Høyttalere til 5.1 alt 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til 5.1 alt 7.1

Står på terskelen til surroundverdenen og trenger flere/nye høyttalere.

Når det gjelder receiver, så er det 3 alernativer som vurderes:

Onkyo 807
    Yamaha 105
    Pioneer LX52

Fra før har jeg et par tilårskomne B&W DM310. Disse er i meget god stand og langt ifra "ihjelspilt".
    I tillegg har jeg et par Dantax P-2500 som ble mine for skammelige Kr. 200,- (tohundre).
    Om noen av disse er noe å satse på videre er jeg faktisk usikker på.

Driver og vurderer en senterhøttaler fra Klipsch (RC 52) og lurer på om dette bør være "toneangivende" for valg av ytterligere høyttalere eller om man frtt kan mikse fabrikater?

Synspunkter, tips og råd mottas med takk!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det kommer her

Av de du satte opp som forsterkere så er vel Onkyo 807 en meget god kandidat.

Blande høytalere fra andre merker er ikke alltid lett. Det dreier seg om lydsignatur og hvordan dette oppleves når lyden i filmmodus flyttes rundt i høytalerne.
    Jeg har tidligere jobbet lenge med å finne en senter som passet mine gamle P40, og det fant jeg, men det var litt av en oppgave.

Nå har jeg som du ser under, xtz i front, og pga. plass (utgang til hagen der bakhøytalerne skal stå) valgt IKON W2 som bakhøytalere. De er en god match til frontrekken. Den største forskjellen er at bakhøytalerne er litt mer oppløste en frontene, men det gjør egentlig bare opplevelsen litt mer intens.

Men det er greit å velge noe som du vet er mulig å bygge videre på. Det er mange Klipsh systemer der ute, også en del kef og b&w, det er ingen dum ide å begyne med en klipsh senter for å så bygge videre innen for den samme serien.

Lykke til

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen tips når det gjelder de forsterkerne du har beskrevet for har ikke testet dem, men du bør ta med at også harman/kardon 360 ligger i den prisklassen. Det er en meget god forsterker med masse krutt.

Når det gjelder kjøp av høyttalere ville jeg nok brukt center og fronthøyttalere fra samme merke. Dette har veldig stor betydning for lydbildet. Hvor mye penger skal du bruke på center? evntuelt nye fronter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det kommer en Klipsch RC-52 senterhøyttaler i hus i morra ettermiddag/kveld.

Tviler på om den gamle Kenwood forsterkeren vil yte den full rettferdighet, men spennende blir det uansett.

Hvilke fronter er å anbefale sammen med Klipsch RC-52?

Receiver er ikke bestemt enda (Vinglepetter - det er meg....).

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Ser ut til at det kommer en Klipsch RC-52 senterhøyttaler i hus i morra ettermiddag/kveld.

Tviler på om den gamle Kenwood forsterkeren vil yte den full rettferdighet, men spennende blir det uansett.

Hvilke fronter er å anbefale sammen med Klipsch RC-52?

Receiver er ikke bestemt enda (Vinglepetter - det er meg....).
    Jeg ville helt klart gått for et par Klipsch i front da ja, men jeg ville brukt et par av de gamle høytalerene bak. Når det gjelder reciever så er jeg en Yamaha fan jeg da, men det passer også godt med klipsch.

se om du ikke finner et par Klipsch RF-52 en plass på brukten, eller hør om tilbud på stereofil.no bra butikk det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg ville helt klart gått for et par Klipsch i front da ja, men jeg ville brukt et par av de gamle høytalerene bak. Når det gjelder reciever så er jeg en Yamaha fan jeg da, men det passer også godt med klipsch.

se om du ikke finner et par Klipsch RF-52 en plass på brukten, eller hør om tilbud på stereofil.no bra butikk det.
    Får sjekke om det ikke finnes noen brukte RF-52 til en grei pris der ute.

Da gjenstår valget av receiver......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •