Hjelp med RF-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med RF-82

Hei, lurte på om det er noen måte på å få vekk vibreringer i veggene uten å måtte skru ned lyden og bass ?
    Feks kanskje det fins noen ting du kan sette under ? :]

Er ganske ny så vet ingenting xD

Mvh Martin

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo feks se på disse: AVshop.no / Auralex SubDude HD
    Ligger andre alternativer og der.

Hvis du har høytalerene veldig nære veggene så kan du prøve å flytte dem litt (frem) hvis du har muligheten til det.

edit; sjekk om ht'ene dine passer på disse platene før du eventuelt shopper

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt ca må høyttalerne stå fra veggen da ? :/

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe nøyaktig svar på det, sikkert andre som kan tilføye noe der:-)

Men disse ht'ene har vel bassporter bak? så jeg vil tro 50-100 cm kanskje? du kan jo prøve deg frem og se om du merker noe forskjell.

Her kan du forøvrig lese litt generelt om ht plassering: Slik plasserer du høyttalerne - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinas93
    Hei, lurte på om det er noen måte på å få vekk vibreringer i veggene uten å måtte skru ned lyden og bass ?
    Feks kanskje det fins noen ting du kan sette under ?
    Ikke så lett det der... Hvis årsaken til vibreringen i veggene er lydtrykket fra høyttaleren, noe det antageligvis er, vil det ikke hjelpe å sette noe dempende under. Kommer vibreringen av direktekoblingen høyttaler-gulv vil det hjelpe med demping under. Før du går til innkjøp av dyre remedier kan det være en ide og teste midlertidige gratis løsninger som f.eks. ett eller flere lag med sitteunderlag, sitteunderlag-stein osv. Vær litt kreativ og bruk det du har for hånden Hjelper ingenting av dette i det hele tatt er det kanskje ikke så sannsynlig at et dyrtkjøpt underlag vil være så mye bedre?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du sier noe der. forskjellen gulv/høytaler direkte og selve lydtrykket vil være gjeldene.

Hjelper ingenting av dette i det hele tatt er det kanskje ikke så sannsynlig at et dyrtkjøpt underlag vil være så mye bedre?
    Men igjen så er disse platene bygget opp litt spesielt og med nøye gjennomtenkt materiale for å få best resultat.
    Feks disse Absorsjons piggene under eller hva jeg skal kalle det, gjør det lille ekstra. Testet faktiskt en slik plate med og en uten, merkelig nok var forskjellen ganske stor.
    Men dette er egne erfaringer, kan godt være at det ikke vil egne seg like bra i trådstarters tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Men igjen så er disse platene bygget opp litt spesielt og med nøye gjennomtenkt materiale for å få best resultat.
    Feks disse Absorsjons piggene under eller hva jeg skal kalle det, gjør det lille ekstra. Testet faktiskt en slik plate med og en uten, merkelig nok var forskjellen ganske stor.
    Men dette er egne erfaringer, kan godt være at det ikke vil egne seg like bra i trådstarters tilfelle.
    Gav det deg mindre risting i veggene eller anderledes lyd?

Jeg har i min hifi ungdom testet litt forskjellig under høyttalerene. Det jeg fikk definitivt best resultat med, da tenker jeg både på hvor lett det var å høre forskjell og positivt for lyden, var disse fra pmaudio:

Pm Audio

Om det hjelper noe for vibreringen i veggene testet jeg aldri da jeg ikke hadde det problemet.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Gav det deg mindre risting i veggene eller anderledes lyd?
    En blanding hvis jeg kan si det slik? Jeg føler at "trykket" blir mye mer fysisk, ikke at det nødvendigvis blir mer trykk. Men at det utelukker at gulv og gjenstander rister, og jeg får mer følelsen av at bassen treffer meg direkte!
    Litt dårlig forklart kanskje, men du er kanskje med på tanken..

Hadde noen spikes før, jeg syntes ikke disse gjor jobben like bra, men de som du referer til så ut til å være av en helt annen kvalitet en de jeg testet.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter; hvordan vegger har du da? jeg kan minnes at jeg i et annet rom med "panelvegger" som bare var en bærevegg, ristet som pokker uansett hva jeg gjor. Da var det eneste utveien å skru ned betraktelig! både bass og volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    En blanding hvis jeg kan si det slik? Jeg føler at "trykket" blir mye mer fysisk, ikke at det nødvendigvis blir mer trykk. Men at det utelukker at gulv og gjenstander rister, og jeg får mer følelsen av at bassen treffer meg direkte!
    Litt dårlig forklart kanskje, men du er kanskje med på tanken.
    Jeg er med på tanken. Da har du antagelig blitt kvitt deler av høyttaler-gulv problemet.

Når jeg ser film med mastervolum på null og en bombe faller, da rister og knaker det i vegger og tak, løse gjenstander i stua under beveger seg og snøen på den delen av taket som er over anlegget ramler ned. Poenget er at hvis trådstarter spiller veldig høyt skal det mye til å ikke få vibreringer plantet til omgivelsene uansett he he

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg er med på tanken. Da har du antagelig blitt kvitt deler av høyttaler-gulv problemet.

Når jeg ser film med mastervolum på null og en bombe faller, da rister og knaker det i vegger og tak, løse gjenstander i stua under beveger seg og snøen på den delen av taket som er over anlegget ramler ned. Poenget er at hvis trådstarter spiller veldig høyt skal det mye til å ikke få vibreringer plantet til omgivelsene uansett he he
    hehe ja stemmer

Trikset er vel å spille så høyt at du ikke hører når noe knuser i rommet ved siden av, eller når du bulker bilen i gårdsrommet med 2 tonn snø

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell en slags gipsvegg kan jeg tenkte meg, vis jeg dunker litt på den har den en veldig tom lyd.
    Kan prøve flytte det litt fram se om det hjelper

Lyden er ikke noe problem men det er rommet ved siden av som rister sinnsykt selvom jeg nesten ikke har noe veldig bass.
    Kan kanskje være trykket fra de bassportene bak eller noe sånt.

Skal prøve litt :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0