Sitat Opprinnelig postet av skorob
HVa skal du med XLS 215 da?! om du ikke skal kjøre dem max?! :P. XLS15 vil like CV ampen myebedre!!!

Mange som gjør den feilen med XLS215, kjøper dem, men har ikke nok til å utnytte dem... = Dårlig og tynn lyd + sprengte element.

XLS15 er knall.. en god preamp er NAD C165! 162 er dritt . En annen kombo du da kan vurdere er jo:
XLS15 + NAD 375! Dette spiller vannvittig bra! Som du sier, skal jo ikke kjøre max . Da får du et mye mer HIFI anlegg, som også kan spile lavt.

Men hvorfor ikke gå for XLS12?! spiller vannvittig i store rom! Har selv AL1000mk2 (med 1x15").. stua mi på 60kvardat er nesten for liten . Står samme høyttaelre i treningssenteret jeg bruker, der får jeg hørt potensialet i en god 15"!! Men det er SVÆÆÆÆRE treningsrom!
Derfor jeg skal ha 215, er for at jeg skal jo om ikke så lenge flytte ut, og da tenkte jeg og kunne kjøre dem ut. menst jeg bor her tenkte jeg og kjøre dem på 1,5. så heller gå opp til en 2.6 da. Derfor jeg lurte på om du får litt trøkk av 1.5 og NAD C165 da! For da er det bare og kjøpe ny effektforsterker, og ikkje forsterker og høytalera!

Noen som har peiling om man får bra og grei lyd av XLS 215 med 1,5KW cerwin vega og NAD C165?