Trenger hjelp til gulvhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til gulvhøytalere

Trenger hjelp til kjøp av gulvhøytalere. Jeg er helt blank på dette med høytalere og slik. Og det er første gang jeg går til innkjøp av noe større enn et vanlig stereoanlegg. Har gått til innkjøp av en reciever, en Pioneer VSX-819HK og trenger derfor noen høytalere i en relativt billig prisklasse som får god lyd ut av recieveren. Vet ikke om det har noe særlig å si, men jeg skal ha et stereoanlegg nå først og fremst, og skal heller bygge ut senere. Rommet er på ca. 4 x 4 m.

Ser etter hva som helst av gulvhøytalere til 5000 SEK eller 4000 NOK og nedover. Siden jeg bor ved svenskegrensen er det muligheter for å handle i butikker som BRL Electronics eller Nordby Digital. Trenger høytalere med den beste bassen til denne prisklassen, siden jeg er medfødt med en feil på det ene øret mitt som gjør at basslyden blir redusert relativt kraftig. Høytalerne må også være fra en butikk hvor jeg kan prøve ut høytalerne og høre de før jeg kjøper de. Internettbutikk er altså ikke et valg.

Jeg har sett på noen høytalere fra noen svenske produsenter, men finner generelt svært lite informasjon om høytalerene, hvor gode de er osv. Her er i hvert fall noen jeg har kikket på i prisklassen jeg kunne tenke meg:
    Proson Stadium 10 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Golvhögtalare

Audio Pro Black Diamond V.2 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Golvhögtalare

System One H388 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Golvhögtalare

Til slutt har jeg også vurdert Cerwin Vega, som visstnok skal ha en kraftig bass. Har ikke plass VE-serien, eller XLS med et basselement, men har sett på XLS-28 som er litt smalere:
    CERWIN-VEGA XLS-28 Høyttalere - Gulvhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Cerwin Vega høytalerne blir et unntak når det gjelder pris. Kan gå til 5000 NOK, men da skal høytalerne være spesielt kraftige til sin prisklasse. Høytalerne skal generelt brukes mest til spill og musikk (hovedsaklig metal og festmusikk). Skal såklart også brukes til film, men spill og musikk blir det mest av.

Takker for all hjelp!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har bra nok trøkk tross at det er ett basselement? Vet ikke hvordan forskjellen blir lydmessig på XLS-28 og VE-8F siden de bare har ett basselement. Men prisen på VE-8F er litt greiere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe^^

kjøp et Jamo s606 system! har dem selv de funker fett men d e 5.1 system..
    8000kr på elprice! de har så syyykt god lyd at men kunne tru d va høytalere for 15000!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei...

vile sett på cv men du har oxo klipch rf52 i det segmente av pris... det kan ikke sammenlignes med det du har ramsa opp av ht er jeg gikk selv fra c-v til klipch har aldri snud meg og angra...! så se på enten rf52 eller c-v 2x8 di skal vist spille pent di og vis du har no anet en pa som forsterker...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noe jeg ville gått for hvis jeg var deg: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=58586&cat=12

Dette er høytalere som spiller høyt og klart, men en bass som nesten blir skummel:twisted: ikke minst en fin kombo med pioneer. Mener de har klipsch på tvboden i sverige så der skulle du iallefall kunne få deg en demo av de. Masse lyd for pengene. Hvis du spør gutta på tv boden om å få høre på klipsch RF-82 så vil lyde være veldig lik lyden i RF-35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •