Lydplanke/soundbar - Hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydplanke/soundbar - Hva anbefales?

Hei godt folk :-D

Jeg ser fortiden på lydplanker for å spriteopp lyden litt.

Jeg har en Sony w5500 tv og har tittet på Sony HT-CT500 soundbar som er en god match til tv'en jeg har. Samtidig ser jeg at Arvani Ergosound har fått skryt i en test hos Lyd & Bilde.

Jeg har ingen erfaring på lydplanke fronten og lurer på om noen av dere har testet disse? Eventuelt har dere noen andre gode forslag?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe erfaring med lydplanke eller soundbar som det også heter?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var test på sånne i nyeste Hjemmekino-bladet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det spørs vel i stor grad hvor mye du har tenkt å legge i det?? Det er vel liten tvil om at Yamahas nye YSP-4100 og 5100 er veldig gode, men de koster jo hhv 13 og 15.000.- også... Jeg har ikke selv erfart disse, men hørte på forrige generasjons Yamaha i fjor, og må si jeg var imponert over hvilken effekt disse klarte å levere - både lydmessig- og surroundmessig.

Lydplanker i lavere prissjikter er det vel som med det meste annet - du får litt hva du betaler for... Husk at disse plankene bruker store mengder elementer, og er disse av laber kvalitet blir det rett og slett vanskelig å trylle frem noe som i utgangspunktet ikke eksisterer...

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stirol
    Hei godt folk :-D

Samtidig ser jeg at Arvani Ergosound har fått skryt i en test hos Lyd & Bilde.
    Jeg kikker selv etter en planke til en 32" Smsung som vi har som tv nr. 2. Den låter ike bra, men jeg gidder ikke kjøpe en soundbar som koster mer en tv'n (4500,-) det blir baklengs for meg. Men den Arvani Ergosound fristet, det virker som ett godt produkt.

Men å legge 15k på en planke, da blir det heller full surround med gode budsjett produkter, ikke noe tvil.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mjusiker'n

Er det Sony HT-CT500 som du har hørt på som ikke låter bra?
    Har titta litt på den, men ser på et annet forum at det mye bugs med den.

Så alternativet heller mer mot en Arvani Ergosound nå. Må støtte opp under noe som for en gang skyld er norsk. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sony w5500 tv og har tittet på Sony HT-CT500 soundbar som er en god match til tv'en jeg har. Samtidig ser jeg at Arvani Ergosound har fått skryt i en test hos Lyd & Bilde.
    Hvordan var lyden på Sonyen? Jeg har tenkt å kjøpe meg en sånn, og vil da skrive en omtale her etter fattig evne, men vil gjerne høre om lyden er bra først - hvis du da har vært og hørt på den.

Jeg har stått litt på vippen mellom akkurat Arvanien og Sonyen selv, men har valgt å gå bort fra Arvani fordi den mangler HDMI, så vidt jeg forsto. Det gjør ting veldig upraktisk, egentlig. Har behov for å koble til både PS3 og HD TV-tuner, og da blir det best med et par-tre HDMI inn og en ut. Pluss at Sonyen ser ut til å ha en del praktiske finesser, som bluetooth-overføring. Interessert i å finne ut om det funker bra. Men hvis det er skral lyd og masse bugs kan det jo hende at det stiller seg annerledes.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...blåtann har aldri vært en stabil plattform, hadde ikke kjøpt utstyr med den funksjonaliteten som argument... HDMI derimot er jo sikkert kjekt, så slipper en å legge to HDMI-kabler opp til TVen...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olemak: Jeg har ikke fått hørt på Sony'en enda men håper å finnet et sted i lokal området som har den inne for en demo. HDMI er egentlig et must.

Så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal velge enda. Holder begge mulighetene åpne enda så får vi ser hva utfallet blir i januar.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olemak: Jeg har ikke fått hørt på Sony'en enda men håper å finnet et sted i lokal området som har den inne for en demo. HDMI er egentlig et must.

Så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal velge enda. Holder begge mulighetene åpne enda så får vi ser hva utfallet blir i januar.
    For meg holder det fint med en optisk lydinngang, det er kun lyd fra tv'n som er mitt problem, men det er klart at man må ha hdmi i dag.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt rundt på nette og kom over en som heter Vizio VSB210WS.
    Link: Vizio VSB210WS Sound Bar Home Theater System reviews - CNET Reviews

Ligner misstenkelig ut på Arvani Ergosound

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...blåtann har aldri vært en stabil plattform, hadde ikke kjøpt utstyr med den funksjonaliteten som argument.
    Veldig enig. Før håpe den nye versjonen av BT funker bedre enn de foregående.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lydplank ?

problem med test i blad var at den ikke sa så mye om hvordan man kopler de opp.
    1. Trekker man kabel fra TV til planken for å gi lyd? eller
    2. kopler man signalkilder til planken og derfra til TV? Setter man en (ny) receiver mellom signalkildene, f eks Onkyo 607?

sukk

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    problem med test i blad var at den ikke sa så mye om hvordan man kopler de opp.
    1. Trekker man kabel fra TV til planken for å gi lyd? eller
    2. kopler man signalkilder til planken og derfra til TV? Setter man en (ny) receiver mellom signalkildene, f eks Onkyo 607?

sukk
    Det er innebygget forsterker i lydplanken og holder med signalkabel til tv

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det holder med optisk ligger det en YSP3000 på brukten. 3000kr skal han ha for den, kostet 10k ny

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ofte holder det å koble til alt i subwooferen, og så går det en enkelt ledning derfra og opp til planken. og så en ledning videre opp til TV'en. Det synes i alle fall jeg er det ideelle. Men alle løsninger er jo ikke like.

Og ja, det er integrert forsterker, så man trenger ikke noe mer stæsj. Mange av plankene har også innebygd DVD-spiller, i allefall de fra Phillips mener jeg å huske. Så man kan få et ganske ryddig oppsett med en sånn planke-løsning, om man er tilfreds med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe erfaring med lydplanke eller soundbar som det også heter?
    Har oppsett med Yamaha ysp 1100 osm er et par generasjoner gammel nå.
    Til film og TV funker den glimrende om du gir den hjelp i bunnen i form av en sub. Bruker selv en 12" Yamaha, yst-sw1500, som gir futt og fart og spenning nok
    Er flere besøkende som med negativt resultat har sett etter bakhøyttalerene mine!
    Har ingen problemer med å anbefale denne såfremt du ikke skal bruke den i et svært stort og luftig(langt til bakvegg) rom.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok sjansen på å kjøpe en Philips HTS9140 uhørt/usett til mine foreldre (har ikke ankommet enda). Tror det er akkurat det de trenger, da alt er innebygget. Både blu ray, cd og radio.

Yamaha 4100 og 5100 er muligens bedre, men foreldrene mine ville ikke betale mer enn 7000,-.
    Noen som har erfaring med Philipsen?

Edit: Grunnen til at HTS9140 ble kjøpt var disse testene:
    Philips HTS9140 - Lyd og Bilde
    The Philips HTS9140 Soundbar > Reviews > HiFi & TV > Home Theater Systems > Tech2.com India
    Philips HTS-9140: Välsmakande ljudlimpa - M3 (testen sier den ikke har trådløst nettverk, noe den kan få dersom man også kjøper en usb-dongle).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton DM2. Ikke lydplanke, men 2.1 sett med forsterker i sub`en. Her får du veldig god stereo lyd i tillegg, men den har ikke HDMI. Koster mellom 10-12` avhengig av butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangelen på HDMI kan skape problemer for enkelte typer bruk, vil jeg tro.

Da jeg forsøkte å koble lyden fra min PS3 til en forsterker, mens bildet gikk direkte til TV'en via HDMI, fikk jeg betydelig asynkron lyd i forhold til bilde, så det var det bare å koble ned. Har hørt at det alltid vil være et problem hvis analog og HDMI blandes. Vet ikke om det også gjelder for andre blurayspillere, HD-dekodere og så videre. Vil en denne Cantoen'en ha det samme problemet? I så fall blir bruksområdet dens relativt snevert.

Skulle gjerne sett et godt 2.1 med HDMI, for jeg har ikke plass til full surround og bruker TV'en mest til å spille.

Canton'en har forresten uttak for en senter-høytaler også, ser jeg på bildet av baksiden! Kan være kjekt, men snakker vi da om et 3.1-kanals anlegg?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •