Dali Concept 10 og Nad C375BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 10 og Nad C375BEE

Halloen.
    Lurer på å kjøpe meg et skikkelig anlegg. Hører mye på musikk og har lyst å oppgradere litt. Hører mest på Rock\metal som Metallica, AC\DC, Iron Maiden, Rage Against The Machine osv. Så vil ha noen høyttalere med skikkelig trøkk i, men som likervel kan spille bra på roligere sjangre en sjelden gang. Noen som vet om Nad C375BEE vil fungere bra med Concept 10? Skal stå i et rom på ca 26 kvm. Har tenkt å bruke laptopen som spiller. Vil jeg få god lydkvalitet gjennom 3.5 minijack til rca kontakter, spiller så og si bare FLACK filer.
    Takk for Svar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Slenger meg med på denne tråden da jeg oxo vurdere samme høytalere men tenkte å bruke emotiva xpa-5,rx-v3900 å så vil det bli vider uttbygging med senter,bak sub osv.men hvordan vil dette fungere???

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erdal01
    Halloen.
    Lurer på å kjøpe meg et skikkelig anlegg. Hører mye på musikk og har lyst å oppgradere litt. Hører mest på Rock\metal som Metallica, AC\DC, Iron Maiden, Rage Against The Machine osv. Så vil ha noen høyttalere med skikkelig trøkk i, men som likervel kan spille bra på roligere sjangre en sjelden gang. Noen som vet om Nad C375BEE vil fungere bra med Concept 10? Skal stå i et rom på ca 26 kvm. Har tenkt å bruke laptopen som spiller. Vil jeg få god lydkvalitet gjennom 3.5 minijack til rca kontakter, spiller så og si bare FLACK filer.
    Hei du. NADen og Concept 10 vil gå fint, men det er noen alternativer der ute til den prisen, sjekk litt rundt før du går for consept 10.

Husk du skal fylle 26 kvm med lyd, du trenger ikke de kjempene der, det kan rett og slet bli for mye av det gode.

Men du står fritt å kjøpe enda større en det også8)

Data kan jeg lite om, men en DAC er vel sikert greit mellom PC og NAD. Men der finnes det også forsterkere med DAC innebygget.

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen.
    hei og velkommen til forumet her,,
    concept 10 og nad vil fungere bra det ,men ville hørt den naden med lektor 8 også jeg da hvis jeg var deg (ca samme pris),, skal du benytte pc som kilde og få dette bra må du ha en dac mellom pc og forsterker, hjelper deg ikke om det er flac filer så lenge du benytter standard lydkort,,men det blir lyd.har du et bra lydkort blir det ganske greit men har testet dette på flere pc og det variere veldig så får håpe du har et bra kort i den .lykke til med valget:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andytoy
    Hei

Slenger meg med på denne tråden da jeg oxo vurdere samme høytalere men tenkte å bruke emotiva xpa-5,rx-v3900 å så vil det bli vider uttbygging med senter,bak sub osv.men hvordan vil dette fungere???
    hei, emotiva xpa-5 vil ihvertfall ha power nok til å drive de,så det blir nok bra.lydsignaturen fra v3900 har jeg ikke noe peiling på men emotiva passer dali veldig bra, gir samme anbefaling til deg å sjekke lektor 8 også ,,kompisen min bruker xpa-2 på lektor8 og fungerer veldig bra,jeg har den på ikon8 og masse power der.lykke til du og:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD og Dali kan bli lyst. Sjekk det ut nøye før du handler.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt! Velkommen og godt nytt år

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lektor 8

Halloen igjen!
    Takk for bra svar:-D . Lurer litt på om eg skal velge Lektor 8 istenen for Concept 10. C10 blire vel kanskje litt for heavy party høyttaler for meg, i et rom som ikke er så stort. 375'en vil vel klare å drive lektor 8 bra? Lektor 8 har vel litt bedre lydkvalitet også. Men sån DAC er det sån som jeg bruker mellom minijacken på pcen og forsterkeren, så en med usb og kan jeg bare putte en minnepenn i den å spille av rett fra den då? Noen som har noen bra tips til kabler som ikke koster så alt for mange hundrelappene pr meter?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen igjen!
    Takk for bra svar:-D . Lurer litt på om eg skal velge Lektor 8 istenen for Concept 10. C10 blire vel kanskje litt for heavy party høyttaler for meg, i et rom som ikke er så stort. 375'en vil vel klare å drive lektor 8 bra? Lektor 8 har vel litt bedre lydkvalitet også. Men sån DAC er det sån som jeg bruker mellom minijacken på pcen og forsterkeren, så en med usb og kan jeg bare putte en minnepenn i den å spille av rett fra den då? Noen som har noen bra tips til kabler som ikke koster så alt for mange hundrelappene pr meter?
    du kobler dac til usb eller optisk på pc, meningen er å kjøre musikk filene digitalt bort til dac som da igjen gjør disse analoge,dacen er ikke en spiller den gjør kun om filene så pc blir avspilleren,
    naden vil greie den jobben bra.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    du kobler dac til usb eller optisk på pc, meningen er å kjøre musikk filene digitalt bort til dac som da igjen gjør disse analoge,dacen er ikke en spiller den gjør kun om filene så pc blir avspilleren,
    naden vil greie den jobben bra.
    For å gjøre det enkelt så ligger det i navnet. DAC (Digital/Analog Converter)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen:-D
    Då har eg bestillt meg Anlegg. Jeg falt på Lektor 8 og Nad C375BEE. Fant ut at dette var det beste valget for meg. Kjøpte også en Cambridge Dacmagic for å få litt bedre lyd fra laptopen. Nå må jeg bare vente, ca 2 mnd til jeg får de. Håper jeg klarer å vente så lenge uten å bli helt gal:lol:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer et flott anlegg du har fått deg der,:-D