Dali Ikon 5, 6, 7 eller 8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 5, 6, 7 eller 8?

Hei,

Er det store forskjeller på de ulike Ikon'ene til Dali?

Jeg er forøvrig på utkikk etter høyttalere til et nytt 5.1 system, og har sett på Ikon som et mulig alternativ. Jeg har egentlig ikke så mye peiling på lyd, men vil tro jeg liker varm og behagelig lyd som jeg hører noen snakke om på dette forumet.

Det skal forøvrig legges til at jeg har lett etter høyttalere som ikke produseres i Kina, da jeg personlig er litt motstander av landet og at alt skal komme derifra... :-|

Tar gjerne imot tips om andre ikke-Kina-produserte høyttalere som lager godlyd. Ser forøvrig at HiFi-klubben har tilbud på et Dali Ikon 5.1 system om dagen til 21.998,-. En god pris? Ordinær pris er visstnok 25.488,-.

DALI IKON 5 5.1 Høyttalersystem - Høyttalersystem - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

På forhånd tusen takk for alle tips og innspill

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikon 6 og kan kun snakke av egen erfaring. Jeg syntes mine ikon6 spiller sykt bra. Dvs de spiller klart enten det er lavt eller høyt volum. Jeg har "klassen over" når det gjelder 5.1. Jeg har vokal 2 og w2. Jeg hadde ikon sub, men har solgt den nå. Jeg syntes den var veldig god på musikk, men jeg er en basshore. Så jeg kjøpte meg en cva21. Eneste jeg ikke likte med ikon subben var at den ikke hadde nok krefter for min bruk. Mine ikon 6 er lettdrevne også. Jeg har en denon 2808. Jeg pleier bare å ha frontene bi-ampet. Det gjør slik at diskantene aldri blir pipete eller lignende. Diskanten er himmelsk på ikon serien generelt. De som sier noe annet kan ta seg en bolle. Godt Nytt år 8) Jeg ville gått for ikon 6 eller 8. Ikon 8 er vel litt mer tungdrevet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 står øverst på min ønskeliste. Størst mulig sier jeg!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal ha stor stue for at Ikon 8 kommer til sin rett.. er lettere å få bra resultat med noen mindre elementer og en sub hvis man ikke har veldig mange m2 å fylle med lyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •