Kjøp av ny sub! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Noen som har testa en sub fra Velodynes Digital Drive serie? evt 15 og 18 tommeren, hvordan spiller de i forhold til det beste svs har å tilby? Og så hovedkonkurrenten til Pb-13 Ultra var vel JL Audio Fathom F113 , noen som har hørt på den? Lyd og Bilde skryter mye av den = Test av SVS PSB PB13-Ultra - Tester - Lyd og Bilde

virket litt stusselig spør du meg....
    Vil anta at det er rått parti i DD-ens favør.Hadde SVS PB 12 Plus og Velodyne SPL 1000 R til test og siden tid og plasseringsmulighet var litt redusert tar jeg det i betraktning.Men Velodyne-en rundspilte hvertfall SVS-en når det kom til allround musikk,integrering,slagbass og bassfyldighet i rommet.Velodyne-en gav heller aldri fra seg en eneste ulyd og hadde nok mer å gå på.Vittig med den knøttlille subben mot det svære hundehuset.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Vil anta at det er rått parti i DD-ens favør.Hadde SVS PB 12 Plus og Velodyne SPL 1000 R til test og siden tid og plasseringsmulighet var litt redusert tar jeg det i betraktning.Men Velodyne-en rundspilte hvertfall SVS-en når det kom til allround musikk,integrering,slagbass og bassfyldighet i rommet.Velodyne-en gav heller aldri fra seg en eneste ulyd og hadde nok mer å gå på.Vittig med den knøttlille subben mot det svære hundehuset.

det hørtes merkelig ut, at du fikk SPL'en til å rundspille pb12plus på den måten, jeg synes SPL "ga" seg litt, mulig størrelsen spillen en rolle her, men den ga seg hvertfall lenge før jeg PC13 Ultraen jeg hadde.. jeg har forøvrig heller aldri fått til SVSen å lage ulyder, den oppførte seg ustresset uansett hva jeg prøvde å fore den med!

Selv mener jeg at du må opp på DD serien får å komme opp på SVS ultra sin nivå,og da er den kanskje også litt bedre totalt sett, men du må også betale for 1 stk dd15/18, ca samme som for 2stk SVS 13Ultra, og mot 2 Ultra henger nok ikke DD heller med...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    det hørtes merkelig ut, at du fikk SPL'en til å rundspille pb12plus på den måten, jeg synes SPL "ga" seg litt, mulig størrelsen spillen en rolle her, men den ga seg hvertfall lenge før jeg PC13 Ultraen jeg hadde.. jeg har forøvrig heller aldri fått til SVSen å lage ulyder, den oppførte seg ustresset uansett hva jeg prøvde å fore den med!

Selv mener jeg at du må opp på DD serien får å komme opp på SVS ultra sin nivå,og da er den kanskje også litt bedre totalt sett, men du må også betale for 1 stk dd15/18, ca samme som for 2stk SVS 13Ultra, og mot 2 Ultra henger nok ikke DD heller med...
    SVS-en lagde fort ulyder synes jeg,og håpte at det var feilvare.Bekymret meg når Lsound testet den og sa at den var i perfekt stand.På enkelte sanger og på noen filmer trykket SVS-en helt sykt,men til daglig,dvs på de fleste sanger klarte ikke SVS-en å hamle opp mot hverken Focal SW 900 eller Velodyne-en i punch og trykk.Stod jo bare og blafret mens de andre bare koste seg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    SVS-en lagde fort ulyder synes jeg,og håpte at det var feilvare.Bekymret meg når Lsound testet den og sa at den var i perfekt stand.På enkelte sanger og på noen filmer trykket SVS-en helt sykt,men til daglig,dvs på de fleste sanger klarte ikke SVS-en å hamle opp mot hverken Focal SW 900 eller Velodyne-en i punch og trykk.Stod jo bare og blafret mens de andre bare koste seg.

til ren musikk bruk finnes bedre alternativer ja, men til kombiner film og musikk og pris tatt i betraktning er SVS meget gode alternativer.

Selv har jeg nå RT12d, og denne også trøkker en del bedre oppover i frekvens, samt har noe bedre punch enn SVS, men svært få ting har kun gode sider og fordeler, får å få noe, må man ofte ofre litt av noe annet..

synes likevel at SVS VS velodyne i samme prisklasse er SVS et bedre kjøp pr.krone i hjemmekino, i flere tilfeller enn velodyne - noe som også vil være en smakssak, men 2 stk PC/PB13ultra vs 1 stk DD15 er rått parti i mine ører.. i hvertfall når man skal vurdere kostnad aspekteret, som for en del også betyr en del..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel nesten 2 stk PC13-Ultra + AS-EQ1 til samme prisen som en DD18, å da er jeg ikke i tvil hva jeg ville hatt til både musikk og film Men nå er vi jo oppe på helt andre prisnivåer enn det trådstarter nevnte.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Man får vel nesten 2 stk PC13-Ultra + AS-EQ1 til samme prisen som en DD18, å da er jeg ikke i tvil hva jeg ville hatt til både musikk og film Men nå er vi jo oppe på helt andre prisnivåer enn det trådstarter nevnte.

jeg er helt enig, sååå god er ikke dd18 i mine ører!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •