1 SVS sb12 vs 2 XTZ 12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1 SVS sb12 vs 2 XTZ 12.16

Hva vil bli "best" til film av disse to valgene?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Hva vil bli "best" til film av disse to valgene?
    Uten tvil 2 xtz w12
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre subber til under 10k som vil være en god utfordrer til 2 stk XTZ da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fks: SVS PC12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - SVS - L-Sound AS

De andre subbene til SVS er heftige greier de også. Man får vesentlig mere trykk med bassrefleks enn lukket kasse.
    Klipsch har også noen heftige subber til rundt 10K

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre subber til under 10k som vil være en god utfordrer til 2 stk XTZ da?
    2* svs pb10-nsd :-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SVS sb12 den er ok den, men mangler mye på det helt i bånn så da må jeg nok kjøpe noe større.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt ann på bruken, jeg mener du får mer power fra eD's lukkede 18" men den er jo diger og den rimligste finishen er ikke så fin som XTZ sin.

Har selv testet Elemental Designs subber nå og det er virkelig verd å vurdere om det er best ytelse man er på jakt etter. Koster desverre en del ekstra om man skal ha andre finisher osv da.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk xtz 12,16 VS pb-12 nsd = PB-12 NSD =D lett...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 10.000kr å bruke nå så kjøper du en PB/PC12-Plus. Om en stund så har du 10.000kr til å bruke og da kjøper du én til. Værre enn det er det ikke. Har du ikke dB-måler så kjøper du det i samme slengen.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    2 stk xtz 12,16 VS pb-12 nsd = PB-12 NSD =D lett...
    Var det ikke slik at du verken hadde hatt eller hørt noen av de nevnte subbene her?
    Syns man skal nevne det dersom man baserer sine meninger og annbefalninger på andres erfaringer og utalelser.

Uansett, om du tror du har 10k nå og 10k senere så kan jeg annbefale de samme eD subbene som jeg har. men om man nå skal holde seg til de første ti så ville det vert fint om du kom med litt mer info om hva du er på jakt etter og om det er noen vesentlige begrensninger på hvor stor subben kan være og kanskje litt om hva den skal brukes sammen med.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Denne fks: SVS PC12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - SVS - L-Sound AS

De andre subbene til SVS er heftige greier de også. Man får vesentlig mere trykk med bassrefleks enn lukket kasse.
    Klipsch har også noen heftige subber til rundt 10K
    Klipsch RT-10d skal være meget bra, er litt usikker på om det var RT-12 eller 10 jeg hørte, men den spillte svært godt på musikk. (var det eneste vi testet den på desverre) Etter det jeg har hørt er den meget god på film også selvom den måtte se seg slått av både eD og svs 13".

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    2* svs pb10-nsd :-D
    Ville gså prøvd dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Var det ikke slik at du verken hadde hatt eller hørt noen av de nevnte subbene her?
    Syns man skal nevne det dersom man baserer sine meninger og annbefalninger på andres erfaringer og utalelser.

Uansett, om du tror du har 10k nå og 10k senere så kan jeg annbefale de samme eD subbene som jeg har. men om man nå skal holde seg til de første ti så ville det vert fint om du kom med litt mer info om hva du er på jakt etter og om det er noen vesentlige begrensninger på hvor stor subben kan være og kanskje litt om hva den skal brukes sammen med.
    Det skal i all hovedsak brukes til film, spille sammen med Klipsch RF82-RC62 og 4xRS42 som blir drivd av Emotiva xpa3 og en pioneer vsx lx 52 rommet er ca 19m2. Og jeg har som sagt en Svs SB12/2 men synes den blir litt tynn i bånn og trenger noe som går litt lavere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB og PC-modellene til SVS går dypere enn SB. Jeg har 2xPC12-NSD og de ruller av på 15hz.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal i all hovedsak brukes til film, spille sammen med Klipsch RF82-RC62 og 4xRS42 som blir drivd av Emotiva xpa3 og en pioneer vsx lx 52 rommet er ca 19m2. Og jeg har som sagt en Svs SB12/2 men synes den blir litt tynn i bånn og trenger noe som går litt lavere.
    Detta høres da ut som et morsomt rom å tilbringe kveldene i
    Om du har mlighet til det ville jeg testet den større eD subben jeg nevnte, der får du ytelse rivaliserende noe av det største SVS har å gi men du holder deg under 10k. :Elemental Designs
    Hvis du er fast bestemt på SVS eller XTZ så ville jeg spart litt til å gått for en Ultra modell, syns vel det virker som om du har passert XTZ modellene i dette tilfellet her.
    Ikke glem Klipsch subbene helt heller.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta høres da ut som et morsomt rom å tilbringe kveldene i
    Om du har mlighet til det ville jeg testet den større eD subben jeg nevnte, der får du ytelse rivaliserende noe av det største SVS har å gi men du holder deg under 10k. :Elemental Designs
    Hvis du er fast bestemt på SVS eller XTZ så ville jeg spart litt til å gått for en Ultra modell, syns vel det virker som om du har passert XTZ modellene i dette tilfellet her.
    Ikke glem Klipsch subbene helt heller.
    Har ikke låst meg til verken merke eller pris men tenkte jeg skulle holde det litt på barnemat stadiet foreløpig, er det noen som tar inn eD subber her i norge da? Eller må det importeres privat?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lite vits å påpeke det dersom du ikke synes det samme da? du har jo ikke sagt noe imot...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke låst meg til verken merke eller pris men tenkte jeg skulle holde det litt på barnemat stadiet foreløpig, er det noen som tar inn eD subber her i norge da? Eller må det importeres privat?
    Midgard Audio har import på eD i norge, om du skal ta deg en prat med Jørn Rune derfra så vær ops på at han kan friste med en del bra saker(endte opp med noe som var litt dyrere enn jeg hadde tenkt selv ikke at jeg klager på det nå)
    http://midgardaudio.no/homeaudio/ele...d%20tilbud.pdf

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største eD'en ser mer vill enn tam ut. Skulle hatt et par sånne bak et lerret og en XTZ 8" foran og lata som det var XTZ'en som spilte.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •