KRISE!!! Skurring i KLipsch ksp-400..HJELP!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KRISE!!! Skurring i KLipsch ksp-400..HJELP!!

Nå er det litt krise her..

Den ene bassen (15 tommeren) i den ene høytaleren min skurrer.. Den skurrer ikke i vanlig musikk spille volum.. Men når jeg ser film og har lyden relativt høyt så skurrer den markant ved dype bass toner.. Problemet oppsto for ca en uke siden..

Er det elementet som er gåent?? Hvor får jeg tak i nytt? Eller er det krise og umulig å skaffe nytt...??

Eller kan det være andre ting i høytaleren som er gåent..Eller kan det være en av forsterkerene som forårsaker dette. (pre deneon 3808, effekt sunfire cinema grand, eventuelt den innebygde bass forsterkeren i høytaleren??)

Er det andre som har hatt problemer med ksp-400??

Håper noen kan hjelpe meg.. Da dette er mine absolutte drømme høytalere.. Kan ikke tenke meg noen andre høytalere...så håper det finnes en løsning på problemet..

Takker for alle tips..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bytte litt om for å feilsøke. Bytt om på høyre og venstre høyttaler, flytt elementet over til den andre høyttaleren etc.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først kan du jo sjekke om skruene til bassen er skikkelig faste, ting kan løsne litt over tid..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal prøve å flytte elementet over , samt bytte kanaler..

Men jeg hater å begynne å demontere på uskrudde gjenstander..ikke fordi det nødvendigvis er vanskelig..men orginal og uskrudd følelsen blir borte..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt høyre og venstre kabler først for å se om det er høyttalerne eller forsterkeren.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å skur fast elementet bedre kan være en mulighet, men tror det kan være en løs del inni der som lager de ulydene på dypbass også... må nok ta en titt inni .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan i mine tanker være to problem siden jeg har hatt KSP-400 selv.Hvis du ikke hører ulyder i stereo på musikk kan det være LFE nivået er stilt for høyt på film siden LFE ikke virker på musikk,men kun på film.Mener jeg hadde 9 hakk på hoved bass volum og 11 hakk på LFE,men MYE,MYE mer å gå på.Du kneler ikke de bassene der og du har neppe klart å sprenge en av de.
    En annen ting er at du har Denon som pre.De har (hvertfall på eldre modeller) input level som vil si at det står på ca 0.Hvis spilleren din gir veldig sterkt signal må du skru ned det.Det kan du se hvis det blinker rødt på input indikatoren.
    Mener å huske at jeg leverte de på rep en gang pga forsterkerproblemer på subben,men elementene er nok OK skal jeg tippe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •