en eller 2 subbere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

en eller 2 subbere?

Har lyst til å oppgradere med ny/nye subber.
    Har idag en 12" magnat med 300w forsterker.
    lurer veldig på å bytte ut denne med to stk XTZ W10.16.
    Det jeg lurer litt på om det heller ville lønne seg å beholde Magnaten og kjøpe en xtzw10.16 istedet?

Hvis jeg kvitter meg med Magnaten og går for 2 10" istedet, vil jeg da miste noe av den dypeste bassen?

Hvis jeg velger en 10" og beholder den jeg har vil det lønne seg å dele de forskjellig?
    Sette 12" til å ikke spille høyere enn f.eks. 60hz og 10" til 100hz?

Har på min forsterker bare 1 subwoofer utgang. Vil det ha noe for seg i det hele tatt å oppgradere til to subbere?

I frontene og senter er det 2 stk 5 1/2" i hver og det samme i bakhøytalerne.
    Kunne tenke meg litt mer trøkk liksom og føler jeg ikke får nok med 12"ern jeg har.

Vil det kanskje bli bedre og beholde 12"ern og kjøpe en 8"er istedet for 10"er?

Mange tanker og spørsmål detta da:-D

God jul forresten:-D

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mye mer symetri med 2 like subere :-) Jeg har prøvd å kjøre 2 ulike subere sammen, uten hell. Men 2x10" XTZ bør holde. Men hadde du hatt mulighet til å spytte i rundt 7-8 tusen, så får du 2x12" XTZ helt nye fra Surround.no :-)

God jul! :-D

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 er mere gøy en 1, det tror jeg alle er enige om. Nr du bare har en ungang (sub) på forsterkeren så kan du sikkert bruke ett y-ledd, men hva det gjør med signalstyrken er jeg ikke sikker på, kansje noen andre kan ta og svare på den.

Det er klart du får dypere bass med større ellementer og kraftigere forsterkere, men det er på subber som med allt annent utstyr, store kvalitetsforskjeller. En 10" fra en produsent spiller råtta av en 12" fra en annen. Jeg har brukt Cervin Vega 15" subb, drit morro, masse trøkk til film, helt villt. Til musikk var det ikke særlig. Så gikk jeg over til en B&W ASW 610, ikke så hysterisk på film, men mer en det jeg trengte, og den spillte flott på musikk. Nå Er jeg på B&W PV1 (2x8") den er den kuleste subben så langt, plenty trøkk og kanon fin til både film og musikk. Så er den knøtt liten og rund.

XTZ har fått mye bra omtale på 99 serien subber, både 12 og 10" har fått skryt i pressen. Det finnse bedre alternativer der ute, men ikke til den prisen.

Lykke til

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer den: Selg Magnaten, eller kjøp en identisk til. Hvis du er redd for å miste dypbassen så kan du jo kjøpe SVS. Du får en PC/PB12-NSD for 6300kr. To sånne spiller kraftig nok til at naboen hater meg og vi bor i hver vår enebolig.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå kommer den: Selg Magnaten, eller kjøp en identisk til. Hvis du er redd for å miste dypbassen så kan du jo kjøpe SVS. Du får en PC/PB12-NSD for 6300kr. To sånne spiller kraftig nok til at naboen hater meg og vi bor i hver vår enebolig.

hehe.. skjønner ikke hvorfor, liker han ikke god lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurdere å kjøpe 2 subber til stereoanlegget mitt, og har Pre-Out1 og Pre-Out2 burde jeg bruke en subwoofer i hver av disse eller er det bedre med en Y-splitt 1 hun til 2 han?

Har også fått anbefalt 2xW10.16 til musikk istedet for 2xW12.16.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OMGKINGNINE
    Jeg vurdere å kjøpe 2 subber til stereoanlegget mitt, og har Pre-Out1 og Pre-Out2 burde jeg bruke en subwoofer i hver av disse eller er det bedre med en Y-splitt 1 hun til 2 han?

Bruk en preout til hver sub, du, men det er ikke så nøye

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •