Har planer om å kjøpe B&W 805S, men lurer på om NAD forsterkerene mine kan samarbeide

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har planer om å kjøpe B&W 805S, men lurer på om NAD forsterkerene mine kan samarbeide

Hei!

Jeg har veldig lyst B&W 805S, men er usikker på om de vil samarbeide bra med forsterkerne mine. Jeg har i dag NAD C542 CD-spiller, NAD C162 forforsterker og to NAD C272 effektforsterkere. Dette er last year produkter fra NAD og de har nok av kraft. Kraft er selvfølgelig ikke alt og det er derfor jeg søker om gode råd.

Alt av signalkabler og høyttalerkabler er jeg fornøyd med. Det er blant annet QED Performanceog Tara Labs Helix 8.

Er Bi-amp et stikkord nå?

8)

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette vill kunne takle 805 på ein grei måte...

Men du kan jo få en god del mer ut av 805 med anna elektronikk, men det koster jo også..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sv3inung
    Hei!

Jeg har veldig lyst B&W 805S, men er usikker på om de vil samarbeide bra med forsterkerne mine. Jeg har i dag NAD C542 CD-spiller, NAD C162 forforsterker og to NAD C272 effektforsterkere. Dette er last year produkter fra NAD og de har nok av kraft. Kraft er selvfølgelig ikke alt og det er derfor jeg søker om gode råd.

Alt av signalkabler og høyttalerkabler er jeg fornøyd med. Det er blant annet QED Performanceog Tara Labs Helix 8.

Er Bi-amp et stikkord nå?

8)
    Testet en gang B&W 804 på noe tilsvarende fra NAD, og syns det var ganske triste greier. Tror ikke det er kraft som er problemet, men lydkvaliteten ellers. Det er jo dog en personlig greie, så det kan jo være du blir fornøyd.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig match i mine ører. Hadde nok bytte elektronikken også om du er bestemt på 805.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805S fortjener noe langt bedre enn NADs standardklasse-serie.
    Husk at selv om disse høyttalerne er små og rimelige i forhold til de øvrige 800-serie høyttalerne, så er den lydkvalitetsmessig på eksakt samme nivå. Så dermed blir mitt spørsmål:

Ville du puttet f.eks NAD C372 og C272 bi-ampet på f.eks B&W 800D gitt at de leverer nok strøm?

Når du har svart på det spørsmålet så har du svaret på trådspørsmålet.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg får tenke å undersøke litt til.

Hva om jeg sier CM5, da?

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg får tenke å undersøke litt til.

Hva om jeg sier CM5, da?
    Om du skal ha ht som er i klasse over anlegget, tror jeg at jeg ville sagt Vienna acoustics Haydn grand. Disse vil jeg tro passer bedre med Nad elektronikken din siden de har en mørkere klang. De låter om du spør meg, også bedre enn B&W 805s, til halve prisen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C162 er elendig. Bytt den ut med C165 som er LANGt bedre! Samme med spillern, bytt den ut med NAD 545. Da tror jeg du er langt på vei til golyd med 805S .

Men C162 er triste greier ifra NAD, cdspillern er OK, men 545 er vannvittig bra!

C165 koster 4000kr!!!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler synspunkter på denne saken?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805s er fine høyttalere det. Har du hørt på de og vet at det er disse høyttalerne som passer deg? Har du sub i tillegg? Hvilke høyttalere har du i dag?

Som du selv sier er det ingen grunn til å anta at NAD ikke vil drive disse, og lyden vil naturligvis bli bedre enn med de høyttalerne du har i dag (forutsetter at du har dårligere høyttalere enn 805s i dag).

Så er det jo bare å bytte ut forsterkeriet etterhvert om du føler for det.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    805s er fine høyttalere det. Har du hørt på de og vet at det er disse høyttalerne som passer deg? Har du sub i tillegg? Hvilke høyttalere har du i dag?

Som du selv sier er det ingen grunn til å anta at NAD ikke vil drive disse, og lyden vil naturligvis bli bedre enn med de høyttalerne du har i dag (forutsetter at du har dårligere høyttalere enn 805s i dag).

+1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

+2

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da, her kommer det mer

Har 542 selv, og den låter kjempe fint. Kjenner ikke forskjellen mellom 162 og 165, men i god NAD tradisjon er det vel ikke kvantum skritt mellom de modellene heller.

Jeg personlig liker ikke B&W sin diskant. Jeg har hørt på så mye forskjellige (av modeller og forskjellige forsterker matching), men syns den er spiss.

Det sies her på forumet at nads lydsignatur er lys og spiss, jeg opplever det ikke slik, men Cambridge passer mer in i den beskrivelsen. Men her er det dine ørene som avgjør og det gjør det hele meget vansklig.

Du kan få en fetere opplevelse til en lavere sum, som beskrevet over. Kansje kjøpe en "bedre" og billigere høytaler og bruke mellomlegget på elektronikken.

Du får gode alternativer (og penere spør du meg ) for mellom 8 og 14k, hvert å sjekke før du handler.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du synes B&W låter hissig så har du ikke hørt de nye generasjonene i særlig grad, for der er dette absolutt ikke tilfelle.

Forrige generasjon, dvs f.eks S3 serien og Nautilus hadde imidlertid tidvis for mye av det gode i øvre mellomtone. Men dagens 600-serie, CM-serie og 800-serie er ihvertfall helt annerledes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •