Erfaringer med Cerwin Vega XLS-215?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Cerwin Vega XLS-215?

Noen som har noen erfaring med desse? Spiller de ikke like dypt som cls?
    Noen problemer med de?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Noen som har noen erfaring med desse? Spiller de ikke like dypt som cls?
    Noen problemer med de?

Velkommen til forumet

Du finner sikkert det du lurer på her.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...rie-bilde.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Fikk da vite litt mer om de. Bare å vente til noen får testet de skikkelig da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å da var det kjøpt inn 2stk. Fant lite me erfaringer men tok sjangsen. Holder nå på å myke de opp litt. De har forresten plass i en golf4 uten embalasje
    Spiller overaskende bra til nå.For se i morgen når det blir skrudd opp litt.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fet lyd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. XLS er i mine ører mye mer behagelige i lyden enn hva CLS/CLSC var, de ble for skrikete når man booosta på...

Håper ikke du går i samme fella som de fleste, nemlig med å putte på noe billig PA utstyr på dem.. det bor så mye mer "HIFI" i disse enn hva folk tror!

Få tak i noen Midgard Oberon 6.1, samt en PArasound PRe amp, eventuelt en NAD C165! Da begynner de virkelig å spille pent og da .

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gratulerer. XLS er i mine ører mye mer behagelige i lyden enn hva CLS/CLSC var, de ble for skrikete når man booosta på...

Håper ikke du går i samme fella som de fleste, nemlig med å putte på noe billig PA utstyr på dem.. det bor så mye mer "HIFI" i disse enn hva folk tror!

Få tak i noen Midgard Oberon 6.1, samt en PArasound PRe amp, eventuelt en NAD C165! Da begynner de virkelig å spille pent og da .

+2

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stk Emotiva xpa-1 på de og det ser ut som fungerer bra. Veldig fornøyd med att det ikke er noe skriking oppover i registeret som jeg synest det er på cls 215 som en kammerat har. Det dunker bra i bassene også men må prøve å flytte de litt rundt for å se hvor jeg får best bass.
    Ihvertfall en ypperlig partyhøytaler som også overrasker på annet en rock og trance/drum n bass.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knips noen bilder da om du orker :P

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt det hifiklubben skriver om at de er "kraftig oppgradert" med en diger klype salt, elementene skal være de samme og de sa det samme når de gikk fra clsc til cls uten at det var no mer vesentlig enn nye terminaler og grill over mer av fronten.
    Det er nesten slik at klubben pleier å ha noe feil på sine sider, husker de hadde helt feil høyde og hadde oppgitt en annen motstand samt feil vekt, frekvensgang hadde de også feil på.
    Det som var verre var kanskje at CV hadde feil på sine egne sider, var en sak om det for lenge siden. Uansett det er nok ikke tilfeldig, 215 høytalere fra CV (de tre siste generasjonene) er i praksis den samme høytaleren, fin å ha nyeste "face liften" men annet enn det så det lite forskjelder.

Bare det at klubben presterert å si at det kan passe med "en strømsterk forsterker på 100 watt" burde jo få det til å ringe noen alarmer hos de som har eid noen slike.

Har selv hatt både Clsc og Cls uten at det var noen forskjelder der, hørte Xls på klubben og siden det ikke var i samme rom og ikke på samme utstyr forventet jeg større forskjelder enn det jeg hørte. Å si at det er veldig Hifi... neh, men det kan låte bra selvom det ikke er det, har ikke hatt noe som jeg har brukt så hardt eller hatt det så morro med.
    I praksis går nok disse høytalerene omtrent like dypt som sine forgjengere, jeg syns det meste av CV trenger hjelp helt i bunnen uansett.

Med Emotiva effekt og en rolig pre kan nok dette være veldig morrsomt ja, bilder ønskes selvfølgelig.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig i det meste du skriver, men XLS er en større oppgradering enn hva CLS var for CLSC. CLS var vel strengt tatt en nedgradering.

De har bygget kabinettet bedre denne gangen med separate rom, samt fått en "fin" rød ring rundt mellomtonen. Utover det så er det ikke akkurat noe store forskjeller å spore nei.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ganske enig i det meste du skriver, men XLS er en større oppgradering enn hva CLS var for CLSC. CLS var vel strengt tatt en nedgradering.

De har bygget kabinettet bedre denne gangen med separate rom, samt fått en "fin" rød ring rundt mellomtonen. Utover det så er det ikke akkurat noe store forskjeller å spore nei.
    Så de har oppgradert kabinettene litt dennegangen altså, jaja skal jo ikke mye avstining og oppdeling til for å slå ingen avstivning
    Den røde ringen på mellomtone ville ikke jeg ønsket meg, men det er jo individuelt om man liker den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Så de har oppgradert kabinettene litt dennegangen altså, jaja skal jo ikke mye avstining og oppdeling til for å slå ingen avstivning
    Den røde ringen på mellomtone ville ikke jeg ønsket meg, men det er jo individuelt om man liker den.
    Har ikke så mye til overs for den rød ringen på mellomtonen jeg heller. Men når sant skal sies synes jeg at hele CLSC, CLS og XLS serien ser ut som ei diger bøtte med møkk.

Kan rett å slett ikke forstå hvorfor CV valgte å gå denne veien med designet. Eneste logiske forklaringen må være å spare penger da de kan bruke en del av delene om hverandre i PA og Hifi seriene.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste logiske forklaringen må være å spare penger da de kan bruke en del av delene om hverandre i PA og Hifi seriene.
    Eneste logiske forklaringen? ingen av cerwins pa har verken subbene,mellomtonene eller diskantene fra noen av disse. Ikke det plasdekselet heller for den saks skyld. Så du tar nok meget feil der.
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye til overs for den rød ringen på mellomtonen jeg heller. Men når sant skal sies synes jeg at hele CLSC, CLS og XLS serien ser ut som ei diger bøtte med møkk.

Kan rett å slett ikke forstå hvorfor CV valgte å gå denne veien med designet. Eneste logiske forklaringen må være å spare penger da de kan bruke en del av delene om hverandre i PA og Hifi seriene.
    Er nok et mer eller mindre bevist valg når det kommer til designet på disse CV sakene, det betyr ikke at du eller jeg trenger å være enig i det de gjør, men det er nok ikke bare for å gjøre det enkelt selvom det sikkert er det også.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Eneste logiske forklaringen? ingen av cerwins pa har verken subbene,mellomtonene eller diskantene fra noen av disse. Ikke det plasdekselet heller for den saks skyld. Så du tar nok meget feil der.
    Er først å fremst kassene jeg tenker på. Hvilke elementer som sitter der er jo ett fett.

Edit : ser at kassene er annerledes. Så stryk den "logiske" forklaringen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målgruppen ser ut til å like "design'et" og vi ser jo hvem som kjøper sånne høyttalere.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Målgruppen ser ut til å like "design'et" og vi ser jo hvem som kjøper sånne høyttalere.
    Hehe det er sant.
    Men de mister en del av de litt "eldre" CV gutta. Hadde det dog kommet et en VE-215f så hadde jeg vært solgt. (med doble mellomtoner)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en ny 1215. Husker den imponerte meg stort sammen med en Denon PMA-1560. Men det skal sies at det er sikkert 15 år siden.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 var jo drømmen dengang for mange år siden. Den ble bare kalt "Sjef"