monitor audio vs klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

monitor audio vs klipsch

Det anlegget vil bli brukt til er 70% tv/film 30% musikk, det vil skjeldent bli spillt høyt.

Forsterkeren jeg tenker på er Yamaha rx-v 765

Det står mellom klipsch rf 52 og Monitor audio BR5 eller 6.

Kva vil dei forskjellige valga gi meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør lese litt i Klipsh og MA trådene så ser du sånn ca hva andre mener. Ellers er vel alltids tipset og høre selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Du bør lese litt i Klipsh og MA trådene så ser du sånn ca hva andre mener. Ellers er vel alltids tipset og høre selv.
    soklart, har fått høre på klipsch, men litt verre å få hørt MA.
    veit kva eg synest om klipsch, og er interessert i kva andre meinar skil dei to:wink:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    musikk synes jeg er meget underholdende og gøy med klipsch - dog, ikke alle er enig i at klipsch er best på musikk - det får bli en smakssak. Jeg hadde nok ikke byttet de ut selv..

men til hovedsak filmbruk er det ikke mye som kommer opp mot dynamikken til klipsch, og du skal jo hovedsak bruke de til film ser det ut til..

Hva synes du om Klipsch? det er det viktigste.. personlig synes jeg en del annet som tidligere har vært bra, ble liksom litt kjedelig etter å ha hatt klipsch en stund

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    musikk synes jeg er meget underholdende og gøy med klipsch - dog, ikke alle er enig i at klipsch er best på musikk - det får bli en smakssak. Jeg hadde nok ikke byttet de ut selv..

men til hovedsak filmbruk er det ikke mye som kommer opp mot dynamikken til klipsch, og du skal jo hovedsak bruke de til film ser det ut til..

Hva synes du om Klipsch? det er det viktigste.. personlig synes jeg en del annet som tidligere har vært bra, ble liksom litt kjedelig etter å ha hatt klipsch en stund
    Synest kansje at der var en litt skarp diskant i klipchene jeg hørte på (rf-82), men det kan komme like mye av instillinger eller klang som av høyttalerene.

Med det sagt synest jeg det var en veldig artig lyd av de, men kansje først når volumet ble skrudd litt opp.

Jeg personeligt har dessverre ikkje muligheit til å skru opp så ofte, så setter kansje mer pris på kvaliteten ved et lavere volum, følte at klipsch kansje manglet litt der.....

Kan foresten nevne at det er MA RX6 som i såfall er alternativet, ikkje BR serien!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •