Fått et par Energy Audissey A2+2 og sitter i litt av en smørje...HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått et par Energy Audissey A2+2 og sitter i litt av en smørje...HJELP!

Fikk en tidlig julegave av min bror hvor han kjøpte et par brukte Energy Audissey A2-2 gulvhøyttalere. Legger til link til annonsen: ENERGY® Audissey A2+2 Hi-End SeriesDesign Bipolar ABR ™ Bass
    For det første ble jeg overrasket over designet og disse er fra 90-tallet!
    Broren min skrøyt veldig mye av at de var "hi-end" osv men etter jeg prøvde dem på min gamle yamaha reciever rx-v540rds fra rundt -03 så ble jeg ikke mye imponert.

Det jeg lurer på er om jeg rett og slett er blind og har noen virkelige gode høyttalere og det bare er forsterkeren min som er gammel og ikke klarer å kjøre den eller om broren min har bommet skikkelig... hvis han har bommet så har jeg jo ikke lyst til å skuffe han, men heller ikke putte på et falskt smil og høre på grøtete lyd hele tiden.. trenger virkelig hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter på et litt gammelt radionette 5.1 oppsett som jeg vil bytte ut og hvis som sagt disse høyttalerne er virkelig bra så lurer jeg på tips til hva jeg kan skaffe til senter og bakhøyttalere

har forsåvidt skjønt at jeg må bytte ut forsterker snart også

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvor han har fått de tekniske data fra, og denne beskrivelsen er jo typisk amerikansk, ment for å villede folk : E N E R G Y® Audissey A2+2 er en sjeldene Dolby Digital™ Surround og DTS™ Bi-Polar høyttaler som imponerer med sine lydegenskaper, med allsidighet, spilleglede og ikke minst høye byggekvalitet!

Ingen høyttaler i verden er Dolby Digital eller DTS noe som helst, svarer til at man siger en Golf er en sjelden autobahn klar model.

Om du ser litt på Energy og andre fabrikanter der lager bipolare høyttalere vil du se at der er en tanke bak dette, søk på bipolare høyttalere. Om en høyttaler er fra 90 tallet betyr jo ingenting.
    Kanskje du skulle få deg en stereo forsterker, surround receivere er mange ganger for svake og dårlige for å yte høyttalere rettferdighet, desuten må du ha en god kilde, samt jobbe med plaseringen av høyttaleren i rommet, jeg ser at de der har de sier de er veldig krevende å sette opp korrekt om man vil ha god lyd.
    Eller, du må selge de og kjøpe noe du kanskje tror er bedre, se surround.no f.eks. for noen høyttalere alternativer kanskje.
    Energy Loudspeakers Audissey A2+2 Reviews

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •