Eksperthjelp søkes: Magnat Vintage 4 Dipol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eksperthjelp søkes: Magnat Vintage 4 Dipol

Jeg leter ennå etter 4 stk. dipol høyttalere til min hjemmekino, og kom over følgende alternativ:

Er disse tungdrevne?

Magnat Vintage 4 dipol:

"...Den här högtalaren har 2 st 3/4 tums vätskekylda silk dome diskanter samt 2 st mellanregisterelement på 5 tum där konerna är gjorda av aluminium..."

Spesifikasjon:

Dimensjoner (BxDxH) / Vekt Høyttaler : 30.5 cm x 17.5 cm x 22.5 cm
    Innbyggingsfarge Svart
    Nominell (RMS) utgangseffekt 90 watt
    Maks. utgangseffekt 150 watt
    Følsomhet: 90 dB
    Responsbåndbredde 38 - 40000 Hz
    Inngangsimpedans 4 ohm
    Overgangsfrekvens 3600Hz
    Vekt: 5 kg / stk.
    Dipole Design Ja
    Magnetskjold Ja
    Driverdetaljer: Høyttaler diskant-driver - 3/4" - silke - Avkjølt ferrovæske. Midtre/bassdriver - aluminum
    Special features: Bass/midrange drivers baskets made of ABS, aluminium cone woofer, silk dome tweeter, magnetically shielded, 130 mm coaxial system, dipole radiation, gold plated terminal

http://www.magnat.de/home/home.php?s...=4&lang=en

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ta for kjappe konklusjoner så har jeg hørt Vintage serien (gulvstående). Mitt initielle inntrykk var at diskanten er FOR fremtrendende for mitt vedkommende. Jeg har også hørt B&W. Uten å ha dem heeeelt friskt i minne så tror jeg kanskje det kan bli litt skjærings med diskanten. Andre her har også nevnt at Magnat Vintage er "metalliske". Det beste rådet er å høre dem :wink:

Sjekk www.magnat.no ( må sende mail) for å finne nærmeste forhandler...

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Husker for en tid tilbake at de hadde en forhandler i Stavanger / Sandnes distriktet, men husker ikke hvem, så jeg sendte en mail til post@magnat.no

Det med i diskanten i de gulvstående utgavene i Vintage-serien er omtrent det eneste jeg har lest av reviews, som det er sparsomt med på nettet for denne høyttaleren.

Nå er min tanke å bruke disse dipole, og dersom de er skarpe på diskanten så er vel de forsåvidt greit, gitt at jeg har B&W fremme.

Prisen i Norge er 4995 kroner veiledende for 1 stk. ( :shock: ). Fra Tyskland kan man få 4 stk. levert på døra her hjemme til samme pris som 1 kjøpt i Norge. ...og da er frakt og norsk moms inkludert.

Må jo være et lite kupp, så jeg er særdeles fristet.

Det som bekymrer meg er at Magnat omtrent ikke omtales her på berget, men det trenger jo ikke skyldes at de har dårlige høyttalere, men at de ikke er tilgjengelige på de fleste butikker.

Overtale meg selv...overtale... :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •