Hvordan hamler SVS opp mot denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS kommer bedre ut.

Dette står det om CV:
    med "hi-fi-korrekte" standarder er forsterkeren reellt sett på cirka 500 watt
    Det er her snakk om 500W på et 18"-element. Da kan du tenke deg kontrollen SVS har med sine 750W på et 13,5"-element.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står litt om det i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...s-nye-sub.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    SVS kommer bedre ut.

Dette står det om CV:

Det er her snakk om 500W på et 18"-element. Da kan du tenke deg kontrollen SVS har med sine 750W på et 13,5"-element.
    Eller en 18" med 1300w: Elemental Designs
    Lurer på om prisen på den var rett under 10k fra midgard audio.
    Får den heftigste 18" derfra for 16k tror jeg: http://www.edesignaudio.com/gallery/721_large.jpg men den er stor som en vaskemaskin og veier 135kg
    http://midgardaudio.no/homeaudio/ele...d%20tilbud.pdf

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men effekten må jo sees i forhold til selve elementet, da

CV elementet er jo et PA element og høyst sannsynlig har en høy følsomhet, og dermed ikke trenger mye effekt... Mens SVS elementet har sannsynelig en lavere følsomhet og trenger derfor mer effekt

Jeg kjører 3600w (etter fabrikkmålene) på en 18" sub, og kunne gjerne hatt mer effekt

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs er en sub mens hfa er en bass... jeg ville ikke hatt en svs på musikk...
    å begge trekker 6 ampere fra strømnettet så forsterkeren e vel rundt det samme...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    En sub lager bass. Å kalle noe for en "bass" blir alt for vagt.

En SVS-subwoofer (sub) lager bass. Du vil ikke ha en SVS-subwoofer i et musikkanlegg. Ergo, du liker ikke å høre bass når du hører på musikk. For all del, jeg har ingenting i mot diskant og mellomtone, men jeg liker noe "pulver" i bunn.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    En sub lager bass. Å kalle noe for en "bass" blir alt for vagt.

En SVS-subwoofer (sub) lager bass. Du vil ikke ha en SVS-subwoofer i et musikkanlegg. Ergo, du liker ikke å høre bass når du hører på musikk. For all del, jeg har ingenting i mot diskant og mellomtone, men jeg liker noe "pulver" i bunn.
    ha se vel ikke at han ikke ville ha bass men han vil ha skikkelig bass

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbwoofer = basshøytaler

Engelsk og Norsk gutter og jenter, same shit different wrapping (samma driten forskjellige innpakninger)

Så svaret på spørsmål om man skal velge subbwoofer eller basshøytaler er uten tvil, ja.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helt klart brukt hfa 18sx til musikk, og vurdert svs til film. Det er jo 2 helt forskjellige produkter det er snakk om her.

svs går vel ned til 10hz eller noe sånt mens cv suben ruller av ved 35hz?
    Selv om svs har en større forsterker så betyr ikke det at den har bedre kontroll. det er bare tull. Det er som nevnt tidligere at følsomheten på elementet også har mye å si. Hvis hfa 18sx hadde spilt ned til 10hz, hadde den sikkert hatt større forsterker den også.

Uansett så er dette som sagt 2 helt forskjellige produkter, og etter min mening ikke bør samenlignes, det kommer an på hva man er ute etter.

Vil man ha sub bass så velger man svs, vil man ha mer trykk lenger opp i frekvens bør man vurdere hfa 18sx

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Subbwoofer = basshøytaler

Engelsk og Norsk gutter og jenter, same shit different wrapping (samma driten forskjellige innpakninger)

Så svaret på spørsmål om man skal velge subbwoofer eller basshøytaler er uten tvil, ja.
    For å være litt pirkete så er en woofer en basshøyttaler. Subwoofer er en dypbasshøyttaler.

CV sub'en er kanskje bedre på dance og trance og musikk ellers med mye slam, men på alt annet så ville jeg hatt SVS.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo trådstarter kommet med sin egen konklusjon bare minutter etter at han startet tråden:
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    den er mindre enn pb-13 ultra, og spiller ikke i nærheten av den heller! cervin wega kan ikke sub, og de er ikke kjent for å kunne det heller, samme gjelder yamaha og B&W....velodyne, svs, elemental designs, og britiske REL....de kan sub!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde da flere av dere visste forskjellen på det..

sub bass freqency
    low bass frequency
    mid bass frequency
    high bass freq
    osv...

forskjeller der,,,

å sub betyr under... subbass detyr da under bass frekvens under 20hz heter det infrasound..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Nå har jo trådstarter kommet med sin egen konklusjon bare minutter etter at han startet tråden:
    hahahah! jeg venter på at folk skal motsi meg da!8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    å begge trekker 6 ampere fra strømnettet så forsterkeren e vel rundt det samme...
    Har selv to stk svs pc12pluss til musikk. Ville ikke byttet det ut for alt i verden mot CV av noen slag. Der har vi vært for mange år siden.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Har selv to stk svs pc12pluss til musikk. Ville ikke byttet det ut for alt i verden mot CW av noen slag. Der har vi vært for mange år siden.
    hva er en CW?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt akkurat disse CV SUB'ene, men de er vel i realiteten PA SUB'er som HiFi Klubben har tatt inn for å kunne følge de største CV høytalerene deres. SUB'ene er vel ikke engang nye forsåvidt etter det jeg har hørt, men bare nye til HiFi Klubben. Har vært i salg som PA utgaver lenge.

CV sine SUB'er kommer som regel alltid elendig ut i tester (ihvertfall alle jeg har sett) å SVS kommer stort sett alltid veldig bra ut. Vet mange er negative for tiden til SVS å mener de bare "brummer" Dette er enkelt å greit som regel alltid dårlig kalibrering eller vanskelige rom. At SUB'er som går veldig dypt, som f.eks SVS er vanskeligere å få kalibrert ordentlig er jo en kjent sak. Men du å gøy det er når det først sitter skikkelig. Kan legge til at alle tester jeg har sett ihvertfall av Ultra'ene til SVS så får de kjempeskryt på musikk også. Akkurat som det var populært å skryte sinnsykt på SVS når de kom på markedet i Norge føler jeg at nå det har blitt populært å gjøre det motsatte.

Personlig så ser jeg på akkurat sammenligningen på SUB'en trådstarter nevner og forsåvidt også 21" eren til CV å SVS som dette. Har du noen gedigene CV høytalere fra før, å vil ha enda mer trøkk hovedsakelig til musikk så er nok CV veien å gå. Ikke all verden av lydkvalitet, men SYKT med lydkvantitet. Vil du ha en mer HiFi eller kinosub, så er nok SVS eller ett annet merke veien å gå. Der er jo masse andre bra merker å velge i. Er jo morro å teste andre ting også, så vi ikke alle sitter med like SUB'er
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er mindre enn pb-13 ultra, og spiller ikke i nærheten av den heller! cervin wega kan ikke sub, og de er ikke kjent for å kunne det heller, samme gjelder yamaha og B&W....velodyne, svs, elemental designs, og britiske REL....de kan sub!
    hahahah! jeg venter på at folk skal motsi meg
    da!8)
    Det er galt, du tar feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagerer på mye i denne tråden. Personlig har jeg kun gode erfaringer med svs. Men og si de lager bedre suber grunnet mer effekt til elementet er jo bare tull

Skal suben brukes til film ville jeg nok gått for svs. Til musikk ville jeg dog vurdert CV. Snakker tross alt om ekte PA sub som trøkker mer en noen svs fra 35hz og opp. Men i en fin stue ville den blitt uaktuel. Personlig ville ingen av delene blitt noen alternativer skulle jeg kjøpt ny musikk sub.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har ikke hørt akkurat disse CV SUB'ene, men de er vel i realiteten PA SUB'er som HiFi Klubben har tatt inn for å kunne følge de største CV høytalerene deres. SUB'ene er vel ikke engang nye forsåvidt etter det jeg har hørt, men bare nye til HiFi Klubben. Har vært i salg som PA utgaver lenge.

CV sine SUB'er kommer som regel alltid elendig ut i tester (ihvertfall alle jeg har sett) å SVS kommer stort sett alltid veldig bra ut. Vet mange er negative for tiden til SVS å mener de bare "brummer" Dette er enkelt å greit som regel alltid dårlig kalibrering eller vanskelige rom. At SUB'er som går veldig dypt, som f.eks SVS er vanskeligere å få kalibrert ordentlig er jo en kjent sak. Men du å gøy det er når det først sitter skikkelig. Kan legge til at alle tester jeg har sett ihvertfall av Ultra'ene til SVS så får de kjempeskryt på musikk også. Akkurat som det var populært å skryte sinnsykt på SVS når de kom på markedet i Norge føler jeg at nå det har blitt populært å gjøre det motsatte.

Personlig så ser jeg på akkurat sammenligningen på SUB'en trådstarter nevner og forsåvidt også 21" eren til CV å SVS som dette. Har du noen gedigene CV høytalere fra før, å vil ha enda mer trøkk hovedsakelig til musikk så er nok CV veien å gå. Ikke all verden av lydkvalitet, men SYKT med lydkvantitet. Vil du ha en mer HiFi eller kinosub, så er nok SVS eller ett annet merke veien å gå. Der er jo masse andre bra merker å velge i. Er jo morro å teste andre ting også, så vi ikke alle sitter med like SUB'er
    cerwin kommer da ikke bestandig dårlig ut i test

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •