Hvilke Gulvhøyttalere skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilke Gulvhøyttalere skal jeg velge?

Har en electrocompaniet eci-3, abrahamsen DAC og logitech squeezebox duet, MEN jeg har ingen høyttalere...
    kan tenke meg å bruke maks 15000, men gjerne nærmere 10. Hva er det beste jeg kan få, nytt eller brukt, for den prisen?

Det jeg er litt redd for er at bassen ikke skal bli bra nok, eller at forsterkeren blir for svak.. Hører på det meste av musikk, men Pink Floyd er den store favoritten.

Har titte på B&W CM7(som frister veldig) og dali ikon 6. Ønsker ikke å være blindet av klubben så er åpen for andre merker..

Det er mulig jeg må drøye noen måneder med å kjøpe det jeg virkelig har lyst på, finnes det noen billighøyttalere jeg kan kjøpe i mellomtiden som er ok?? eks: Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Tips og forslag mottas med takk :-D

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofreak25
    Har en electrocompaniet eci-3, abrahamsen DAC og logitech squeezebox duet, MEN jeg har ingen høyttalere...
    kan tenke meg å bruke maks 15000, men gjerne nærmere 10. Hva er det beste jeg kan få, nytt eller brukt, for den prisen?

Det jeg er litt redd for er at bassen ikke skal bli bra nok, eller at forsterkeren blir for svak.. Hører på det meste av musikk, men Pink Floyd er den store favoritten.

Har titte på B&W CM7(som frister veldig) og dali ikon 6. Ønsker ikke å være blindet av klubben så er åpen for andre merker..

Det er mulig jeg må drøye noen måneder med å kjøpe det jeg virkelig har lyst på, finnes det noen billighøyttalere jeg kan kjøpe i mellomtiden som er ok?? eks: Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Tips og forslag mottas med takk :-D
    Hei hei.
    Cm 7 har fått litt dårlig kritikk for nettopp bassen, ellers er dette en strålende høyttaler. Se nr som er ute av hjemmekino nå, og det som kommer på mandag. Det er en test av gulvstående høyttalere over to nr der, hvor de fleste ligger i ditt prisleie. lykke til=)

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SA Mantra 60!

Hva med disse, de virker spennende og de koster 15K

System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var og hørte på de i butikken. Synes bassen var litt for tilbakeholden. Ellers var den meget god og ikke minst pen å se på.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett problem herog det er Eci-3'en...
    Den er usedvanlig vellydende og god forsterker.. Men lurer på om ikke den kommer til å bli veik?
    Prøvde den på mine Klipsch RB-3 som lett tømte den før den hadde nådd maksvolum.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECI-3... ville kanskje testa Dali IKON 2 eller 6 på dem... Dali er lettdrevene, IKON låter bra med litt fyldige noter .

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjøpt Klipsch for første gang i AV-historien så må jeg si jeg er ganske imponert over ytelsen til prisen. Til 8K får du et par splitt nye RF-62. Du kan eventuelt få et par brukte Klipsch RF-63 til mellom 10-15K. Plassér dem fornuftig (i likhet med mange andre merker) og de vil betale deg med god holografi, dynamikk og bass.

Vil mene at Klipsch er en kjempematch til EC og DAC6 og komplementerer disse utrolig bra.

Lykke til med DITT valg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STS SVS-01 spiller meget bra og har fyldig og fin bass . De koster bare 6800kr. Det er litt vanskelig å få lytta til de med mindre du kjenner noen som har eller bor i nærheten av Lsound da. Men de er definitivt verd å sjekke ut.

EDIT: Med 90dB og 6ohm så er de ikke plagsomt tunge å dra heller.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På brukttorget ligger det et parr KEF Reference model 4 til kr. 15000,-. Dette er utrolig flotte og vellspillende høytalere (selv om de har fått noen år på baken.) Det er vel mulig du bør få deg en heftig effektforsterker for å få drevet dem skikkelig, men de låter veldig mye bedre en alt du får nytt nå til kr.30 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio RS6 ser jo ut som en bra høyttaler til en fornuftig pris, men ser ut til å være utgått. Noen som har prøvd RX6?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt gleden av å høre en del på MordauntShort's Mezzo serie tidligere og det er imponerene til den prisen på 15k. Disse har vert vist på messer noen steder i norge i høst og spiller svært godt.
    Mezzo 8 floorstander / Mezzo / Products / Mordaunt Short
    De er ikke så kjente i norge ennå da de er litt ferske i norge, men som man ser på deres egen skryte liste så har de blitt testet mye i utenlandsk presse og de ser forrøvrig penere ut i virkeligheten enn på bildene: Mezzo 6 floorstander / Mezzo / Reviews / Mordaunt Short

Det er da Mezzo 8 jeg har hørt, modellen til 15k : http://midgardaudio.no/homeaudio/pri.../prisliste.pdf

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio RS6 ser jo ut som en bra høyttaler til en fornuftig pris, men ser ut til å være utgått. Noen som har prøvd RX6?
    Hørte dem i horten (hvis det ikke var den dyrere Gold), låt meget bra, virker til å være en god alrounder.
    Ligger noen RX8 på torget nå, cybervision skal selge sine og nedgradere, mener de lå ute til 15k.....
    B&W CM7 har vert en av få høytalere jeg har likt hos klubben, men kansje litt lite å gi nedover.

*edit
    ser ikke den annonsen nå, men Vienna er jo også veldig bra : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57738
    Har hørt storebror i den serien og den låt meget bra hos Stereofil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •