valg av pc høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av pc høyttalere

har tenkt å skaffe meg noen nye pc høytalere,
    sett litt på Logitech X-540 Høyttaler 5.1 eller Logitech Z-2300 Høyttalere 2.1

så er usikker på om jeg skal velge 2.1 eller 5.1 system,
    jeg ser ofte filmer og hører på musikk på pcen med ellers helt greie stereo høyttalere som ikke er så mye dybde i,
    så spørsmålet er hva bør jeg velge og ellers noen andbefalinger om produktene eller nye produkter i ca samme prisklasse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AvForum.

Jeg ville gått for 2.1, det blir for mye rot med 5.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-540 er et "ok" surround anlegg til film og spill hvis du ikke er veldig kresen på lyden. Z-2300 har mye mer fokus på musikk og har langt mere trykk og krefter. Skal du ha BRA lyd ville jeg gått for noe helt annet. F.eks en t-amp og et par mindre dynavoice høyttalere Da selvfølgelig hvis du ikke er ute etter det voldsomme basstrykket som Z-2300 gir.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg Logitech Z-5500, da får du et sinnsykt bra pc-anlegg.
    Selv har jeg Z-5500 og det er kjempe bra lyd i det, men litt dyrere enn det du skal ha. Du kan få kjøpt de brukt til rundt 2000,- på Finn.no , selv var jeg skikkelig heldig når jeg kjøpte mine. De var i helt perfekt stand og kostet 1200,-

Mvh Martin

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z anlegga har en veldi bra bass men de har for små sattelitter så de mangler en del i nedre del mellomtone..
    har selv z-2300, z-10 og x-230
    X-230 er bortkastet penger...
    setta er satt vekk.

bruk pengene på et lite stereo sett f.eks dynavoice som geir amund sa.
    å finn en billig stereo forsterker. myye bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirAmund
    X-540 er et "ok" surround anlegg til film og spill hvis du ikke er veldig kresen på lyden. Z-2300 har mye mer fokus på musikk og har langt mere trykk og krefter. Skal du ha BRA lyd ville jeg gått for noe helt annet. F.eks en t-amp og et par mindre dynavoice høyttalere Da selvfølgelig hvis du ikke er ute etter det voldsomme basstrykket som Z-2300 gir.
    t-amp og et par mindre dynavoice høyttalere høres litt spennende ut, hvor finner jeg dette, eller hvordan virker det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det veldig mange muligheter, og det hele kommer vel an på hvor mye du ønsker å legge i det og hvilken løsinng du evt ønsker å gå for (evt. flere).

Personlig sitter jeg med Klipsch Promedia GMX A2.1 stereosystem i tillegg til ASUS Xonar Essence STX kombinert med dette anlegget og to par hodetelefoner.
    Hodelefoner kan i aller høyeste grad anbefales til pc bruk, men forstår deg godt om du ønsker et dedikert sett også. Her kan du jo evt. velge å gå for et sett bestående av seperate hifi-komponenter (som så vidt er nevnt over), eller en "ferdig" pakke. I budsjettsegmentet kan jeg på det aller varmeste anbefale deg Klipsch Promedia-settet. Makan til god lyd og kvalitet per krone har jeg ikke hørt og sett i den prsklasse før. Det koster ikke mer enn 1500kr inkl frakt til døren direkte fra Audiocompaniet heller.

ProMedia GMX A-2.1 iPod/Computer Speaker - ProMedia GMX A-2.1 --- Computer Speakers - Overview

Vet det kan se litt snålt ved første øyekast, men specs'ene er realistiske og det er veldig solid bygget. Det låter kanonbra og vil gi deg særdeles mye lytte- og eierglede i mange år.

Logitech pleier å være helt kurrante, men har desverre aldri overbevist meg enda. SMak og behag

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinas93
    Kjøp deg Logitech Z-5500, da får du et sinnsykt bra pc-anlegg.
    Selv har jeg Z-5500 og det er kjempe bra lyd i det, men litt dyrere enn det du skal ha. Du kan få kjøpt de brukt til rundt 2000,- på Finn.no , selv var jeg skikkelig heldig når jeg kjøpte mine. De var i helt perfekt stand og kostet 1200,-

Mvh Martin
    Støtter denne anbefalingen. Fantastisk pc høyttaler sett med mye kraft og bra lyd.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •