Hvordan hamler SVS opp mot denne? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med min forrige SVS PB-12 plus/2 klarte jeg 123 Db ved 30 Hz. Det er mye mere enn de fleste har behov for, selv på de villeste festene. Det er komplett umulig å føre en samtale ved slike lydtrykk. Hvis man har bruk for å spille enda litt høyere med vesentlig mindre dypbassegenskaper så er sikkert CV subben ikke noe dumt valg.

Til alle som mener at SVS ikke kan gi kjapp bass litt høyere i frekvens, jeg delte helt oppe på 100 Hz, og subben "slo" hardere enn mine RF-63 klarte.

Når det gjelder SVS så er det som oftest ikke evnen til subben som er begrensningen, men evnen eieren har til å kalibrere!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    har ikke link men bassene i ein 1515 spiller 124db med en 130watt sony receiver å det er 130watt max effekt... tipper det er 75watt rms...
    Å når ble 1515 en aktiv SUB? Litt merkelig sammenligning.

Har selv eid 1515, så vet hva de er gode for. Masse lyd til f.eks festbruk, men ikke stort annet. Var heller ikke all verden med dypbass i de, så jeg måtte kjøre SUB utenom til å ta seg av de dypeste frekvensene.

Må være en av de minst bra låtende høytalere jeg har eid. Til en skikkelig rølpefest derimot, så var de morro. :-) Ble erstattet med ett par med Dali 850 hvis jeg ikke husker helt feil. Er endel år siden dette.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg hadde denne før jeg byttet over til PB10. Og min konklusjon er at CV'subber uansett type eller modell er at CV ikke kan lage subber clsc15s er det største bomkjøpet jeg har gjort..
    Ergo, tester skal man ikke lese seg blindt på . SVS er bra, men tviler på at det er best . Da har iallefall jeg en BEST subwoofer, samt er skuffa over hva BEST kan gi .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Med min forrige SVS PB-12 plus/2 klarte jeg 123 Db ved 30 Hz. Det er mye mere enn de fleste har behov for, selv på de villeste festene. Det er komplett umulig å føre en samtale ved slike lydtrykk. Hvis man har bruk for å spille enda litt høyere med vesentlig mindre dypbassegenskaper så er sikkert CV subben ikke noe dumt valg.

Til alle som mener at SVS ikke kan gi kjapp bass litt høyere i frekvens, jeg delte helt oppe på 100 Hz, og subben "slo" hardere enn mine RF-63 klarte.

Når det gjelder SVS så er det som oftest ikke evnen til subben som er begrensningen, men evnen eieren har til å kalibrere!
    Hmm.. får den til å slå hard, har selv plus/2... men bassen er ikke bra oppover i det spekteret du snakker om... men smak og behag . Men nedover... ifra 60hz og ned... da er det morro . Men jepp.. basser mer enn det meste oppover og slik, men jeg syns det blir for "bløt" bass da.. smak og behag .

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Å når ble 1515 en aktiv SUB? Litt merkelig sammenligning.

Har selv eid 1515, så vet hva de er gode for. Masse lyd til f.eks festbruk, men ikke stort annet. Var heller ikke all verden med dypbass i de, så jeg måtte kjøre SUB utenom til å ta seg av de dypeste frekvensene.

Må være en av de minst bra låtende høytalere jeg har eid. Til en skikkelig rølpefest derimot, så var de morro. :-) Ble erstattet med ett par med Dali 850 hvis jeg ikke husker helt feil. Er endel år siden dette.
    var derfor jeg skrev cerwin vega element...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var derfor jeg skrev cerwin vega element...
    Men det stemmer jo ikke, for du sier at 4 stk CV elementer klarer over 120db
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet de to nye CV SUB'ene 18" og 21" er istand til å levere høye db målinger over 30Hz, men tidligere utgaver av CV har ikke akkurat imponert. Vi har jo flere db shootouts her på forumet, der oss brukere kjører systemene våre opp mot hverandre, men har enda til gode å se noen CV SUB i toppen der. Hvilken SUB dc1515sandnes snakker om fra CV som klarer over 120db med en 75w gleder jeg meg til å se link til
    jeg har da tredjeplassen på transformers pulsen med min cerwin vega sub. har ikke testa etter att jeg fikk tak i en større forsterker til suben :P

Reimers - MV(0) -125db (2x cerwin vega v-max15 med brokoblet nadc270)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    jeg har da tredjeplassen på transformers pulsen med min cerwin vega sub. har ikke testa etter att jeg fikk tak i en større forsterker til suben :P

Reimers - MV(0) -125db (2x cerwin vega v-max15 med brokoblet nadc270)
    I know, men din er en egenbygd en. Tenkte helst på vanlige aktive SUB'er man kjøper i butikken. Uansett, skikkelig imponerende trøkk synes jeg med tanke på hvor liten forsterker du kjører på de. Har du testet med en skikkelig heftig amp på de?

Uansett, vi begynner å komme veldig offtopic nå synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm.. får den til å slå hard, har selv plus/2... men bassen er ikke bra oppover i det spekteret du snakker om... men smak og behag . Men nedover... ifra 60hz og ned... da er det morro . Men jepp.. basser mer enn det meste oppover og slik, men jeg syns det blir for "bløt" bass da.. smak og behag .
    Det skal sies at jeg hadde skrudd av bunnplata og lagt subben på siden slik at elementene pekte mot lytteposisjon.
    Hvis elementene slår mot gulvet vil nok det påvirke lyden i de høyere frekvensene.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I know, men din er en egenbygd en. Tenkte helst på vanlige aktive SUB'er man kjøper i butikken. Uansett, skikkelig imponerende trøkk synes jeg med tanke på hvor liten forsterker du kjører på de. Har du testet med en skikkelig heftig amp på de?

Uansett, vi begynner å komme veldig offtopic nå synes jeg
    er til og med lukka kasse :P har en forsterker på 600wrms på de nå men har ikke fått testa på nytt siden jeg har en liten krabat på 6mnd her hjemme :P

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det stemmer jo ikke, for du sier at 4 stk CV elementer klarer over 120db
    jeg skrev i en 1515 da vil det si en kasse... med to 15" elementer...

(Opprinnelig skrevet av dc1515sandnes
    har ikke link men bassene i ein 1515 spiller 124db med en 130watt sony receiver å det er 130watt max effekt... tipper det er 75watt rms...)

det som gjør de spiller høyere enn en sub er jo at de ikke har så lav deling som en sub ville hatt... filteret spiller opp til 400hz... skal ikke mange watt til å få litt db i rette resonanse frekvensen litt oppover i oktaven

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke mange watt til å få litt db i rette resonanse frekvensen litt oppover i oktaven
    WTF?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    WTF?
    wtf?hæ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke frekvens men en god vanlig sang...
    Dette stemmer sikkert, men det kan vell ikke være særlig god lyd, bare lyd. 124db på musikk er skikkelig høyt..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Dette stemmer sikkert, men det kan vell ikke være særlig god lyd, bare lyd. 124db på musikk er skikkelig høyt..
    høres ganske likt ut som mutterens AEG halvautomatiske sentrifuge i vaskemaskinen skikkelig fælt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ganske likt ut som mutterens AEG halvautomatiske sentrifuge i vaskemaskinen skikkelig fælt
    Men det er mye lyd da!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Men det er mye lyd da!
    ja, i bilen spillte de 140,9 med 475watt... med 150liters kasse... da er resonansen maxxet helt ut...
    men fra OT til On topic... jo lavere tuning på kassen jo mere effekt trenger en for å oppnå db... er derfor de bruker highpass filter i PA sammenheng en kan klare seg med under halve effekten bare en legger cut frekvensen på 30-40hz å bruker en kasse som er tunet til elementet som igjen har en høy tuning hz

svs er dyp-bass (sub-bass) CV er bass (bass) det er forskjell på en subwoofer og en woofer.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig

+1
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke link men bassene i ein 1515 spiller 124db med en 130watt sony receiver
    Skulle likt å vært i det rommet å hørt en stk 1515 spilt 124db på en 130w reciever, for det kan ikke ha hørt mye fint ut. Har personlig vondt for å svelge den i det hele tatt. Har hatt 1515 selv, og med MASSE effekt. Så ut av det ******* spilte de ikke. Samme bladet som påsto de klarte 135db med samme høytalerene dette eller?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å vært i det rommet å hørt en stk 1515 spilt 124db på en 130w reciever, for det kan ikke ha hørt mye fint ut. Har personlig vondt for å svelge den i det hele tatt. Har hatt 1515 selv, og med MASSE effekt. Så ut av det ******* spilte de ikke. Samme bladet som påsto de klarte 135db med samme høytalerene dette eller?
    Brukte du Rotel 109x på de? Det er i såfall pærler for svin.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •