Hvordan hamler SVS opp mot denne? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har ikke hørt akkurat disse CV SUB'ene, men de er vel i realiteten PA SUB'er som HiFi Klubben har tatt inn for å kunne følge de største CV høytalerene deres. SUB'ene er vel ikke engang nye forsåvidt etter det jeg har hørt, men bare nye til HiFi Klubben. Har vært i salg som PA utgaver lenge.

CV sine SUB'er kommer som regel alltid elendig ut i tester (ihvertfall alle jeg har sett) å SVS kommer stort sett alltid veldig bra ut. Vet mange er negative for tiden til SVS å mener de bare "brummer" Dette er enkelt å greit som regel alltid dårlig kalibrering eller vanskelige rom. At SUB'er som går veldig dypt, som f.eks SVS er vanskeligere å få kalibrert ordentlig er jo en kjent sak. Men du å gøy det er når det først sitter skikkelig. Kan legge til at alle tester jeg har sett ihvertfall av Ultra'ene til SVS så får de kjempeskryt på musikk også. Akkurat som det var populært å skryte sinnsykt på SVS når de kom på markedet i Norge føler jeg at nå det har blitt populært å gjøre det motsatte.

Personlig så ser jeg på akkurat sammenligningen på SUB'en trådstarter nevner og forsåvidt også 21" eren til CV å SVS som dette. Har du noen gedigene CV høytalere fra før, å vil ha enda mer trøkk hovedsakelig til musikk så er nok CV veien å gå. Ikke all verden av lydkvalitet, men SYKT med lydkvantitet. Vil du ha en mer HiFi eller kinosub, så er nok SVS eller ett annet merke veien å gå. Der er jo masse andre bra merker å velge i. Er jo morro å teste andre ting også, så vi ikke alle sitter med like SUB'er
    Disse CV subbene er jo bare en haug med impo bass til musikk, ikke noe "hifi" ved det, mye morro for den som liker sånt ja, men det er jo bare en diger boost ved typiske imponator frekvenser som gjelder.
    Har ikke noe med naturlig gjengivelse etc å gjøre, om man skal begynne å dra inn noe som i praksis er PA så er det da søren meg bedre saker enn CV.

Om man er i markeddet for en diger kasse og har lyst til å teste noe nytt så test eD's største, ingen i landet som har gjort det ennå (noe som burde gjøre det spennende), men jeg kan skrive under på at de kan sakene sine!
    bare å lese hva Truls, Denonbuster og jeg har skrevet om de vi har kjøpt sålangt

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Reagerer på mye i denne tråden. Personlig har jeg kun gode erfaringer med svs. Men og si de lager bedre suber grunnet mer effekt til elementet er jo bare tull

Skal suben brukes til film ville jeg nok gått for svs. Til musikk ville jeg dog vurdert CV. Snakker tross alt om ekte PA sub som trøkker mer en noen svs fra 35hz og opp. Men i en fin stue ville den blitt uaktuel. Personlig ville ingen av delene blitt noen alternativer skulle jeg kjøpt ny musikk sub.
    Jeg sier ikke at mer effekt til elementet har så forferdelig mye å si nødvendigvis, men det er (desverre) sånt folk henger seg oppi.

Om man er en av dem som liker den typiske imponator bassen så kan kanskje den cv subben være knall, greit med rca kontakt osv, men ellers for Hifi og litt mer variert musikk er det langt fra optimalt å ha masse ekstra db i bassen osv.
    En annen sak er jo at denne subben bare gir ennå mer der CV høytalere allerede er sterke, jeg mener 4x15" burde jo kunne gi nokk bass med gode forsterkere og jeg trengte selv bare litt mer helt i bunnen når jeg hadde slikt.

Sier ikke disse CV subbene er dårlige da de gjør det de er laget for, men de er en form for kryssning mellom PA og vanlig CV, det vil alltid være noen som syns det er "sykt rått" med masse impo bass, men det betyr ikke at det er bra på musikk, og det er absolutt ikke et hifi produkt.

"High fidelity or hi-fi reproduction is a term used by home stereo listeners and home audio enthusiasts (audiophiles) to refer to high-quality reproduction of sound or images that are very faithful to the original performance.[1] Ideally, high-fidelity equipment has minimal amounts of noise and distortion and an accurate frequency response."

jeg gjenntar "faithful to the original performance" det betyr at det IKKE er hifi å legge på en haug med bass der det ikke skal være.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    cerwin kommer da ikke bestandig dårlig ut i test

Jeg hadde denne før jeg byttet over til PB10. Og min konklusjon er at CV'subber uansett type eller modell er at CV ikke kan lage subber clsc15s er det største bomkjøpet jeg har gjort..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg hadde denne før jeg byttet over til PB10. Og min konklusjon er at CV'subber uansett type eller modell er at CV ikke kan lage subber clsc15s er det største bomkjøpet jeg har gjort..
    Sterke ord, kan bare si at jeg etter en del demoer av nevnte subb aldri har blitt fristet til å kjøpe. Kommer nok også ann på hva man forventer da.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel knapt kalles sub når den ruller av så brått på 29hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Sier ikke disse CV subbene er dårlige da de gjør det de er laget for, men de er en form for kryssning mellom PA og vanlig CV, det vil alltid være noen som syns det er "sykt rått" med masse impo bass, men det betyr ikke at det er bra på musikk, og det er absolutt ikke et hifi produkt.

"High fidelity or hi-fi reproduction is a term used by home stereo listeners and home audio enthusiasts (audiophiles) to refer to high-quality reproduction of sound or images that are very faithful to the original performance.[1] Ideally, high-fidelity equipment has minimal amounts of noise and distortion and an accurate frequency response."

jeg gjenntar "faithful to the original performance" det betyr at det IKKE er hifi å legge på en haug med bass der det ikke skal være.
    Nå er det CV vs SVS trådstarter lurer på her. Da kan det vel tenkes at trådstarter er på jakt etter trøkk? Ikke nødvendigvs high fidelity bass. Der kan vi vel alle være enige om at denne cerwin vega suben har mer og farte med over 35hz.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Om man er i markeddet for en diger kasse og har lyst til å teste noe nytt så test eD's største, ingen i landet som har gjort det ennå (noe som burde gjøre det spennende), men jeg kan skrive under på at de kan sakene sine!
    bare å lese hva Truls, Denonbuster og jeg har skrevet om de vi har kjøpt sålangt
    Høres mer ut for meg som en grunn til og ikke kjøpe. Men vente til noen faktsik har prøvd den. Baldrick her på forumet har vel ikke akuratt gode erfaringer med disse elementene som står i denne modellen...? En annen ting er vel også at den koster omlag 10 000kr mer en de nevnte modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter: Har ikke du 6500kr i budsjett?

Ref din andre sub tråd: http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...av-ny-sub.html

Nødvendig med flere tråder?

Edit:
    Fant enda en: http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...pc-12-nsd.html

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg hadde CLS15s før jeg byttet til PB13 ULTRA, og ultraen er alt det CV bare kan drømme om. Kontrolert, dyp og musikalsk. CLS kunne bare rumle, og når det kom til volum, var det suben som var stopperen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Jeg hadde CLS15s før jeg byttet til PB13 ULTRA, og ultraen er alt det CV bare kan drømme om. Kontrolert, dyp og musikalsk. CLS kunne bare rumle, og når det kom til volum, var det suben som var stopperen.
    He he! Kjenner meg igjen der gitt. Hadde også CLS15 noen dager. Fikk lånt en SVS PB10 og fikk totalt hakeslepp. CWen forsvant fort ut døra mens PB10 eier jeg fortsatt i dag. Tror vel dette er ca 4 år siden. Kjøpte en til og kalibrerte disse i sammen og ble enda mer fornøyd. Men i fjor til jul bygde jeg ny kino og da fikk jeg virkelig erfare at rommet har ekstremt mye å si. En av disse spiller noe usannsynlig bra til størrelse og pris. Nå har jeg en stk PB10 og kommer aldri til å kvitte meg med den før den evt ryker.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Trådstarter: Har ikke du 6500kr i budsjett?

Ref din andre sub tråd: http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...av-ny-sub.html

Nødvendig med flere tråder?

Edit:
    Fant enda en: http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...pc-12-nsd.html
    Er klar over at dette er et diskusjons forum, men syns det får være grenser for trådstarting om samme tema her.
    virker til at trådstarter har startet fem tråden om subber den siste uken!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den 21 tommeren til CV er sikkert større enn PB-13 (legger meg flat der)...og egner seg "sikkert" bedre til musikk, men ren allround messig, og ren subwoofer messig, hva er mest for pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    den 21 tommeren til CV er sikkert større enn PB-13 (legger meg flat der)...og egner seg "sikkert" bedre til musikk, men ren allround messig, og ren subwoofer messig, hva er mest for pengene?
    Du ser jo her på 2 helt forskjellige suber.

Skjønner ikke helt hva du vil frem til? Skal du kjøpe en av disse? Skal det brukes til film, musikk eller begge deler? Er det kun trøkk som gjelder?

Forstår ikke helt hva du vil frem til.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    film!

de andre trådene er av helt referansemessige årsaker! jeg kjenner flere som skal ha sub, og vil ikke uttale meg til dem før jeg har no oversikt over hva som passer til hva osv

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg personlig selvsakt kjøpt svs

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne topicen er jo bare et sammendrag av "kjøpe CW's nye sub" For å oppsumere tråden (Sånn ca). SVs er bedre på dypbass, mens det er mer trøkk i cv på litt høyere frekvenser. Der som ofte bassen i musikken ligger. Cv er jo pa subber, og hvor mange kinoer har pasubber som spiller dypt? Det blir bare helt på jordet å sammenlikne svs og cerwin vega. Det blir som å sammenlikne en suv og en stasjonsvogn. Passer til sitt behov. Jeg har selv cva21. Jeg er superfornøyd. Fordi den passer til mitt bruk. Den trøkker bra på film også. Selv om den ikke har dypbass som alle svsfans henger seg opp i hos andre. Begynner faktisk å bli litt lei. Påstander som at cv er boss pga den ikke kan spille dypt. Det hjelper faktisk ingen å si det. Jeg har ikon6+cva21 og det passer sykt bra. Mye bass og mye diskant. Perfekt. :-D

Mitt tips. (ikke første gang noen har sagt det, men langt i fra siste):
    CV til musikk
    SVS til Film
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en svs klarer ikke å runde 120db... så den er vel ganske tungdrevet... et cerwin vega element spiller høyere enn det med 75watt...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    en svs klarer ikke å runde 120db... så den er vel ganske tungdrevet... et cerwin vega element spiller høyere enn det med 75watt...
    Hvor har du det fra? Jeg klarte ihvertfall 118db i "Pulse" testscenen, å der ligger alt trøkket under 20Hz. Litt høyere opp i Hz så hadde jeg lett bånnet 120db. Dette var med en stk PC13-Ultra.

Kan legge til at dette var i mitt gamle rom. Har faktisk ikke fått testet denne filmscenen i det nye rommet.

Sier ikke at CV nødvendigvis er dårlig. Alt til sitt bruk sier jeg. Som jeg sa tidligere. Sitter man allerede på ett par med store CV høytalere, så er nok en av de største nye CV SUB'ene ett perfekt valg. Vil man ha en SUB som låter mer HiFi, eller er til kino bruk, hadde jeg dog valgt noe helt annet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet de to nye CV SUB'ene 18" og 21" er istand til å levere høye db målinger over 30Hz, men tidligere utgaver av CV har ikke akkurat imponert. Vi har jo flere db shootouts her på forumet, der oss brukere kjører systemene våre opp mot hverandre, men har enda til gode å se noen CV SUB i toppen der. Hvilken SUB dc1515sandnes snakker om fra CV som klarer over 120db med en 75w gleder jeg meg til å se link til
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke link men bassene i ein 1515 spiller 124db med en 130watt sony receiver å det er 130watt max effekt... tipper det er 75watt rms...

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    ... et cerwin vega element spiller høyere enn det med 75watt...

Med i hvilken frekvens? 150Hz?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0