Cerwin-Vega!-model for meg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MortenT
    Ok, men ordentlig forsterker får bli neste ting jeg kjøper meg det da.
    Japp, vil nok anbefale deg NAD om du tenker på CV.. H/K kan bli litt skarpt i toppen (ved mindre du kjøper en ganske dyr da).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg får se hva det blir til. Fant de første CV'ene jeg skulle kjøpe til over doble prisen. Noen som er ute etter å tjene penger. Kjedelig er det også, kunne kjøpt dem selv og beholdt dem i flere år som de bør bli.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin Vega Vs 120

Hei, hvis du mener de som ble solgt på finn, er det ikke disse det. ble for sen jeg å. tenkte å ha 2 par i samme farge å type, men selger mine nå for jeg vil heller ha ett par med cerwin 15 i rett farge enn 2 par 12 i ulik farge. svart og mørkebrun/valnøtt matcher dårlig i stua.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eltax Avr 900.

Eltax Har Preout Til Både Front Center Og Surround Den. Men Hvis Du Skal Bruke Den Med Effektforsterker Bør Du Vurdere Equalizer Mellom Preout På Forsterkeren Og Inn På Effektforsterker. Avr 900 Er Ikke Veldig Dynamisk.(bass Sterk)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gang som jeg var veldig frustrert over manglende trøkk, snakket jeg med en hifi-guru og Klubben-ansatt. Han anbefalte VF over andre CV!-høyttalere uavhengig av pris og avanse. Han mente de fungerte best til musikk. Dette er ca. 4-5 år siden vil jeg tippe. Men jeg hørte aldri på dem.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harmon forever
    Eltax Har Preout Til Både Front Center Og Surround Den. Men Hvis Du Skal Bruke Den Med Effektforsterker Bør Du Vurdere Equalizer Mellom Preout På Forsterkeren Og Inn På Effektforsterker. Avr 900 Er Ikke Veldig Dynamisk.(bass Sterk)
    Er du tysker, eller har du tysk tastatur? Forferdelig irriterende med stor bokstav på hvert ord (ja jeg vet at ikke tyskere bruker det på alle ord, men på subst.).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvis du mener de som ble solgt på finn, er det ikke disse det. ble for sen jeg å. tenkte å ha 2 par i samme farge å type, men selger mine nå for jeg vil heller ha ett par med cerwin 15 i rett farge enn 2 par 12 i ulik farge. svart og mørkebrun/valnøtt matcher dårlig i stua.:-D
    Jeg skjønte det etterpå.

AVR-900 er vel enda litt kraftigere enn AVR-800 den da. Tror 800'en er ganske bass-sterk også jeg da, men har ikke så mye å sammenligne med. Men det er ikke mer enn en pre-out på den, og den er til subwoofer.

At han anbefalte VF-serien kan jo også være basert på at de var nye. Er ikke sikkert at han visste om svakheter som kan komme med tiden. Men at det er god trøkk i dem tror jeg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønte det etterpå.

AVR-900 er vel enda litt kraftigere enn AVR-800 den da. Tror 800'en er ganske bass-sterk også jeg da, men har ikke så mye å sammenligne med. Men det er ikke mer enn en pre-out på den, og den er til subwoofer.

At han anbefalte VF-serien kan jo også være basert på at de var nye. Er ikke sikkert at han visste om svakheter som kan komme med tiden. Men at det er god trøkk i dem tror jeg også.

er du lærer cavalerarules? Har hatt både avr 800 og avr 900 jeg. 900 er litt bedre men ikke mye. å bruke den til å drive cerwinhøyttalere er dødfødt med mindre du skal ha ve8f. de wattene eltax oppgir er pmpo max,max,max med 100 prosent forvrenging. Får du tak i en Harmon Kardon Avr 255 har du en bra match! den tåler godt et par cerwin 12. spar penger og Kjøp deg ve 12f istedet for cls 12. lydmessig lite forskjell og utseendemessig ser ikke ve 12f ut som en pa høyttaler. sparer penger gjør du også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo ikke lurt å kjøpe VF om de ikke tåler stort?

Synes det funker greit med eltaxen jeg da.. Men som sagt har jeg ikke mye å sammenligne med.

Jeg får se etter jul hva det blir av høyttalere, får ikke hentet før da uansett. CLS ser det ikke ut som det selges noe av her i området heller, og kan jo ikke vente så alt for lenge heller.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de fleste andre her vil jeg ikke annbefale Eltax forsterkeren i noen stor grad.

Og egentlig ikke til CV med 12" En VE-8F eller VS-10 f.eks er bedre kombinasjoner. En ting er ihvertfall sikkert, du får ikke 6x150watt fra den forsterkeren. Den klarer muligens det i 1 kanal ved høy forvrengning. Når noe er for billig til å være sant så er som oftest ikke sant heller.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    En gang som jeg var veldig frustrert over manglende trøkk, snakket jeg med en hifi-guru og Klubben-ansatt. Han anbefalte VF over andre CV!-høyttalere uavhengig av pris og avanse. Han mente de fungerte best til musikk. Dette er ca. 4-5 år siden vil jeg tippe. Men jeg hørte aldri på dem.
    VF serien spillte faktisk ganske pent, de var bare ikke i tråd med det CV står for.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir CLSC-15 altfor kraftige i forhold til Eltaxen? Da mener jeg om de kommer til å riste godt i veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når han spør etter 12" CV er vel denne verdt å nevne? AL 750 (den til høyre..)

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    al750 er vell kjent som en av de beste cerwin vega med 12" bass. har selv ett par dc12 for tiden og de spiller bra og er meget lettdrevne 98db\1w\1m

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    al750 er vell kjent som en av de beste cerwin vega med 12" bass. har selv ett par dc12 for tiden og de spiller bra og er meget lettdrevne 98db\1w\1m
    Støttes! AL-serien er noe av det beste som har kommet ut av det selskapet.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du lærer cavalerarules? Har hatt både avr 800 og avr 900 jeg. 900 er litt bedre men ikke mye. å bruke den til å drive cerwinhøyttalere er dødfødt med mindre du skal ha ve8f. de wattene eltax oppgir er pmpo max,max,max med 100 prosent forvrenging. Får du tak i en Harmon Kardon Avr 255 har du en bra match! den tåler godt et par cerwin 12. spar penger og Kjøp deg ve 12f istedet for cls 12. lydmessig lite forskjell og utseendemessig ser ikke ve 12f ut som en pa høyttaler. sparer penger gjør du også.
    H/K avr255 er ikke en bra match sammen med CLS serien hvertfall, og CLS og VE skal jo være ganske like bare at CLS serien har en sterkere diskant..
    H/K + CLS = Vond diskant :P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir CLSC-15 altfor kraftige i forhold til Eltaxen? Da mener jeg om de kommer til å riste godt i veggene.
    Ja det rister nok i veggene og du bør nesten håpe det rister skikkelig da det sikkert er bedre å høre på veggene riste enn selve lyden som kommer ut av de høyttalerene med den forsterkeren

Det rister jevnt å trutt i 10-15minutter frem til et eller annet ryker. Så er morroa over og du sitter med skjegget i postkassa.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja det rister nok i veggene og du bør nesten håpe det rister skikkelig da det sikkert er bedre å høre på veggene riste enn selve lyden som kommer ut av de høyttalerene med den forsterkeren

Det rister jevnt å trutt i 10-15minutter frem til et eller annet ryker. Så er morroa over og du sitter med skjegget i postkassa.
    Tror egentlig den forsterkeren dil vil gjøre en dårlig jobb på de fleste CV høyttalerne.. Du kan jo ta med deg forsterkeren til Hifiklubben og spøre FINT om du kan få prøve ett par.. Men vet ikke om de lar deg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal noe gå i stykker? Vil gjerne ha en klar forklaring på det, skjønner det ikke.

Og er det noe nytte i f.eks http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17968922&sid=xz2bacoZe_Q616913]denne vet vel egentlig ikke helt om den kan brukes, men den så da grei ut. Og den skal kobles på samme måte som en vanlig surroundforsterker?

Får høre helt forskjellige ting av forskjellige folk, så vet ikke hva jeg skal tro.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=MortenT]Hei, begynte for et par dager siden å se etter høyttalere. Fant et par Cerwin-Vega VS-120 til 1400,-(!), men de var selvfølgelig solgt. Så nå når det ikke er noen spesielle i sikte vil jeg gjerne ha noen forslag om andre modeller fra CV som er bedre enn andre osv. Må være minimum 12", og være i en prisklasse som brukt rundt 2000,-.
    QUOTE]

Se på DC 12, de er riktig nok noen år gamle, men er vel det beste som har kommet fra den fronten. CW fikk HFK/Dali å bygge disse i danmark, går for å være bra. Har selv eid DC 12 i 10 år, vanvittig mye glede i de boksene, og så låter det helt ok i tillegg.

Ligger noe ute på finn nå.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •