jepp, men har absolutt ingenting med Surround å gjøre. Til film skal man bruke modusen filmen er spilt inn i, altså enten Pro Logic (gamle filmer) AC3 eller DTS. Kan legge til at 5 og 7 channel stereo er akkurat samme tingen. Heter 5 channel stereo hvis du har en 5.1 forsterker, mens det heter 7 channel stereo hvis du har en 7.1 forsterker.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men har absolutt ingenting med Surround å gjøre. Til film skal man bruke modusen filmen er spilt inn i, altså enten Pro Logic (gamle filmer) AC3 eller DTS. Kan legge til at 5 og 7 channel stereo er akkurat samme tingen. Heter 5 channel stereo hvis du har en 5.1 forsterker, mens det heter 7 channel stereo hvis du har en 7.1 forsterker.
    åja såpass ja, men nå har jeg fått til at forsterkeren skjønner at jeg har 5 høyttalere, så nå vises det bare 5 høyttalere, skal teste et par filmer nå og se åssen surround jeg får. når det kommer til Pro Logic og DTS samt AC3 så har det aldri blitt vist på receiveren, derimot når jeg kjører musikk så kjører den i 44.1KHZ og i et lite blunk så står det PCM der, før den går tilbake til LOGIC 7 Music

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det aldri stått der, så har du nok aldri hatt det heller. Ville gått inn i configureringsdelen til lydkortet ditt å sett hva du har av valg der. Skal være lett tilgjengelig fra Windows.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av virtuell surround.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du "Slå av alle forbedringer" eller hva det nå sto så vil du nok sende lyden i BITSTREAM og da vil H/K få det som MultiCh / Dolby Digital / DTS Det er nok her feilen din ligger.. PCen din "later" som den gjør surround om til surround og forsterkeren fatter ingenting :P

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Velger du "Slå av alle forbedringer" eller hva det nå sto så vil du nok sende lyden i BITSTREAM og da vil H/K få det som MultiCh / Dolby Digital / DTS Det er nok her feilen din ligger.. PCen din "later" som den gjør surround om til surround og forsterkeren fatter ingenting :P
    fjerna det og ting høres mye fyldigere og kraftigere ut nå, men samplingsfrekvensene er det ikke noe galt med right? takk for all hjelpen! =D sliter fortsatt litt med å få opp Dolby Digital på skjermen da...huff

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC'en jeg sitter å jobber på nå så står kun 48,0KHz hukket av. Lurer på om ikke det er default. Prøv å se om det hjelper å fjerne de andre. Hvilket avspillingsprogram bruker du? Sikker på at det ikke står til stereo eller noe da kanskje? Er en million forskjellige ting man kan gjøre feil når man kjører fra PC, derfor vi anbefalte deg å koble til en DVD spiller eller noe istedet for.

Forresten. Trykk på Avansert helt til høyre også. Hva står der?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •