Hvilken subwoofer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken subwoofer ?

Hei!
    Har CV Ve12F og vurderer å skaffe meg en sub i tillegg.
    Formålet er å spille høyt enkelt å greit. Mye og høy/dyp bass er heller ingen ulempe. Jeg har kikket kjapt på SVS og kommet frem til ;
    SVS PB12-NSD Black Charcoal Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS

Eller ; SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS ,som mulige kandidater. Men ,hvordan vil CV pluss en av SVS sine subber bli ? .Hvis noen har prøvd den kombinasjonen og vil dele erfaringer med meg hadde det vært supert.

-Evt andre subber' som leverer "varene" innenfor samme prisklasse.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC12-NSD ville jeg ha titta på om jeg hadde vært deg. Ikke at jeg har testa nevnte merke opp mot CV sine høyttalere, men vet at det ikke skal være så stort problem å intregrere en sub med disse høyttalerne. :-) Alt kommer jo ann på rommet det skal stå i mtp. hvor stort det er osv. ;-)

Eller, så kunne du ha sett på XTZ også. Jeg har hatt en av disse med 12", og jeg kan ikke si noe annet enn at du får utrolig mye for pengene.

Du får jo 2 XTZ 99W12.16 for 7 eller 8 tusen.. :-)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du had den råeste subben på markedet under 10.000kr, som henholdsvis er svs sine egne, så er det klart pb-12 nsd du skal gå for om du ønsker EKTE BASS!, jeg går selv inn for kjøp av denne i løpet av 1-2 uker dersom jeg ikke får kjøpt en bedre svs modell!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Utfra hva jeg leser på forumet så er det SVS som gjelder hvis man ønsker skikkelig filmbass. Men jeg & min bedre halvdel bruker anlegget 50/50 film & musikk ,hvordan er SVS til dette ?

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    PC12-NSD ville jeg ha titta på om jeg hadde vært deg. Ikke at jeg har testa nevnte merke opp mot CV sine høyttalere, men vet at det ikke skal være så stort problem å intregrere en sub med disse høyttalerne. :-) Alt kommer jo ann på rommet det skal stå i mtp. hvor stort det er osv. ;-)

Eller, så kunne du ha sett på XTZ også. Jeg har hatt en av disse med 12", og jeg kan ikke si noe annet enn at du får utrolig mye for pengene.

Du får jo 2 XTZ 99W12.16 for 7 eller 8 tusen.. :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Har du hørt denne selv i aksjon ? (Eller kanskje jeg skal avvente til du har handlet. )

Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    skal du had den råeste subben på markedet under 10.000kr, som henholdsvis er svs sine egne, så er det klart pb-12 nsd du skal gå for om du ønsker EKTE BASS!, jeg går selv inn for kjøp av denne i løpet av 1-2 uker dersom jeg ikke får kjøpt en bedre svs modell!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk SVS PC12-NSD og jeg synes at de spiller bra på musikk. Slett ikke rumlebass slik mange hevder selv om jeg ikke har gjort annet enn å kalibrere fasen på de. Jeg kan ikke sette de hvor som helst så det er ikke sikkert plasseringen er optimal. De står ikke i hjørnet, men ved vegg og litt utfra veggen. Dette stramma opp bassen mye i forhold til å trykke de helt inntil veggen eller oppi hjørnet.

XTZ her også veldig bra sub'er til en utrolig lav pris, men her mister du endel dypbass. På musikk så er det nok langt i mellom at du savner noe, men på film mister du ihvertfall 10hz. Mine PC12-NSD ruller av på 15-16hz.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba : Jeg har hatt XTZ og har slettes ikke no ille å si om det. "Problemet" er vel kanskje bare at jeg har lyst til å prøve ut andre kandidater også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •