Hvordan få best lyd ut fra pc? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men siden vi her lar forsterkeren ta seg av den digitale til analoge overføringen har vi ikke behov for et kanonbra lydkort :P

Bare å nysgjerrighet, optisk er jo infrarødt lys, er det ikke? Hvordan går man da fra minijack til optisk?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk er rødt lys, om jeg ikke tar feil, og det sitter en liten sender i midten av minijack-utgangen på endel laptoper, så trenger man bare en overgang.

Jeg sverger til onboard lydkort med optisk ut, det fungerer ypperlig.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Men siden vi her lar forsterkeren ta seg av den digitale til analoge overføringen har vi ikke behov for et kanonbra lydkort :P

Opprinnelig skrevet av Plecto
    For å forbedre lyden ytterligere kan man kjøpe et lydkort med en dac som er bedre enn den i forsterkeren, men hvor dyrt vil dette lydkortet være?
    Du spør da vitterlig hvordan man kan forbedre lyden med å kjøpe ett nytt lydkort med DAC. . . Noe jeg regner med er noe av det mest vesentlige med denne tråden? (Bedre lyd) Da kommer jeg med mitt tips.

Det er også det jeg har lenket til i tidligere post. Ett kort som vil ha bedre lydegenskaper enn de aller fleste digitale preamper i markedet. UANSETT pris. Det er også verdt å merke seg det fantastiske støyforholdet på 124 dB SNR, montert INNI PCen. Det er faktisk mye bedre enn enkelte CDspillere til prisen av en ny Ford Punto. Test it to believe it!!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Det er faktisk mye bedre enn enkelte CDspillere til prisen av en ny Ford Punto. Test it to believe it!!! :-D
    Ford Punto???? Visste at Fiat har en Punto-versjon, men kanskje Ford har lansert en bil med samme navn?

Fiat Punto - Wikipedia

Men lurer faktisk på noe som er relevant i denne tråden: Dersom jeg har pc og sender musikk til en reciever med innebygget dac, vil det da være noe poeng i å tilknytte en bedre dac til pcèn, f.eks via usb? Er 2 stk dac til nytte?

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg har bare skummet tråden, men hvis du er plaget med støy så kan det være verdt et forsøk å dra ut kontakten til PCen (antar det er en bærbar PC så den har batteri da), støyen kan komme fra strømnettet.
    Jeg hadde støyproblemer pc`n, og leste meg frem til at det var jordings støy. Brukte en kontakt uten jord og så var det problemet løst. Synes streaming fra spotify gikk noe hakkete når laptopen kjører i fra batteri-sparemodus når ikke kontakten står i. Laptopen går mot trådløst nettverk så det virker som om lastehastigheten blir dårligere når kontaken ikke står i. Også begynner pc å få litt alder også så da er det begrenset hvor lenge den går bare på batteri. Når jeg først benker meg i sofaen så holder jeg på noen timer og da blir det mye greier

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Ford Punto???? Visste at Fiat har en Punto-versjon, men kanskje Ford har lansert en bil med samme navn?

Fiat Punto - Wikipedia

Men lurer faktisk på noe som er relevant i denne tråden: Dersom jeg har pc og sender musikk til en reciever med innebygget dac, vil det da være noe poeng i å tilknytte en bedre dac til pcèn, f.eks via usb? Er 2 stk dac til nytte?
    Du bruker jo ikke 2 stk dac, du bruker enten den ene eller den andre....vitsen med en separat dac er at de i ofte er av mye bedre kvalitet enn de bygget inn i pc eller rimelige receivere. Resultater varierer, noen receiveres dac er veldig god og du hører kanskje ikke forskjell, men du må bare prøve om du føler for det. Andre med samme receiver som du har har sikkert erfaringer som de deler med deg...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •