Bytte: B&W DM604S3 <> B&W N804 - Bare vinning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte: B&W DM604S3 <> B&W N804 - Bare vinning?

Heisann... Endelig på igjen etter lange tider uten internet.

Jeg har hatt mine feilfrie og nydelige B&amp;W DM604S3 i et år nå.
    Begynner å få lyst på litt forandring, og lurer på å kjøpe et par brukte Nautilus 804.
    Når det gjelder detaljgjengivelse er det ingen tvil om hvem som er best.
    Jeg kjører på en Denon AVC A11 SR og Denon DVD 3800.

N804 er ikke en like "stor" høytaler som DM604.
    Vil jeg miste noe power/bass punch ved å gå opp til N804? Synes DM604 er ganske så fyldig i bunn.

Oppsettet brukes naturligvis mye til film, og det står i et relativt stort rom med lerret. Vil N804 klare å "fylle" rommet like godt som DM604?

Som dere skjønner, jeg vil fortsette å kunne dra på litt
    Kan sette det litt på spissen: Spiller N804 like høyt som DM604 på en AVC A11 SR?

Til slutt, er det noe spesielt jeg bør være forsiktig med når jeg kjøper høytalere brukt?

Takker!

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil miste punch og lydtrykket 604 gir.

På den annen side, vil du nok oppdage nye sider ved din AVC A11.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok.. forløpig

Heia, takk for rask respons!
    Det er ikke lett å avgjøre hva jeg skal satse videre på..
    Om jeg er heldig får jeg N804 til 17.000,- (er dette en god pris? de er et år gamle, og er forsikret for ytterligere fire år, svenske) og det er jo en relativt mye dyrere høytaler, som jeg liker lyden av utrolig godt.
    Men jeg sitter ikke bare å lytter kritisk....En krigsfilm skal smelle litt, og pop sangene skal dunke litt på fest

Vil du si at tapet av lydtrykk er betydelig?
    Er ikke N804 en høytaler for store rom?

Jeg har en B&amp;W ASW 650 sub i samme oppsett. Den vil jo kunne hjelpe/kompansere litt på "tapet".
    Jeg inbiller meg også at det er noe mer rumlete bass i DM604 og noe mer stivhet og "kick" i N804...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17K er vel ikke så ille for disse om de er 1år gamle. Men jeg mener å ha sett de brukt til 15K her i Norge, da litt eldre.

Jeg kjenner godt til 604, og du vil tape en del "bånn" med N804 i forhold til disse. På den annen side får du jo en høyttaler av helt andre dimensjoner. Dypbass vil jeg si er den svakeste siden i N800-serien på modellene under N802.

Har du planer om å bruke subben din på både musikk og film får du jo "punchet" du er ute etter, ASW 650 gir nok mye bass (har hatt ASW 600 selv, men måtte slippe den "fri" når jeg oppgraderte frontene). Integreringen av ASW 650 tror jeg nok kan by på problemer da jeg tror den er like vanskelig å integrere som ASW 600. Jeg slet skikkelig med å få den skikkelig integrert på musikk i to kanaler med B&amp;W 603 som jeg hadde før. Å integrere den til kinobruk var i motsetning ganske greit. Dette tror jeg da bassen i N804 er ganske "ren" i forhold til 604.

Men du kan jo kjøre uten sub når du vil ha litt "feinsmecker-lyd", og sette på subben når du har fest, da hører det sannsynligvis veldig bra ut uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg kjenner godt til 604, og du vil tape en del "bånn" med N804 i forhold til disse. På den annen side får du jo en høyttaler av helt andre dimensjoner. Dypbass vil jeg si er den svakeste siden i N800-serien på modellene under N802.
    Ja, det er snakk om prioritering... Vanskelig å velge hvor man skal legge seg :?

Men jeg synes å ha klart å integrere ASW 650 godt med DM603 S3. Har blitt noen dager med flytting og testing, men har kommet til et meget godt resultat på musikk og film.

Trooooor (skal vel være ærlig å si håper), at det burde gå fint å bruke ASW 650 sammen med N804. Blir vel en runde ned på klubben å teste en dag!
    N804 låter virkelig pent på AVC A11, men vanskelig å gi slipp på morroa med en stor høytaler også....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel smak og behag om man syntes at man har klart å integrere subben bra med frontene også. Kommer vel ann på hvor pinlig nøyaktig man vil ha det Men at en selv er fornøyd er jo det viktigste. Jeg var på ingen måte misfornøyd med min ASW 600 jeg heller.

Skulle jeg brukt en sub sammen med med N804 ville jeg nok valgt noe annet enn ASW 650, kanskje ASW 800, eller ASW 750. Men det blir jo helt andre priser. Uansett er det noe du kan ta senere.

Var det opp til meg ville jeg sett om jeg fant N803 om jeg skulle hatt noe i 800-serien. Da får du litt mer i bånn, selv om de heller ikke er noen dypbass-monstere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt lite...

Nå står vel ikke AVC A11 kraftmessig i forhold til Nautilus 803 :wink:

Bekymringen surrer nå litt rundt om N804 er en verdig erstatter til DM 604 som front i et hjemmekinosystem.. Jeg er vel ca. 50 - 50 på film/musikk..
    En god stereogjengivelse er et must.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok N804 spiller fletta av 604 i stereo, og til film har du jo som sagt subben din. Men kan du ikke ta deg en tur på klubben å gjøre en grundig test da? Der har du jo både 604, N804 og Denon forsterkere. Da kan du jo teste begge høyttalerene direkte opp mot hverandre også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •