en 12"sub og en 8"sub - delefrekvenser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

en 12"sub og en 8"sub - delefrekvenser

Har en 12"er sub og lurer på å kjøpe en 8"er ved siden av.

Kan sette opp delefrekvensen i setup på receiver. Kan også stille frekvens på subben.
    Hvis jeg setter reciever til å dele på f.eks 120hz slik at subbene tar seg av alt under dette og setter 12"ern til å spille fra 80hz og nedover og 8"ern til 120hz.

Har fronter og senter med 5,5" elementer. 2 stk i hver, men føler jeg mangler punch og lurer på om en 8"er vil hjelpe meg med dette?

Får tak i 8" i samme serie som 12"ern jeg har fra før.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lager deg i hvertfall skikkelig kalibreringsjobb. Du får mange elementer som skal spille i fase og det er ikke nødvendigvis så lett å få det til å spille bra. Du har ikke vurdert å selge frontene og legge sammen med prisen for ny sub og kjøpe nye fronter med større elementer?

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på det også, men så var det det med kjerringa da...Tror jeg skal jobbe riiiiimelig hard for å få tilbake frontene med 2 8"ere i hver..hehe.
    Frontene og sentern spiller veldig bra, men mangler det lille ekstra.. Man kan visst ikke få i pose og sekk
    Ser det med kalibrerings jobben...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ide
    Hvis du har en sub som tåler å deles litt høyt fks. 100 Hz, så kan du kjøpe en til som er lik, og sette disse på hver sin side av høytalerene. Da vil subbene ta seg av mesteparten av punchen. 5,5"erene klarer fint å levere punch fra 100 Hz og oppover. Jeg har gjort det slik. Fungerer knall.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse *******s kjærringene. Glad min dro for over to år siden.

Hva med høyttalere med litt større og har flere elementer. SVS STS-01 har 4x6" og de trykker bra. De er fortsatt nokså slanke og greie å se på selv om de ikke akkurat leveres i fineste finér eller pianolakk. Jeg bruker de delt på 80hz sammen med 2 sub'er, eller bare de alene på musikk og er veldig fornøyd. Med rent og bra signal så spiller de veldig høyt hvis du vil, men de er samtidig åpne og klare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •