dali ikon sub vs xtz 99w12.16??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dali ikon sub vs xtz 99w12.16??

hvem er best??

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en samk sak. XTZ har fått bedre tilbakemeldinger i tester en Ikon subben. Men ingen av dem er definert som dårlige. Hjemmekino eller/og Lyd & Bilde har testet dem.

Jeg har hørt begge, men kan ikke på stående fot fortelle forskjellene. Men det jeg har lest er at XTZ er det Ikon er, bare litt tightere i hele registeret den skal gjenngi. Så det blir litt smak og behag.

Så ut fra det så må XTZ bli valget, litt bedre tester og en lavere pris. Og i mine øyner ser Ikon subben litt døv ut, stor og litt slapp finish.

Du får faktisk to xtz w12.16 for under prisen av en Ikon, og du har enda 500,- igjen til lytte pils Det må være avgjørende

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart XTZ. Ikon syntes jeg ikke spiller på langt nær så bra som XTZ. Den spiller litt strammere, men ikke like dypt og presist på de dype frekvensene som XTZ. Uansett bruk, ville jeg ha valgt XTZ, for den overgår Ikon ganske mye, syntes JEG. :-) Og er enig med han over. Du får 2 stk XTZ for prisen av 1 Ikon, så valget her er enkelt ;-)

Godt nyttår! :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du penger til en Dali Ikon så kan du like gjerne kjøpe en SVS PB/PC12-NSD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Det er en samk sak. XTZ har fått bedre tilbakemeldinger i tester en Ikon subben. Men ingen av dem er definert som dårlige. Hjemmekino eller/og Lyd & Bilde har testet dem.

Jeg har hørt begge, men kan ikke på stående fot fortelle forskjellene. Men det jeg har lest er at XTZ er det Ikon er, bare litt tightere i hele registeret den skal gjenngi. Så det blir litt smak og behag.

Så ut fra det så må XTZ bli valget, litt bedre tester og en lavere pris. Og i mine øyner ser Ikon subben litt døv ut, stor og litt slapp finish.

Du får faktisk to xtz w12.16 for under prisen av en Ikon, og du har enda 500,- igjen til lytte pils Det må være avgjørende

Har ikke hørt XTZ, Dali og SVS subwoofere så kann ikke uttale meg om noen av de desverre.

Mulig du har lest en annen test Mjusiker'n, men i denne testen: Test av XTZ 99 W12 DSP - Tester - Lyd og Bilde så er det ikke XTZ 99 W12.16 de tester opp mot Dali Ikon, men XTZ 99 W12 DSP. XTZ 99 W12 DSP har vel en annen pris enn en XTZ W12.16?:-D

Tenkte det var litt viktig å få med att XTZ 99.W12.16 ikke er den som er med i denne testen, men XTZ 99 W12 DSP slik att ikke det blir misforståelser:-D

Men det står jo litt i denne testen som kanskje kann være av interesse for trådstarter selv om det beste selvfølgelig er å teste selv:-D

To stykk XTZ 99 W12.16 kann jo kanskje være ett alternativ som Mjusiker'n skriver:-D

Sitat fra testen: "Om DSP-modellen er verdt pristillegget i forhold til den enklere basisutgaven, kommer helt an på deg som bruker. Om du ikke vil bruke masse tid på innstillinger, kan to stykk vanlige 99 W12 gi mer lyd for pengene. Men for entusiastene som leter etter den perfekte bassgjengivelsen og er villig til å jobbe litt for det, er DSP-modellen veien å gå. Mikrofon og programvare koster noen kroner ekstra, men absolutt verdt det for de som vil utnytte mulighetene i subwooferen."

En XTZ 99 W12 DSP eller en Ikon eller 2 XTZ 99 W12.16 eller en SVS. Det finnes i tilleg enda flere merker og modeller å velge mellom:-D Skal ikke være lett nei:-D

Ikke meningen å gjøre valget ditt vanskeligere heptan007, men det er noen subwoofere som er bedre på musikk enn andre og noen er selvfølgelig bedre på film enn andre og så har du en god del som er gode på både musikk og film:-D Her er det bruksområde, pris og ikke minst smaksak og krav til egenskaper på film eller musikk som er veldig avgjørende for hva som blir "best" for deg etter min mening:-D

Lykke til med valget:-D

Edit: skriveleif

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var nok den testen jeg hadde i minne, bra korrigering.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Nei det var nok den testen jeg hadde i minne, bra korrigering.

Fort gjort å huske feil:-D

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 2 av XTZ'n uten DSP til under prisen av en Ikon må være morro til kino, og musikk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'ene mangler jo endel i bunnen da, men trenger du ikke det så er de vel greie.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •