SVS SB12-Plus vs SVS PB10-NSD til film.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS SB12-Plus vs SVS PB10-NSD til film.

Jeg skal bestille meg nytt surrond sett. L sound har nå kjempetilbud på SBS01 surrondpakke til kr 7990. Her følger det med en SVS SB 12 plus sub.

Bruksområde vil bli 90% filmtitting. Så jeg vet att jeg burde hatt feks en PB 12 NSD. Men, da vil total kostnaden bli ca 1800 kr høyere. Og jeg har allerede gått på en budsjett sprekk, så det er heller uaktuellt iflg husets virkelige sjef.

Men, hvis jeg velger en PB10-nsd kommer jeg omtrent likt ut prismessig. Så hva foreslår dere. Skal jeg velge en SVS SB12-Plus eller en PB10 NSD.

Jeg har en Onkyo TX-SR875 reciver.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB10 av de til film :-)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en Pb-10 du.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fint si at PB-10 gir deg massevis av bass og rister deg godt Jeg er storfornøyd med denne suben! Spiller høyt, massivt og dypt! Jeg vil ikke si at ikke PB12 kanskje er bedre, men jeg er veldig fornøyd med denne og den funker fett til du evt. vil ha en til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evt gå for pakken med SB12-plus og bytt den med min PB12-NSD som jeg må selge fordi jeg skal i leilighet! vinn-vinn

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Kan fint si at PB-10 gir deg massevis av bass og rister deg godt Jeg er storfornøyd med denne suben! Spiller høyt, massivt og dypt! Jeg vil ikke si at ikke PB12 kanskje er bedre, men jeg er veldig fornøyd med denne og den funker fett til du evt. vil ha en til
    pb-12en har et større element, noe som gir den mye mer kapasitet, i tilegg flytter den uhyre mye mengder med luft i forhold til pb-10, den har derfor 4" bassrefleksport, i tilegg er subben mye mer fysisk, den er EN GOD DEL større, og veier mer også

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    pb-12en har et større element, noe som gir den mye mer kapasitet, i tilegg flytter den uhyre mye mengder med luft i forhold til pb-10, den har derfor 4" bassrefleksport, i tilegg er subben mye mer fysisk, den er EN GOD DEL større, og veier mer også
    Trådstarter spør om SB12, ikke PB12!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB-10en er SB-12 overlegen til film. Den fungerer godt til musikk også. SB-12 er nok litt tightere til musikk, men det har du ikke like god bruk for på film. Det er stor forskjell på en lukket løsning og en bassrefleksløsning når det kommer til trykk i de dypere frekvenser.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Trådstarter spør om SB12, ikke PB12!
    'trådstarter funderer mellom pb-10 og pb-12, jeg gir han bare litt ekstra info så han kan vurdere flere muligheter. ikke vær så ivrig nå viktigper

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'trådstarter funderer mellom pb-10 og pb-12, jeg gir han bare litt ekstra info så han kan vurdere flere muligheter. ikke vær så ivrig nå viktigper
    Dette står i det eneste innlegget tråstarter har skrevet foreløpig: "Skal jeg velge en SVS SB12-Plus eller en PB10 NSD." Så jeg tror kanskje at du skal være litt forsiktig med hva du skriver. Det er ikke første gangen du er stor i kjeften.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SB12-Plus vs SVS PB10-NSD til film er tittelen på tråden, kanskje du skal lese en gang til?

Newcomer Spagat sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SBS01 settet pluss en SB12-Plus sub, spilt gjennom en Onkyo 807, og har (såvidt jeg har skjønt ut fra min kalibrering) flat respons ned til 18 hz :O ved hjelp av komboen Behringer FBQ 2496 og Audyssey.
    Dette er et 15-16 kvm stort rom, og det får nesehårene mine til å blafre. Har ennå ikke turt å dra på mer enn til -15dB, så jeg vet ikke hvor langt "Lille My" hadde klart å holde følge. Dersom WAF er et moment, er SB12 noe å tenke på. Hvis ikke, go big.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gurba]Dette står i det eneste innlegget tråstarter har skrevet foreløpig: "Skal jeg velge en SVS SB12-Plus eller en PB10 NSD." Så jeg tror kanskje at du skal være litt forsiktig med hva du skriver. Det er ikke første gangen du er stor i kjeften.[/QUOTE

kanskje han kunne hatt bruk for en pb-12 istedet for en pb-10, han vurderer jo i bunn og grunn pb-10...tror trådstarter setter pris på litt tillegsinfo, dere trenger ikke å svare for han!
    neivel, siden folk for problemer når jeg deler litt tillegsinfo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •