"Høydehøyttalere" til Onkyo 807/ Dali Blå serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking "Høydehøyttalere" til Onkyo 807/ Dali Blå serie

I morgen får jeg en Onkyo 807 i jule/bursdags-gave av kona. Den skal erstatte en 606. Gleder meg I dag spiller jeg på et godt gammelt oppsett: Dali 505 i front , SC-7 senter, og 202 bak + Paradigm PS 1200 sub. Jeg skal oppgradere høyttalerne etter hvert, men jeg vil ha høydehøyttalere nå!

Når det gjelder den fremtidige oppgraderingen, skal høyttalerne brukes i en dedikert kino, og kun til film. Jeg ønsker mer detaljer, et større lydbilde og gjerne enda mer smell også! Helst uten at det koster alt for mye. Har sett på mye: XTZ, Klipsch, Tannoy, Monitor audio, Kef, Dali...

Hadde i utgangspunktet tenkt å skaffe meg XTZ 99 + 93, men har lest at de muligens ikke gir det trykket jeg ønsker i kinoen. MEN jeg har ikke hørt de!

Er det noen som har en anbefaling til høydehøyttalere, som etter hvert skal være del av det nye oppsettet?

Det hadde selvsagt vært optimalt om de kunne spille relativt bra sammen med Daliene mine, mens de blir skiftet ut litt etter litt.

Jeg setter pris på all input

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere som kan spille bra/ok med Dali på 807???

Er det noen som har forslag til høyttalere som kan spille bra/ok som høydehøyttalere med Daliene mine på 807`en?

All erfaring og synsing mottas med takk!

Kan nevne at jeg ser for meg å bruke mellom 10 og 20k på de nye høyttalerne(totalt for 7.0 el 7.1), men nå skal jeg kun ha et par rimelige høydehøyttalere. Men kom gjerne med forslag til ny 7.1 eller 7.0 pakke. (Er godt fornøyd med Paradigmsuben min:-D )

Har sett litt på Klipsch i dag. Vurderer Klipsch B-2 til 1500,- Blir det evt. et problem at disse er 8 ohm mens de andre høyttalerene mine er 4 ohm ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er "høydehøyttalere"? Er det tilsvarende Presence-høyttalerne som man kan ha på en Yamaha-receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audyssey DSX og Dolby PLIIz

Ja, Onkyo 807 har både Audyssey DSX og Dolby PLIIz. Dette er to nye versoner av Yamaha`s Presence. (Audyssey DSX kan også gi ekstra bredde ved å bruke sidehøyttalere.)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha småe høytalere over lerret ville jeg kikket på Velkommen til Mono AS da de sprer lyden veldig bra. De har også "vanlige" gulvstående i samme serie.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomash
    Ja, Onkyo 807 har både Audyssey DSX og Dolby PLIIz. Dette er to nye versoner av Yamaha`s Presence. (Audyssey DSX kan også gi ekstra bredde ved å bruke sidehøyttalere.)
    Jeg ville ikke ha fokusert så mye PLIIz. Dette fungerer rett og slett dårlig sammenlignet med Yamaha sitt Presence system. Jeg hører meget liten forskjell om PLIIz står på eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audyssey DSX

Vet du/dere om Audyssey DSX fungerer bedre enn Dolby PLIIz? Eller er det en dårlig etterligning av Precense?

Miragene så spennende ut, men hadde tenkt meg å bruke litt mindre på høydekanalene. Maksimalt 4000, helst 2-3000. Men dersom hverken Audyssey DSX eller Dolby PLIIz gir filmopplevelsen et løft, vil jeg nok heller begynne med å oppgradere senter + front.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sammenlignet høydekanalene til Audyssey DSX med Dolby PLIIz? Er Audyssey DSX bedre, eller bør jeg heller fokusere på et standard 7.1 oppsett?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •