Klipsch rf 52 vs rf 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch rf 52 vs rf 62

Hei! Jeg skal oppgradere surroundsystemet mitt nå med Klipsch fronter og center, derfor lurer jeg på følgende: Skal jeg kjøpe rf 52 eller rf 62? Det skal uansett spille med en eller to xtz 12" og derfor lurer jeg på om det har noe å si om det er 5,25" eller 6,5" elementer i høytalerene.
    Jeg har en harman Kardon AVR 355 reciever. Anlegget brukes ca likt på musikk og film og det skal spilles uten effektforsterker til å begynne med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv RF-25 som er forgjenger til FR-52, selv ville jeg godt for RF-62 dersom jeg skulle kjøpt nye i dag.

Får nok litt mer punch med 6,5" elementer kontra 5,25" selv om det er bra trykk i RF-25/ RF52

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg regner jo med at det er mer trøkk i rf 62 men spørsmålet mitt er om det egentlig er nødvendig når man har sub? vil det bli mye bedre lydbilde med rf62?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dahlen
    Ja jeg regner jo med at det er mer trøkk i rf 62 men spørsmålet mitt er om det egentlig er nødvendig når man har sub? vil det bli mye bedre lydbilde med rf62?

klipsch er kjent for kjapp, fysisk og kontant bass, som gjerne ligger i områder hvor subwooferen ikke er så bra, og også over delefrekvens.

RF62 vil være litt bedre på dette, så du vil nok merke det, selv med subwoofere, men om det er verdt det, for være opp til deg, og din lommebok å finne ut av..

det er ikke et hav av forskjell, men litt er det nok ja:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 62 er mye mer lik RF 82 en RF 52 synes jeg. RF 52 er en relativt liten høytaler, men i et lite rom med masse effekt spiller den veldig bra. Alikevel tror jeg nok at RF 62 er en litt mer "skikkelig" høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 62 vil vel spille med ganske bra trykk? I dag har jeg Patos basic 510. Hvor stor forskjell vil jeg merke?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 62 vil vel spille med ganske bra trykk? I dag har jeg Patos basic 510. Hvor stor forskjell vil jeg merke?

Har akkurat samme problemstillingen selv, sitter også med et par patos b510 og vil, bytte til enten 52 eller 62...

Noe jeg også har lagt merke til er at rf52 er oppgitt til å spille dypere en rf62.. noen som har aning hvorfor det er slik? eller har hatt begge?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Har akkurat samme problemstillingen selv, sitter også med et par patos b510 og vil, bytte til enten 52 eller 62...

Noe jeg også har lagt merke til er at rf52 er oppgitt til å spille dypere en rf62.. noen som har aning hvorfor det er slik? eller har hatt begge?

den er oppgitt til å spille dypere men det er mer trykk i 62, så det kommer litt an på hva du liker og hvordan rommet ditt er. hvorfor det er slik er jeg ikke sikker på

sett inn ett innlegg i klipsch tråden

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ekstra hz'ene 52'en har i bunn i forhold til 62'en er mindre interessant med mindre du skal bruke de uten sub. Det som er interessant er trykk i mellombass og mellomtone og der har de større elementene noe å fare med.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har tidligere hatt rf82, men rommet mitt er bare 10kvm så føler de blir litt voldsomme, selvom prisforskjellen mellom 62 og 82 er veldig liten.. har planer om en rsw10d sub ja..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere vil ikke få mer trykk med RF-52/62 enn B510. Om du har skikkelig effekt og høy dempefaktor leverer Patosene ett virkelig saftig trykk, det er dens største styrke. Men så er det jo en mye større høyttaler med 2x 8" også...
    Klipsch vil levere kjappere og litt mer punchy bass over 100hz.

Klipsch er en åpnere høyttaler, med bedre dynamikk (spessielt oppover i registeret) og veldig kul bass. Men 2 x 5,25" eller 2 x 6,5" greier ikke å spille dypere eller levere mer trykk enn 2 x 8". Om dere bytter til RF-52 og 62 er det fordi det er generelt bedre høyttalere. Skal dere ha mer trykk en i B510 må dere se på RF-82. Patosene leverer mer nede i dypet enn RF-82 også, men blir utklasset på alle andre områder.

Har sammenliknet B510, Rf-62 og 63. Samt hørt mye på 82.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dere vil ikke få mer trykk med RF-52/62 enn B510. Om du har skikkelig effekt og høy dempefaktor leverer Patosene ett virkelig saftig trykk, det er dens største styrke. Men så er det jo en mye større høyttaler med 2x 8" også...
    Klipsch vil levere kjappere og litt mer punchy bass over 100hz.

Klipsch er en åpnere høyttaler, med bedre dynamikk (spessielt oppover i registeret) og veldig kul bass. Men 2 x 5,25" eller 2 x 6,5" greier ikke å spille dypere eller levere mer trykk enn 2 x 8". Om dere bytter til RF-52 og 62 er det fordi det er generelt bedre høyttalere. Skal dere ha mer trykk en i B510 må dere se på RF-82. Patosene leverer mer nede i dypet enn RF-82 også, men blir utklasset på alle andre områder.

Har sammenliknet B510, Rf-62 og 63. Samt hørt mye på 82.

Skal sies at jeg har b510 mk2 versjonen (den billige) om det har noe å si

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sies at jeg har b510 mk2 versjonen (den billige) om det har noe å si
    Ja den jeg også testet. Med riktig effekt leverer den mengder av bass. Men på en så billig høyttaler gidder man ofte ikke bruke mer enn en liten amp eller reciever og da er klipsch langt bedre.

Men On topic: Ta RF-62 om du har plass og råd, det er betydelig forskjell i mellombassen på disse. Det skal flyttes masse luft også over subbenes nivå for å få skikkelig trykk i skuddvekslinger, trommesett, og mye mer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ja den jeg også testet. Med riktig effekt leverer den mengder av bass. Men på en så billig høyttaler gidder man ofte ikke bruke mer enn en liten amp eller reciever og da er klipsch langt bedre.

Men On topic: Ta RF-62 om du har plass og råd, det er betydelig forskjell i mellombassen på disse. Det skal flyttes masse luft også over subbenes nivå for å få skikkelig trykk i skuddvekslinger, trommesett, og mye mer.

Ok, takker, får kikke rundt etter et par 62

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ihvertfall gått for RF-62 vis lommeboken er enig i det Får vell litt mer trøkk ut av de Så en skrev at de var ganske like RF-82, og vis det er sant så go for it

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe får håpe det, har hatt rf82 og vill prøve noe nytt syntes også rf62 er litt mer sexy i utseende en rf82 da de har noen mindre snertne elementer osv hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble verken rf 52 eller 62 på meg! Jeg hadde egentlig bestemt meg for 62 da jeg fikk høre et par xtz 99.36 på Surround.no sitt lager/utsalg. Jeg fatter fortsatt ikke hvordan jeg har holdt ut meg Patosene mine i 1 år.
    Xtz'ene er fortsatt ikke innspilt men for en forskjell uansett! Anbefaler deg å sjekke ut de da de er i ca samme prisklasse som rf 62.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble verken rf 52 eller 62 på meg! Jeg hadde egentlig bestemt meg for 62 da jeg fikk høre et par xtz 99.36 på Surround.no sitt lager/utsalg. Jeg fatter fortsatt ikke hvordan jeg har holdt ut meg Patosene mine i 1 år.
    Xtz'ene er fortsatt ikke innspilt men for en forskjell uansett! Anbefaler deg å sjekke ut de da de er i ca samme prisklasse som rf 62.

Tror ikke xtzène vil gi meg det volumet jeg ønsker, jeg liker å spille høyt og da mener jeg virkelig høyt:twisted:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Tror ikke xtzène vil gi meg det volumet jeg ønsker, jeg liker å spille høyt og da mener jeg virkelig høyt:twisted:

var visst inlogget på en annen bruker hehe var meg som skrev dette

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0