Patos lyric 202c

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos lyric 202c

Heisann,
    Har vært en fornøyd eier av et par patos lyric 301 i en ti års tid nå, og har bestemt meg for å kjøpe en senterhøyttaler for å få litt mer glede ut av film og serier...
    Sliter litt med å finne forhandlere i Oslo, og får heller ikke noe svar på mail til patos. Leter litt rundt og finner info om at de er konk / ikke er konk o.s.v.

Noen som vet hva ståa faktisk er, og hvor jeg kan finne en passende senter?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sk0yern
    Heisann,
    Har vært en fornøyd eier av et par patos lyric 301 i en ti års tid nå, og har bestemt meg for å kjøpe en senterhøyttaler for å få litt mer glede ut av film og serier...
    Sliter litt med å finne forhandlere i Oslo, og får heller ikke noe svar på mail til patos. Leter litt rundt og finner info om at de er konk / ikke er konk o.s.v.

Noen som vet hva ståa faktisk er, og hvor jeg kan finne en passende senter?
    Patos er etter hva jeg vet konkurs. Hvis du vil ha tak i en Patos senter tror jeg det er best å følge med på bruktmarkedet.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å finne en Lyric center så må du nok tråle bruktmarkedet ja. Men en basic center kan du få kjøpt ny, grei lyd i den til prisen.

Komplett.no - Patos Basic 210C MKII Senterhøyttaler

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Patos Basic 110 kjøpt fra Komplett. Lyden var umiddelbart overraskende god men jeg synes diskanten ble litt slitsom i lengden. De er riktignok ikke innspilt så dette kan nok løsne litt etter hvert. Men til prisen er det et røverkjøp.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    For å finne en Lyric center så må du nok tråle bruktmarkedet ja. Men en basic center kan du få kjøpt ny, grei lyd i den til prisen.

Komplett.no - Patos Basic 210C MKII Senterhøyttaler
    B-210c kan overhodet ikke sammenlignes med L-202c og passer dårlig i ett oppsett sammen med Lyric 301.Da er det bedre å tråle bruktmarkedet etter en Lyric senter.

Jeg var forøvrig innom den lokale hifi sjappa her i Sarpsborg for en liten stund siden og der sto det 1 par splitter nye Lyric 502 Mk III.Jeg spurte ikke om han hadde 202c stående også,men han hadde en 201c stående og det er jo en knallmatch med trådstarters fronter!
    Kan være vel verdt å ta en telefon til Solberg Hifi.De har forøvrig vært Patos-forhandler helt siden Roar Moen startet opp.

www.solberghifi.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg først er igang, hva er en passende forsterker til no slikt?
    Høyttaleroppsett blir de to lyric 301, samt da en senter.
    Input blir fra en htpc som spiller mye HD-materiale, samt musikk. + en ps3 og en get-hd boks.
    Har bare skummet litt rundt nå, og sett på f.eks:
    Nad T747 og Yamaha RX-V1900.
    Noen som har andre forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric og Yamaha receiver høres svært bra ut! En kamerat har Lyric 402 og RX-V1900 og det spiller helt nydelig.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er ingen god match med Patos,men Yamaha passer meget godt.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er da ikke konk, Roar er igang igjen han! Det kommer nye utgaver fremover, så får vi håpe at han får det like bra til som før og at han fortsetter å levere kvalitet til en rimelig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken stereoforsterker med HT-inngang synes dere gir en bra synergieffekt sammen med Patos?
    Passer f.eks. Roksan, Hegel eller Arcam?

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    NAD er ingen god match med Patos,men Yamaha passer meget godt.
    Jeg kjører Denon AVR3808 med Patos Lyric i front og senter og har ingen grunn til å klage på lyden.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er flott match til patos. Hadde lyric 502 og rxv-2500 for en stund tilbake og det låt meget bra, stram og fin bass, meget god mellomtone og åpen og fin diskant gjengivelse. Mener strandberg kjeden skal klare å skaffe deg en senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail til Patos, kan jo hende han kan ordne noe..Jeg har vært i kontakt med Moen to ganger denne uka angående oppgraderingssett av komplett-Patos, så han er igang igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mye bra respons!
    Ser ut som det endelig begynner å gå seg til nå
    Etter langt om lenge var det endelig en leverandør som fikk respons fra Patos, med beskjed om at 202C kan leveres om ca 3 uker.
    Ligger også en til salgs på finn for øyeblikket, men jeg er ikke spesielt interessert i å betale over 66% av nypris ...
    Så da er det egentlig bare for meg å kjøre på med en receiver. Oppsettet vil være to stk Lyric 301, samt en 202C. Ingen bakhøytalere foreløpig.
    Jeg har sett på Yamaha RX-V2065 og Onkyo TX-NR1007, så langt jeg kan skjønne burde det være nok "futt" i de? Min gamle Doxa greier seg fint i dag, men har enkelte begrensninger når det blir snakk om flere kanaler

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så sikker på om jeg hadde skrinlagt den på Finn allikevel. Penger spart det, hvis det er en faktor.
    Nekter å tro at den er noe særlig utslitt eller slapp. Den hadde jeg vurdert hvis jeg var deg.
    Kan jo hende du kan prute litt også!

Og selvfølgelig, hvis du bor langt unna, så er jo frakt en faktor også.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha for noen optimister !!!

Du er heldig hvis du i det hele tatt får Patos til å svare på mail....hvis noe blir lovet...ikke ha for store forhåpninger om at dette blir holdt.
    Har klaget på senteren min (202C AMT) siden mars 2008 for å få et nytt frontdeksel jeg, men enda sitter jeg med det gamle...
    Har sendt mellom 10 og 15 mailer til Patos/Moen og har fått lovnader tilbake om nytt deksel flere ganger. (via returmail fra R.Moen i April 2008 og Mars 2009)
    Hver gang har det vært snakk om at det kommer om 10-14 dager, men dette har vært pisspreik hver eneste gang !
    Har også ringt gjentatte ganger og snakket med han på telefon og han har flere ganger bekreftet at det er på tur. (Har altså vært i kontakt med han både før og etter konkursen)

DETTE ER USERIØST !!!

Noen som vil kjøpe produkter av en som ikke holder avtaler og som ikke vil bistå i reklamasjoner på produktene sine eller ?

Nå har han hatt snart 2 år på å fikse opp i dette, så nå er det på tide at folk får vite hvordan ting foregår der nede på sørlandet....

PS!
    Ser forresten av forumet på club patos at det er flere som har problemer med å få svar derfra:
    Club Patos - med fokus på lyd: Forum / Patos Generelt / Patos B410mk2 bass/mellomtone elementer
    Club Patos - med fokus på lyd: Forum / Patos Generelt / Hvor blir det av oppgraderingskittet til 510 mk2???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sk0yern
    Når jeg først er igang, hva er en passende forsterker til no slikt?
    Høyttaleroppsett blir de to lyric 301, samt da en senter.
    Input blir fra en htpc som spiller mye HD-materiale, samt musikk. + en ps3 og en get-hd boks.
    Har bare skummet litt rundt nå, og sett på f.eks:
    Nad T747 og Yamaha RX-V1900.
    Noen som har andre forslag?
    Jeg har L402,302,202 og 102.
    Kjører Denon receiver og Rotel effekt. Syns dette er en meget bra match for meg.
    Har såvidt prøvd Nad, men syns det var en meget dårlig kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Nå har han hatt snart 2 år på å fikse opp i dette, så nå er det på tide at folk får vite hvordan ting foregår der nede på sørlandet....
    På sørlandet har man litt bedre tid.
    Det er derfor østlendingene og andre i konstant tidsklemme kommer hit for å roe seg ned :-)
    Selv om noen nok bruker lenger tid enn andre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke prøve å lage en kip diskusjon her. Men jeg har hørt på Patos lyric 501 sammen med Nad effektrinn. Jeg synes det spillte meget bra! Men Yamaha produkter sammen Lyric fungerer svært bra! Hadde en 201c tidligere, og den er vanvittig bra, men krever sin plass! Selv vurderer jeg i skrivende stund å oppgradere til 502 og har da ett spm. Er det noen som kan svare på hvilken modell av 502 ved hjelp av serienr? Snakker da om 18600 ca på serienr.

På forhånd takk!

Newcomer gleid sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Patos er da ikke konk, Roar er igang igjen han! Det kommer nye utgaver fremover, så får vi håpe at han får det like bra til som før og at han fortsetter å levere kvalitet til en rimelig penge.

Det er korrekt! Snakka med Solberg idag. De hadde netopp fått inn nye Lyric 402 Jeg har lenge vært den fornøyde eier av B400, og ble litt svett da det gikk rykter om konk. Glad det ikke stemte!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •