Hjelp til gode musikkhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til gode musikkhøyttalere

Hei folkens
    Etter å ha snoket rundt i forumene her i et par uker var det vel på tide å komme med det første innlegget.

Etter at jeg kjøpte meg en onkyo-607 samt SA Jiffy har en ny verden av lydopplevelser åpnet seg. Det var faktisk forskjell på billig logitech og HiFi 8)
    Videre måtte jeg jo bruke mulighetene som fulgte med onkyo'n, så jeg fikk Fence Audio 30 til 300 kr, så jeg har et 7.0 oppsett.

Ikke lenge etter dette begynte jo tankene om videre oppgradering å melde seg, så jeg tenkte å spørre etter litt videre hjelp.
    Det aller viktigste for meg er lydkvaliteten ved musikk i stereo\pure audio. Jeg syns at Jiffy egentlig fungerer ganske bra, da det å spille veldig høyt ikke er viktig. Av musikksjanger går det mest i gammel rock\pop som Dire Straits og Pink Floyd, tidvis avbrutt av Metallica.
    At de fungerer bra på film er jo selvfølgelig positivt, men vil ikke ha høyttalere som hovedsakelig er beregnet på film.

Jeg ønsker altså et par fronter, der musikkvaliteten er viktigst. Jeg er åpen for forslag på både stativ og gulvstående.
    Har vært litt rundt for å høre, og foreløpig er det SA 1750 som har imponert meg mest.
    Jeg har ikke hørt Klipsch RF-82, men ser at den blir anbefalt veldig mye til Onkyo rundt på forumet. Jeg har likevel inntrykk av at Klipsch kanskje ikke er det råeste på musikkvalitet?
    Har ikke hørt noe fra B&W enda, men hadde tenkt å høre disse også. (CM 01, 683)

Så kort oppsummert
    -Nye fronthøyttalere der musikk er viktigst
    -Rundt 10 000 i budsjett
    -Kan være stativ eller gulvstående

Andre forslag, eventuelt kommentarer til de jeg har foreslått?
    Håper på svar, og om jeg har misforstått noe hører jeg gjerne kommentarer på dette også. Er jo tross alt rimelig ny innenfor lyd

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har du hørt på XTZ 99.36 ? Formidler musikk meget bra. God pris.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gode kampanjetilbud....

.... på Audio Physic Yara.... er jo noe å ta med i vurderinga.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 -

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både SA og Klipsch selv. Er storfornøyd med SA, men vil anbefale deg å høre på Klipsch også. Mange tror dette er mest for kino, men til en del type musikk (bla den musikken du spiller) er dette etter min smak veldig bra. Ikke bedre enn SA, men anderledes. Spiller for tiden med Klipsh RF-3. Denne har rukket å bli noen år, og er du heldig finner du den for 3-4000 kr på brukten, og da kan jeg garantere at det er mye golyd for pengene.

Det viktigste er å ta seg en tur til butikken eller venner å lytte selv!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS MBS-01 eller MTS-01 er verd å ta meg i vurderingen. Den ene er Bookshelf og den andre Tower.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Har du hørt på XTZ 99.36 ? Formidler musikk meget bra. God pris.:-D
    Henger meg på denne. Er bare litt usikker på om 607en har nok krefter til å drive disse på en forsvarlig måte...

Ellers kan du jo ta en kikk på KEF iQ90, evt iQ70.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=rifer]Hei folkens
    Etter å ha snoket rundt i forumene her i et par uker var det vel på tide å komme med det første innlegget.

QUOTE]

Velkommen skal du være

Sjekk 99.36, men du kan også se på lillebror 99.26 (stativ), mye bra lyd for pengene.

Jeg venter fortsatt på en god gruppe test med litt dali, B&W, klipsh, SA og XZT for eksempel. Det er sjelden at de testes opp mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n

Jeg venter fortsatt på en god gruppe test med litt dali, B&W, klipsh, SA og XZT for eksempel. Det er sjelden at de testes opp mot hverandre.
    Er jo ikke helt lett å sette disse opp mot hverandre. En test vil jo egentlig bare si noe om smaken til de som tester, med mindre man bruker måleapparater (noe ingen hifi-presse i dette landet gjør). Høytalerenne du nevner har jo ganske forskjellige egenskaper, der noen verdsetter det ene fremfor det andre. Det eneste riktige etter min mening er å lytte selv.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Er jo ikke helt lett å sette disse opp mot hverandre. En test vil jo egentlig bare si noe om smaken til de som tester, med mindre man bruker måleapparater (noe ingen hifi-presse i dette landet gjør). Høytalerenne du nevner har jo ganske forskjellige egenskaper, der noen verdsetter det ene fremfor det andre. Det eneste riktige etter min mening er å lytte selv.
    Jo det er vel riktig, lytt selv. Men det er gøy og lese tester og høre hvordan de sammenligner de forskjellige egenskaper, det er hele poenget. Det kan gjøre min tur til hifisjappa litt mer målrettet og mindre stressende. Det er vel derfor de selger hifiblader, tenker jeg

Jeg ville for eksempel gjerne set en test mellom XTZ og Dali Ikon/mentor og sett hva de som kan mener om lyden, prisen etc. både stativ og gulv.
    Så er det slik at jeg, for eksempel, har ikke tid/mulighet til å hente hjem disse tre (og to i hver serie, så det blir sex par totalt) på lån for å teste selv, på mitt anleggg. Det hade vært fint, men det går ikke. Da er det knakanes kjekkt med tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

,godt å få litt flere alternativer
    Finnes det andre i Norge som selger XTZ enn surround.no, eller må man til Sverige for å få en demo?
    Samme spørsmål gjelder vel forøvrig SVS, ser bare Lsound. Arendal blir litt langt.
    Har lyst å få demo av så mye som mulig før jeg kjøper
    Er det andre butikker i Oslo\Akershus enn Oslo Hificenter der de har mye demo utstilt?

Må si jeg sikler litt på 1750 siden jeg fant de til 5999.- på en lokal butikk, men det er vel enda mer å hente på å kjøpe brukt ?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rifer

Må si jeg sikler litt på 1750 siden jeg fant de til 5999.- på en lokal butikk, men det er vel enda mer å hente på å kjøpe brukt ?
    God pris på en meget bra høyttalere. Siden du likte lyden i denne er det bare en ting å si: Løp og kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rifer
    Finnes det andre i Norge som selger XTZ enn surround.no, eller må man til Sverige for å få en demo?
    Samme spørsmål gjelder vel forøvrig SVS, ser bare Lsound. Arendal blir litt langt.
    Har lyst å få demo av så mye som mulig før jeg kjøper
    Er det andre butikker i Oslo\Akershus enn Oslo Hificenter der de har mye demo utstilt?

1750 til 5999,-? Det er jo eit røverkjøp! Sikker på at det ikkje var 1550 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten helt sikker på at det var 1750.. De hadde igjen en del par etter åpningen av butikken som nå var nedsatt. Det var det å finne pengene til det da, men det finnes et kort i lommeboka som klør litt .. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •