Bose usergroup?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose usergroup?

Vi har et Bose Lifestyle 48 som jeg (og ikke minst kona) er fornøyd med). Veldig "usynlig" og låter fint.
    Jeg kom over tre SA-3-forsterkere som jeg trenger høyttalere til.
    Kan man bruke en vanlig sub og kjøpe småhøyttalerne (Jewel cubes) til Bose?. Vil det funke, mon tro? Og plugger, overganger, evt.
    Jeg kjøpte også en remote på Ebay, som virker for gammel. (Den lyser og ser tilsynelatende ok ut, men virker altså ikke. Finnes det en software-update for denne remoten?
    Det er vel kanskje en Bose usergroup som kan svare på slikt, men finner ikke en slik gruppe på nettet.
    Noen som har tips om noen av mine frågor?
    Skal f.ø. om litt, en liten tur til New York og da kanskje ta med noen jewel cuber hvis disse da kan brukes til SA-3...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefales ikke. Bose-kubene deles på 200hz og delefilteret sitter i den orginale sub'en. Det er nok ikke mange vanlige sub'er som spiller fint opp til 200hz selv om de faktisk spiller så høyt. Men prøv det gjerne. Flere har spurt om dette og skrevet det fra seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Da lar jeg den idéen være.
    Åsså var det det med remote,n; Lar den seg oppgradere, eller var det et fiaskokjøp, mon tro?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo få tak i orginal sub å bruke sammen med kubene.

Fjernkontrollen vet jeg ingenting om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir vel til å kjøpe en std Acoustimass 5 sub. Men Bose-prisene i Norge er vel tll for at forhandlerne skal kjøpe den champagnen de ønsker, så jeg tror jeg gjør et utlandsstunt.
    Men finnes det ingen spesifikk Reodor-Bose-usergroup noe sted??

Takk igjen:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kjøper en passiv sub så er det jo likegyldig hvor du kjøper. Jeg har et par aktive Acoustimass 5 som for tiden er sidesurround og til det fungerer de utmerket. De var eneste høyttalere i mange år og har gitt meg mye glede til tross for masse kritikk av BOSE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollene til Bose går på RF, så de må settes opp med multiromskoder for å ikke påvirke hverandre. På baksiden, under batteriluken finnes det noen jumpere. Er mulig du må sette noen innstillinger i meny også, så sjekk dette i bruksanvisningen. Ellers er jo Bose Norge via GuleSider et godt sted og starte om det er ting du ikke finner utav...

SA3 er beregnet for vanlige fullrange høyttalere.

Skal du ha et multiromsoppsett i samme slil som LifeStyle 48, er HomeWide pakken et greit alternativ. Aner ikke priser, men tipper den er nokså dyr. Den kommer med Jewel Cube'er, Acoustimass sub og kalibreringsmic.
    Lifestyle Homewide Powered Speaker System - Bose Accessories for Lifestyle System Expansion

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den aldrende, dog nyinnkjøpte, remoten har kun software dip-switcher.
    Men den har en sokkel mellom batteriene, som i mine øyne, og inne i min lille hjerne, tilsier at remoten kanskje kan oppgraderes.
    Remoten kan heller ikke velge "Stored". Kanskje den er fra før Lifestylen kom med harddisk?
    Jeg har ikke tenkt å ringe Bose Norge, jeg vil neppe få kontakt med en positiv holdning til mine spørsmål. Jeg har kjøpt Lifestylen i Norge, men ikke tilleggene.
    (Takk for link, ser at det er tilbud på HomeWide nå. $995. Men det blir vel Acoustimass 5...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •