Koble sub til stereo og filmbruk ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble sub til stereo og filmbruk ?

Ja, det har sikkert været oppe før, men jeg tænker så det knager. Har meget lyst på en REL sub, en lidt ældre, 2000 model ! Denne har ikke REL´s nuværende system med 2 gain kontroller , én til LFE og én til high tilslutningen via frontsættets højttaler terminaler på forstærkeren, denne har bare én gain kontrol. Jeg har ikke erfaring med subs til både stereo og filmbrug. Vil I tro jeg kan koble denne op og få udbytte af den til både film og stereo uden at skulle fikle med tilslutninger hele tiden ? Jeg gidder heller ikke gå ind i menyer hele tiden jo. Eller gør jeg en fjer til 5 høns ?
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...subwoofer.html

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var ikke mange forslag.....
    Er der noen der har SVS ?
    Ja, den gamle REL blev ikke til noe, men, har tenkt noe : siden mine senter høyttalere er ganske små i sammenlikning med fronterne, da tenkte jeg på å koble en REL på LFE utgangen og senter høyttalernes terminaler. Dette skulle da gi et boost i senter kanalen samtidig som LFE info.
    Problemet er blot at jeg skulle gjerne kunne bruke subben også ved musikk, også sacd multikanal.
    Må jeg ha 2 subs ??? Vil helst ikke ha noen sub til å stå under lerretet, men må jeg så må jeg jo....
    Forslag ??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •