Erfaringer med Cerwin Vega XLS-215? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Målgruppen ser ut til å like "design'et" og vi ser jo hvem som kjøper sånne høyttalere.
    De ser jo fete ut for alle som liker høy lyd, store høyttalere osv. Man kan jo ofte her på forumet lese om folk som vil ha de "største høyttalerne".. Jeg synes forsåvidt de ser greie nok ut, men ser mer ut som PA høyttalere enn HiFi, men forsåvidt er de jo også det..

Hvordan hifiklubben kan si at de trenger 100 watt er mer enn jeg forstår :P Fikk ikke beveget CLS 12 skikkelig med H/K avr255 engang..

Hvordan er Proson Stratego 215 Black Oak Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten i forhold til CV? Hvorfor er ikke disse like "kjente"? :P

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    De ser jo fete ut for alle som liker høy lyd, store høyttalere osv. Man kan jo ofte her på forumet lese om folk som vil ha de "største høyttalerne".. Jeg synes forsåvidt de ser greie nok ut, men ser mer ut som PA høyttalere enn HiFi, men forsåvidt er de jo også det..

Hvordan hifiklubben kan si at de trenger 100 watt er mer enn jeg forstår :P Fikk ikke beveget CLS 12 skikkelig med H/K avr255 engang..

Hvordan er Proson Stratego 215 Black Oak Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten i forhold til CV? Hvorfor er ikke disse like "kjente"? :P
    Eneste sammenlikningen jeg har sett var det vel noen som slaktet de proson høytalerene i forrhold til cv 215, men jeg har ingen egne erfaringer med dem.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson 215RR spiller bokstavelig talt møkk mener nå jeg. CV 1515 spiller MYE bedre på alle områder (muligens Proson har LITT mere dypbass).

1215 til CV var en sjefshøyttaler ja, bare så synd 12" ikke hang med i svingene i forhold til resten

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1515 er nok en del hakk kvassere ja. Men tror ikke forskjellene er så store om man sammenligner 215rr og CLSC/CLS serien. Har ikke hørt XLS så blander ikke inn de. Cerwin tåler muligens noe mer juling men klarer man å sprenge 215rr har man ikke forståelse eller ører for hvor grensene til høyttalerene går. (eller en svak eller uegnet forsterker)

En annen grunn til at Proson ikke er like kjent er at de før i tida var svensk produserte og med ræva kvalitet fra ende til annen. Såvitt jeg vet blir de fremdeles ikke solgt noe særlig utenfor skandinavia.

Man kan si Proson har et dårlig rykte grunnet kvaliteten de hadde før produksjonen ble flyttet til østen. Etter det har Proson fått modeller som har kommet ut best i test både i norske og svenske hifi blader. Og vi fikk også Dynavoice, QLN, XTZ og CAV som er fra samme produsent. Og de fleste her har på en eller annen måte kjennskap til de merkene og de er ofte ganske så positive. Men ikke alle vil innrømme at mange av høyttalerene (spesiellt QLN,Dynavoice) har felles modeller med Proson. Og at kvaliteten da naturlig nok er akkurat den samme.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    1515 er nok en del hakk kvassere ja. Men tror ikke forskjellene er så store om man sammenligner 215rr og CLSC/CLS serien. Har ikke hørt XLS så blander ikke inn de. Cerwin tåler muligens noe mer juling men klarer man å sprenge 215rr har man ikke forståelse eller ører for hvor grensene til høyttalerene går. (eller en svak eller uegnet forsterker)
    Joda.. Vi spillte en eller en annen dritt hip-hop sang som lå i CD-spilleren i ett konsertlokale nedi byen her jeg bor..

Anlegget der er (PA):
    8000watt 12" - x2
    2000watt 18" - x4
    Og 2 meeget kraftige crown forsterkere som driver dette

Vi klarte å bunne 2 sub´er (eller fant ut at de har vært bunnet før).. Da kjente man det sparket i brystet og magen i sweetspot!

(Skal nevnes at jeg selv brukte ørepropper da ørene mine hadde gått for lenge siden.. Var nok noen dB SPL ute og gikk da)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda.. Vi spillte en eller en annen dritt hip-hop sang som lå i CD-spilleren i ett konsertlokale nedi byen her jeg bor..

Anlegget der er (PA):
    8000watt 12" - x2
    2000watt 18" - x4
    Og 2 meeget kraftige crown forsterkere som driver dette

Vi klarte å bunne 2 sub´er (eller fant ut at de har vært bunnet før).. Da kjente man det sparket i brystet og magen i sweetspot!

(Skal nevnes at jeg selv brukte ørepropper da ørene mine hadde gått for lenge siden.. Var nok noen dB SPL ute og gikk da)
    Skjønte ikke helt det innlegget der.. Hadde det noe med CV og Proson å gjøre?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skjønte ikke helt det innlegget der.. Hadde det noe med CV og Proson å gjøre?
    ..Det hadde noe med det du nevnte ang. "høyt-faktor".. Unnskyld meg da

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Det hadde noe med det du nevnte ang. "høyt-faktor".. Unnskyld meg da
    Ahh ok. Hehe ingen fare

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt mine Proson Twin V8 enda, og jeg har til gode og høre høyttalere i samme prisklasse(3500) som spiller så dypt i bassen. Syntes og disse utklasserte Classic serien til Jamo, som var populær på den tida :-)

Men tilbake til topic.. Jeg syntes ikke XLS spiller så mye anerledes enn CLS, men XLS er mye mer "behagelig" å høre på. Ikke i nærheten så skrikete å plagsom som CLSC og CLS. Putter du på riktig elektronikk, så låter det faktisk ikke så gæærnt heller. Det gjorde heller ikke CLS med Denon forsterker. Låt faktisk greit! :-) Bassen trykker mer på XLS og dypbass på CLSC har jeg aldri hørt, men CLS spiller dypere enn XLS. Dette har sikkert noe med å gjøre at basserne har eget kammer.. Men som nevnt lengre opp, så er eldre modeller fra CV over dobbelt så bra, og går nesten ikke ann å sammenlignes ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd en nad 218 istedet for de 2 emotiva xpa-1`ene på mine XLS 215. Det ble som natt i forhold til dag med emotivaene selv på lavt volum. Hørest ut som noen hjemmebygde PA høyttalere som er snikkret sammen i fylla. Så glad jeg investerte i noen skikkelige effektforsterkere ja.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Da har jeg prøvd en nad 218 istedet for de 2 emotiva xpa-1`ene på mine XLS 215. Det ble som natt i forhold til dag med emotivaene selv på lavt volum. Hørest ut som noen hjemmebygde PA høyttalere som er snikkret sammen i fylla. Så glad jeg investerte i noen skikkelige effektforsterkere ja.
    Kunne ikke vært mere enig!

Hadde selv NAD 218 før, hadde den i 3mnd ca så kjøpte jeg Carver PA amper og det ble utrolig mye bedre! Carver er dog kvalitets pa.
    Videre solgte jeg disse Carverene og kjøpe Midgard Audio 6.1 blokker og alt ble bedre og bedre!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... Fanboys hehe...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ny diskant på XLS-serien? Den så annerledes ut enn CLS serien, men vet ikke om det er noen forskjell eller om den bare er "bygget om"?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •