Høyttalere til Denon AVR-1709

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Denon AVR-1709

Hei, som tittelen sier så gjelder dette høyttalere til avr 1709.

Jeg er relativt ny i denne verdenen, så hjelp fra dere entusiaster verdsettes!
    Det jeg leter etter er nye front og senter-høyttalere. I dag har jeg noen høyttalere fra Pioneer som fulgte med i et hjemmekinosystem(DCS-358 for å være nøyaktig). Synes de blir litt for spinkle. Slenger med spesifikasjonene på de høyttalerene jeg bruker nå.

Kode:
    Front Satellite Impedance  	4 Ω
    Front Satellite Frequency Range 	85 - 20.000 Hz
    Front Satellite Maximum Output Power 	60 W
    Centre Satellite Impedance  	4 Ω
    Centre Satellite Maximum Output Power 	60 W
    Budsjettet ligger på rundt 5-6000 kr, vet dette ikke er utrolig mye, men håper at det vil holde. Det MÅ ikke være nytt, kan kjøpe brukt. Høyttalerne skal brukes til film, spill(PS3 og Wii) og vanlig tv.
    Så, spørsmålet blir da hvilke front og senter-høyttalere kan dere anbefale som er innenfor budsjettet og som kan drives greit av receiveren?

Har sett litt på Dali Concept 6, men er tror de er for tungdrevne...

Beklager hvis det er noe tilleggsinformasjon som jeg har glemt av som dere trenger, og på forhånd takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og gratulerer med første innlegg.

Her er det mye bra: Surround.no

Newcomer Metalviking sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Dali concept er vel noe av det mest lettdrevene du kan få i prisklassen(med unntak av cw og klipsch).Men siden forsterkeren din ikke har all verdens av effekt eller strømresever,ville jeg ha sett på en stativhøtaler/subwoofer kombinasjon.
    Med en subwoofer delt på 80 hz trenger ikke forsterkeren å levere effekt til den krevende dypbassen.
    Feks. dali concept sine stativhøytalere og en argon sub.Husk at rimelige senterhøytalere er nesten helt avhengige av en sub da de ikke har noe bass og snakke om på egen hånd.
    Som C30 foreslo ville jeg også ha sjekket ut surround.no der de har mye bra til en billig penge.
    Lykke til8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Har allerede en subwoofer, en Paradigm PDR 8. Så Dali concept 1/2 + CT vil passe bra med receiveren min?

Er litt usikker på hva du mener med en subwoofer delt på 80 hz, er det bare så enkelt som at receiveren leverer effekt til alle høyttalere ned til 80 hz, og under 80 hz sender den bare signalet til subwooferen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebsor
    Takk for svar! Har allerede en subwoofer, en Paradigm PDR 8. Så Dali concept 1/2 + CT vil passe bra med receiveren min?

Er litt usikker på hva du mener med en subwoofer delt på 80 hz, er det bare så enkelt som at receiveren leverer effekt til alle høyttalere ned til 80 hz, og under 80 hz sender den bare signalet til subwooferen?
    Det er riktig oppfattet
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei og velkomen

dynavoice f-6ex pakke samt suben din burde også passe bra til denon alt trenger ikke komme fra klubben:P god jul og lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet det. :P Blir i såfall F-6 EX + C-4. Hvordan er Dynavoice i forhold til Dali Concept 1/2/CT eller omvendt da? Vet det blir feil å sammenligne F-6 og Concept 1/2, men hadde vært kjekt med svar fra neon som har hørt den/de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •