dali ikon8 eller ikon6 med ikon sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dali ikon8 eller ikon6 med ikon sub

lurer på å kjøpe meg høytalere øver nyttår. skal ha dei i stua i huset som er under bygging, stua stua blir vinklett og på 47m2.
    er litt u-sikker på om eg skal kjøpe ikon8 uten sub eller ikon6 med ein ikon sub eller 2. ka ville dåke gjort??
    skal bli brukt til både film og musikk, men mest musikk rekne eg med.

har ein cerwin vega a1,5kw2 effekt forsterker og ein nad c325 som for-forsterker, er dette godt nok til å drive eventuelt ikon8??
    er veldig fersk i dette med hifi.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film: Ikon 6 med 1 eller 2 Ikon Subber, alternativt Ikon 8 med 1 ikon sub (eller to hvis budsjettet ditt tillater det)

Ikon-server fortjener en mye bedre lydmessigforsterker enn Cerwin-Vega-ampene!! Selg denne, og 325'n din og kjøp deg en NAD C375 - denne fungerer strøkent på ikon'ene

Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Dali Ikon 6, og jeg kan bekrefte at disse spiller kraftig nok så det holder og har meget god lydkvalitet, Dali Ikon serien generelt er høyttalere som ikke produserer ekstremt mye bass i seg selv, ihvertfall med Ikon 6, men er meget detaljert og fast i lydbildet, så med tanke på at en sub vil nå langt dypere enn Ikon 8 vil klare på det dypeste og med tanke på at du skal se film osv ville jeg valgt Ikon 6 med sub, Fungerer også utmerket sammen med musikk.

Det er nå min mening får høre med de andre karene (og eventuelle damer) her inne også.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeNjeN
    Jeg har et par Dali Ikon 6, og jeg kan bekrefte at disse spiller kraftig nok så det holder og har meget god lydkvalitet, Dali Ikon serien generelt er høyttalere som ikke produserer ekstremt mye bass i seg selv, ihvertfall med Ikon 6, men er meget detaljert og fast i lydbildet, så med tanke på at en sub vil nå langt dypere enn Ikon 8 vil klare på det dypeste og med tanke på at du skal se film osv ville jeg valgt Ikon 6 med sub, Fungerer også utmerket sammen med musikk.

Det er nå min mening får høre med de andre karene (og eventuelle damer) her inne også.
    +1 Har også ikon 6. Jeg kjører de faktisk med en CVA21" sub. Det funker sykt bra.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    lurer på å kjøpe meg høytalere øver nyttår. skal ha dei i stua i huset som er under bygging, stua stua blir vinklett og på 47m2.
    er litt u-sikker på om eg skal kjøpe ikon8 uten sub eller ikon6 med ein ikon sub eller 2. ka ville dåke gjort??
    skal bli brukt til både film og musikk, men mest musikk rekne eg med.

har ein cerwin vega a1,5kw2 effekt forsterker og ein nad c325 som for-forsterker, er dette godt nok til å drive eventuelt ikon8??
    er veldig fersk i dette med hifi.
    Velkommen "Rokkie"

Du er nå de trygge hender av en hel gjeng med syke mensker som nedprioriterer familieferier og barnas utdannelse for bedre lyd:twisted:

Min bror har Ikon 6 i en stue på ca. 45kvm. Jeg var oppe med min B&W 610 subb før jeg la den ut på torget (bruttern får en hyggligere pris sånn er det bare). Han prøvekjørte en uke, eller rettere sagt ett par dager så pakka han den ned. Han var overbevist om at det ikke trengs, det var nokk trøkk og bass for hans del. Han spiller på en NAD T775 AV Receiver og en NAD T535 DVD.

Lett overasket måtte jeg dra ned å sjekke tempraturen hans, kansje han var blitt syk. Vi lyttet uten subb først, og jeg må i meg enig. Null behov for subb der. Vi kobblet så på subben og kjørte litt til. På musikk så var det helt merklig, men det låt bedre uten subb, masse bass og dyp var den. På film så er det alltid morro med subb (syns jeg) det blir mer liv i tingene da.

Ikon 8 er STORE høytalere, det er det mange tester på nett som sier. Kort oppsummert så skal du ikke undervurdere dem i forhold til hvor mye rom de krever for å få lov å puste skikkelig. Les deg litt opp på nett, men det kan tenkes at din stue blir litt liten for disse høytalerne.

Så her kommer det, Ikon 6 er testvinner av rang, det har mye å by på. Kjøp subben senere hvis du savner kinolyden, eller mangler noe i lydbildet for musikk. Men da bør du løfte blikket å kikke litt på hva som er der ute, Ikon subben har ikke fått beste tilbakemeldinger, den er helt grei, men den har klare konkurenter som leverer mer for pengene.

Håper det hjalp litt "på vägen til det perfekta ljudet".

Lykke til!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Velkommen "Rokkie"

Du er nå de trygge hender av en hel gjeng med syke mensker som nedprioriterer familieferier og barnas utdannelse for bedre lyd:twisted:

Min bror har Ikon 6 i en stue på ca. 45kvm. Jeg var oppe med min B&W 610 subb før jeg la den ut på torget (bruttern får en hyggligere pris sånn er det bare). Han prøvekjørte en uke, eller rettere sagt ett par dager så pakka han den ned. Han var overbevist om at det ikke trengs, det var nokk trøkk og bass for hans del. Han spiller på en NAD T775 AV Receiver og en NAD T535 DVD.

Lett overasket måtte jeg dra ned å sjekke tempraturen hans, kansje han var blitt syk. Vi lyttet uten subb først, og jeg må i meg enig. Null behov for subb der. Vi kobblet så på subben og kjørte litt til. På musikk så var det helt merklig, men det låt bedre uten subb, masse bass og dyp var den. På film så er det alltid morro med subb (syns jeg) det blir mer liv i tingene da.

Ikon 8 er STORE høytalere, det er det mange tester på nett som sier. Kort oppsummert så skal du ikke undervurdere dem i forhold til hvor mye rom de krever for å få lov å puste skikkelig. Les deg litt opp på nett, men det kan tenkes at din stue blir litt liten for disse høytalerne.

Så her kommer det, Ikon 6 er testvinner av rang, det har mye å by på. Kjøp subben senere hvis du savner kinolyden, eller mangler noe i lydbildet for musikk. Men da bør du løfte blikket å kikke litt på hva som er der ute, Ikon subben har ikke fått beste tilbakemeldinger, den er helt grei, men den har klare konkurenter som leverer mer for pengene.

Håper det hjalp litt "på vägen til det perfekta ljudet".

Lykke til!
    Hadde ikke vært i tvil. Ikon 8 er det beste valget uansett.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hadde ikke vært i tvil. Ikon 8 er det beste valget uansett.
    Så...

"beste valget uansett"

Da var det avklart.

My bad.

Good night and good luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel ta meg ein tur til hifi klubben å lytte litt. har vel egentleg mest lyst på ikon8, men så er de dama som over hodet ikkje er gira på store høytalere i stova:? takk for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 6 er ganske store de også da. Så steget opp til 8 er ikke det største, men lydmessig vil du nok få mye mer ut av Ikon 8. Helst med et skikkelig effekttrinn også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med en 375 pluss en 275, da får du fram rockefoten ganske kjapt... Dette er en RÅ kombo, og du får vel 2x350 beinsterke watt som driver det meste...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kjør på med en 375 pluss en 275, da får du fram rockefoten ganske kjapt... Dette er en RÅ kombo, og du får vel 2x350 beinsterke watt som driver det meste...
    Både Ikon 6 og 8 er 6ohm. Er disse NAD'ene glad i 6ohm brokoblet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Både Ikon 6 og 8 er 6ohm. Er disse NAD'ene glad i 6ohm brokoblet?
    Tenker vel heller på bi-amp enn bro vil jeg tro.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at Ikon 8 låter utrolig mye bedre, både diskant og i mellomtonen. Så jeg hadde ikke vært i tvil.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det jeg mener er at Ikon 8 låter utrolig mye bedre, både diskant og i mellomtonen. Så jeg hadde ikke vært i tvil.
    Jeg ser den, var bare jævlig kort komentar til ett langt innlegg:wink:

Ikon 7 er alltid en mellom ting. Men når du snakker 18k for Ikon 8, så må man se på Mentor 6 som koster 2k mer.

Det jeg skriver over er dåg viktig informasjon for en som skal velge mellom de to. Romstørrelse er, etter det vi leser om Ikon 8, avgjørende. Så er lyd subjektivt så det holder. Trådstarter må stikke å lytte selv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Tenker vel heller på bi-amp enn bro vil jeg tro.
    Men bi-amp gir vel ikke 2x375 watt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •