Kjøp av høyttalerpakke til hjemmkino, ca 10.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av høyttalerpakke til hjemmkino, ca 10.000

Hei, og Godt nytt år alle sammen!

Jeg skal bytte ut min «fantastiske» Eltax høyttalerpakke (som forøvrig kostet 1.500,- for alle 6 høyttalere på Komplett.no i sin tid ).

Har vært innom Soundgarden og Hifi-Klubben, og vil gjerne høre deres meninger om ett par pakker.

Skal kjøres på min Onkyo TX-SR607, og det er film som er prioritet, ser for meg en 5.1 pakke, som kan bli 7.2 ved senere anledninger.

Fikk høre en JBL-setup basert på ES80 med 7.1, hvor de selger en 5.1 pakke til 10.995,-

Pakken består av fronthøyttalerne ES80, en gulvstående modell med to 6” basselementer. Bakhøyttaleren ES10 som kan monteres direkte på veggen, senterkanalen ES25C og subwooferen ES150P med 10" basselement og 300watts forsterker.

JBL ES80 Høyttalerpakke

Hos Hifi-Klubben fikk jeg anbefalt en pakke basert på Dali Concept 6, men fikk kun hørt denne i stereooppsett med diverse musikk, og må si jeg bli imponert over hvor utrolig bra lydbilde Concept 6 klarte å levere.

De skulle ha 9.998,- for denne pakken (som kostet 8.498 for 7 uker siden )

Pakken består av DALI Concept 6, DALI Concept CT Senterhøyttaler, DALI Concept 1 Høyttalere samt DALI BASIS 100 Subwoofer (10").

DALI Concept 6 Høyttalersystem

Er det andre løsninger i ca samme prisklasse jeg burde vurdere?

På forhånd takk for svar.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

:smile:
    kutt ut en av subene på denne så er du på ca 10 lapper
    XTZ 99/93 Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

pris kvalitet tror jeg er vanskelig å slå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få hørt XTZ f.eks. i butikk? Kan ikke si det frister å handle ett merke jeg aldri har sett eller hørt, fra en internettbutikk på Østlandet.

Ser for meg mye pes ifm med evt. reklamasjon/reperasjon.

Nå kjenner jeg ikke til Surround.no, men virker jo som en utrolig seriøs forhandler så er ikke det jeg er redd for.

Dette er ikke ment som kritikk, og takker for forslaget.

Edit: Og med bare en sub, ender jeg vel opp med 2 ekstra stativer som også fordyrer litt, er vel ikke optimalt å henge disse høyttalerne på veggen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du finner sikkert noen her på forumet som lar deg høre sine , de begynner å bli ganske utbredt nå tror jeg .
    sjekk xtz tråden litt lenger ned på siden så finner du masse info om disse , har ikke intrykk av at det er mange som ikke har vært fornøyd med sitt kjøp av xtz.
    De dukker opp på bruktbørsen iblandt også men da må man være kjapp , de går fort som regel .
    stemmer det med stativ i såfall ja , men et alternativ ved bestillinig er å kjøpe fra fyndbørsen i sverige da sparer man ytterligere noen kroner

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv JBL sin pakke, da bare med ES20 som bakhøytalere. Er godt fornøyd med pakken. Lydbildet dittt vil nok også avhenge av hvilken reciever du kommer til å benytte. Selv har jeg en Pioneer LX50. Har vært lite lite fornøyd med trøkket i bassen, men har skjønt at pioneer ikke er kjent for mye bass. Hjalp når jeg fikk en ekstra sub. Tror uanz at du blir meget godt fornøyd med JBL. Spiller meget bra på film!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for raskt svar

Tar gjerne imot flere innspill, gjerne også på de to settene jeg har nevnt.

Edit: Vi skrev visst samtidig

Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Har selv JBL sin pakke, da bare med ES20 som bakhøytalere. Er godt fornøyd med pakken. Lydbildet dittt vil nok også avhenge av hvilken reciever du kommer til å benytte.
    Har en Onkyo TX-SR607 Receiver. Hørte JBL-anlegget på en Pioneer.

Edit 2:
    Har nå lest de første 30 sidene og de 10 siste i XTZ-tråden. Sitter igjen med ett inntrykk av at de egner seg bedre til musikk enn film, og at de er relativt tungdrevne (eller i hvert fall ikke kommer til sin rett uten skikkelig strøm). Jeg er dessverre ikke flink nok til dette, til at jeg aner om Onkyo TX-SR607 vil gjøre jobben på den foreslåtte pakken fra surrond.no?

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har noen svs pakker inkl sub til bra priser nå.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god morgen.

hva innom resonans sine sier og der fant jeg disse

Resonans Lyd & Bilde

Resonans Lyd & Bilde

kanskje en av disse kan være noe jeg har hørt Audio Pro Blue Diamond på resonans og kan si at du trenger ikke subwoofer til disse siden de har en 10" i seg fra før.

lyden i dem var ganske bra . bassen var dyp og fin. tror de vil fynke bra som kino

bra service er det og

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en skikkelig sub kan du jo kjøpe senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •